+/- 10maanden reizen en relatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

+/- 10maanden reizen en relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 22:16

Ik vraag me af hoe jullie hier over denken.

Ik vertrek begin Augustus voor +/-10maanden naar Australie met een vriendin(M). Het staat al jaren vast dat we samen zouden gaan reizen en nu is het eindelijk zover.
Alleen nu met een klein dillema, 2,5 maand geleden gaf vriendin(M) haar verjaardags feestje. Daar heb ik mijn vriendje ontmoet. Ik kende hem al van verhalen. En wist al wat voor jongen het is/was.
We hebben inmiddels 2 maanden wat, allemaal best snel gegaan. Helemaal gezien het feit dat we 2uur reizen van elkaar wonen, en er niet de mogenlijkheid is om elkaar elk weekend te zien. De afstand is nu helemaal geen probleem en alles verloopt erg soepel. En we hebben het vooral erg leuk met elkaar. Hij past wel aardig in het plaatje perfecte jongen voor mij. (maarja misschien maakt liefde blind)
maar...
ALs ik dan straks wegga kennen we elkaar 5maanden, erg vers dus nog allemaal.
Wat nu?!
- uitmaken?
- wachten?
of zijn er nog meer optie's?

ik heb het er met hem al overgehad, maar we praten er pas weer over vlak voordat ik wegga.

RoodZonnetje

Re: +/- 10maanden reizen en relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:21

Ik zou de beslissing van uitmaken niet direct maken, mogelijk laat je je droomman daarmee gaan omdat je het geen kans geeft.
Wel een rotsituatie zeg, dit soort dingen heeft vaak zo'n ongelukkige timing *aai*

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:25

Ten eerste wat heerlijk dat je naar Aussie gaat!
In februari vertrek ik ook voor een jaar naar Australie en moet ik mijn kerel hier laten.
We hebben goed gepraat en bij ons kwam het erop neer dat als je genoeg van elkaar houdt je toch wel bij elkaar terug komt.
We gaan allebei ons eigen leven leven en als ik terug kom en alles voelt nog goed, gaan we gewoon weer verder waar we gebleven waren.
Ik zou het dus niet uitmaken, maar ik zou wel goed afspreken waar de grenzen liggen.
Succes en veel plezier alvast!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:26

Ik zou afwachten.. sommige relatie's overleven dit.. Maar het is uiteraard écht een beproeving.. als je besluit van af te wachten en het toch te proberen, maak dan op voorhand goede afspraken mbt hoe vaak je iets van je gaat laten horen etc. zodat dat niet voor misverstanden kan zorgen..
En als hij je écht graag ziet dan wacht hij wel op je ..

Ik zit in dezelfde situatie maar dan zonder een vriendje :+ toen ik de beslissing heb gemaakt van in augustus voor een jaar naar de Verenigde Staten te gaan om te studeren heb ik mezelf goed voorgehouden dat ik echt wel moest zorgen dat ik geen leuke jongens meer tegen het lijf zou lopen :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:27

Maar wat nou als je ze daar tegenkomt Leentje? ;)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:30

Ik zou met elkaar afspreken dat je elkaar die 10 maanden vrij laat om te doen en laten wat je allebei wilt. Als de 1 er tijdens die 10 maanden achter komt dat 'ie niet verder wilt, so be it. En als hij na 10 maanden je weer op komt halen van de luchthaven, dan weet je ook genoeg ;)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 22:33

Leentje_ schreef:
Ik zit in dezelfde situatie maar dan zonder een vriendje :+ toen ik de beslissing heb gemaakt van in augustus voor een jaar naar de Verenigde Staten te gaan om te studeren heb ik mezelf goed voorgehouden dat ik echt wel moest zorgen dat ik geen leuke jongens meer tegen het lijf zou lopen :')

dit was ik ook van plan, maar ik heb me lichaam niet altijd in de hand :D

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:27

Ik ben het met saroanda eens: Gewoon gaan zonder verplichtingen. Als jullie elkaar echt leuk vinden dan komt het vanzelf weer als je terug bent. En als een van jullie iemand anders heeft dan weet je toch ook genoeg?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:38

Hmm moeilijke situatie lijkt me dat. Maar als alles mee zit vertrek ik in november samen met manlief voor een jaar naar de VS dus voor ons ligt het wel wat anders dan voor jullie, maar voor ons is deze wens ook erg groot en we namelijk heel erg benieuwd ernaar zijn hoe het leven en wonen en eventueel werken er daar aan toe gaat, want tsja wie weet na dat jaartje wat we gaan besluiten we misschien wel om er voorgoed te willen blijven wonen als we dan weer terug in nederland zijn, maar goed allereerst alles ontdekken en vooral genieten hihi.. ;)

En over familie achter laten ach deze zien we nu ook al bijna nooit dus dat kan ons echt niet schelen hihi ;) Als wij maar gelukkig zijn en mekaar hebben dat is voor ons al meer dan genoeg ;)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:58

Lotje02 schreef:
Ik ben het met saroanda eens: Gewoon gaan zonder verplichtingen. Als jullie elkaar echt leuk vinden dan komt het vanzelf weer als je terug bent. En als een van jullie iemand anders heeft dan weet je toch ook genoeg?

Tips heb ik niet maar de stelling 'Als je van elkaar houdt en voor elkaar bent gemaakt kom je wel weer bij elkaar' vind ik onzin. Vergeet niet dat jullie allebei een 'nieuw leventje' gaan maken voor 10 maantjes.
Na 10 maanden en ervaringen rijker ben je een heel ander persoon (vriend van mij is voor een jaar naar australie gegaan, en die is heerlijk terug gekomen, veel liever en minder bot :+)

Heino schreef:

Een vriend van mij is voor minstens anderhalf jaar naar Amerika vertrokken om daar te werken, en het lieve jong heeft daar een meid gevonden en heeft zijn 1.5 jaar nu opgerekt naar 5 jaar. Leuk voor hem, maar we missen hem toch wel :(:).

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:00

Heino schreef:

dan is dat helaas heel jammer want na een jaar zal ik terugkeren ..

financieel gezien is het bijna onmogelijk om 2jaar naar College te gaan daar :+
dat ene jaar kost excl. zakgeld en dergelijke 14.000 euro := dit kan ik dus absoluut geen 2jaar doen vrees ik..

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 09:20

Ik dacht zelf ook aan maar zien wat het jaar brengt, eerlijk blijven. Wel wachten dus maar als er iemand anders op je pad komt eerlijk zeggen, kan je allebei verder. Opzich oke.
Maar mijn vader/vriend(m) zeggen allebei ja het is zonde als je vriendje hebt, je moet ervan kunnen genieten daar. Zo'n afstand werkt niet ect...
Ik begrijp ze wel, maar weet uit ervaring dat 'vakantie' liefde's gedoemd zijn om te mislukken. En meestal gewoon bevlieging zijn.

Mijn vriend heeft al tussen neus en lippen door laten blijken dat ie in ons toekomst ziet en wel wil wachten, en als ie de mogenlijkheid heeft om te komen halverwege dan ook wil komen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:11

Waarom moet zoiets tussen neus en lippen gebeuren? Dit is heel belangrijk voor jullie relatie en wsl ontzettend zwaar.

En dan praat je er niet open over met elkaar? Ik bedoel: Je vraagt hier raad, maar je hebt nog niet eens zelf een goed gesprek gehad met de jongen over je reis? Voor hem is is dit vast ook heel moeilijk hoor...
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 25-05-09 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:25

Hmm, kom je eindelijk een leuk vriendje tegen, alleen helemaal op het verkeerde moment.. Wel superbalen. Sjah, de gouden tip bestaat hier niet voor. Ik zou gewoon elkaar enigszins vrij laten, en over 10mnd gewoon weer verder met de relatie (of niet). Want het is natuurlijk wel een once-in-a-lifetime-happening (denk ik iig), en laten we eerlijk wezen, het zou een stuk makkelijker zijn geweest als je hem ná de 10mnd Australie was tegengekomen. Ik zou er gewoon van genieten, gewoon maar zien wat er op je pad komt, en na je reis gewoon maar zien waar jullie schip strandt (of niet ;)).
Alvast heeeeuuuul veel plezier in ieder geval!!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:27

BraveSpots schreef:
Waarom moet zoiets tussen neus en lippen gebeuren? Ik bedoel, dit is heel belangrijk voor jullie relatie en wsl ontzettend zwaar.

En dan praat je er niet open over met elkaar? Ik bedoel: Je vraagt hier raad, maar je hebt nog niet eens zelf een goed gesprek gehad met de jongen over je reis? Voor hem is is dit vast ook heel moeilijk hoor...

Wij hebben er zeker over gepraat, maar besloten dat we dat voorlopig niet doen. Dit omdat als wij zouden besloten het uit te maken als ik wegga het van hem nu dan ook niet meer hoefd. Het vergt nogal wat van onze vrije tijd met al het reizen.
Echter zou dat zonde zijn want we hebben het ontzettend leuk. En hij wil me absoluut niet kwijt.
Het is dus niet zo dat we er niet over praten, maar we stellen de keuze nog gewoon uit.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:29

ik zou echt niet zonder mijn vriend 10 maanden weg kunnen gaan := hebben bijna een jaar ;) succes met je beslissing, ik zou t niet kunnen!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:33

Ik loop ook altijd met dit probleem te worstelen. Met de opleiding die ik doe is het eigenlijk de bedoeling dat ik stages loop in het buitenland.

Maar ik ben vaak de enige die in Nederland blijft voor mijn vriend. Weet niet of de relatie overleeft als ik een jaar weg zou gaan... Heb geen oplossing denk wel dat je spijt krijgt als je niet naar Australie gaat.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:40

eknein schreef:
Ik loop ook altijd met dit probleem te worstelen. Met de opleiding die ik doe is het eigenlijk de bedoeling dat ik stages loop in het buitenland.

Maar ik ben vaak de enige die in Nederland blijft voor mijn vriend. Weet niet of de relatie overleeft als ik een jaar weg zou gaan... Heb geen oplossing denk wel dat je spijt krijgt als je niet naar Australie gaat.

Ik ga zowiezo weg. De reis was al geboekt voordat ik wat met hem kreeg. Dus thuis blijven is geen optie voor mij.
En hij wil ook niet dat ik in Nederland blijf voor hem.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:44

Manny schreef:
Wij hebben er zeker over gepraat, maar besloten dat we dat voorlopig niet doen. Dit omdat als wij zouden besloten het uit te maken als ik wegga het van hem nu dan ook niet meer hoefd. Het vergt nogal wat van onze vrije tijd met al het reizen.
Echter zou dat zonde zijn want we hebben het ontzettend leuk. En hij wil me absoluut niet kwijt.
Het is dus niet zo dat we er niet over praten, maar we stellen de keuze nog gewoon uit.

Is dat niet een beetje raar? Ieder z'n manier, maar wat jullie nu doen is het probleem negeren en hopen dat er vanzelf een oplossing gaat uit de lucht komen vallen ;) .

Het lijkt me dat je eigenlijk gewoon je gevoel moet volgen hierin. Iedere relatie is anders, en bokt of je vader/broer kunnen zulke dingen niet voor jouw inschatten vind ik.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:46

Waarom probeer je het niet gewoon, maak je het niet uit, laat je regelmatig horen van jouw
stuur regelmatig een berichtje, postkaartjes, telefoneren, email.
en zie gewoon hoe het loopt
mss ontmoet hij in die tien maanden iemand anders, spreek af dat jullie ook op dat vlak eerlijk zijn tegen elkaar
en je ziet wel of hij je komt ophalen van de luchthaven.
is er mogelijkheid om bv met kerst en nieuw, of tussendoor een weekje terug te keren, of je vriend te laten overkomen?

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:53

BraveSpots schreef:
Manny schreef:

Is dat niet een beetje raar? Ieder z'n manier, maar wat jullie nu doen is het probleem negeren en hopen dat er vanzelf een oplossing gaat uit de lucht komen vallen ;) .

Het lijkt me dat je eigenlijk gewoon je gevoel moet volgen hierin. Iedere relatie is anders, en bokt of je vader/broer kunnen zulke dingen niet voor jouw inschatten vind ik.

Zo zou je het kunnen zien. Maar een oplossing komt zeker niet vanzelf, en daar ga ik ook niet vanuit.
Dit topic heb ik gestart, om er achter te komen wat andere mensen zouden doen(hebben gedaan/gaan doen). En of mijn eigen gedachten realistisch zijn.
Om zo te kijken waar ik/wij ons het prettigst bij voelen.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:01

Ik heb ook zoiets.. Mijn vriend gaat dadelijk anderhalf jaar in Engeland studeren.. Natuurlijk is dat wel iets dichterbij en kan ik een keer langs gaan, maar hij is toch weg. Hij is al een half jaar naar duitsland geweest, maar toen kwam die elk weekend naar huis en ben ik een aantal keer daar geweest.. We hebben nu iets meer dan 2 jaar iets, ik vind het wel een moeilijk vooruitzicht. Wij hebben ook zoiets van we zien dan wel hoe het loopt.. We gaan het iig niet bij voorbaad uitmaken, maarja we gaan wel ieder een ander leven leiden..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:36

Manny schreef:
Wij hebben er zeker over gepraat, maar besloten dat we dat voorlopig niet doen. Dit omdat als wij zouden besloten het uit te maken als ik wegga het van hem nu dan ook niet meer hoefd.

Hier geef ik hem eigk groot gelijk in. En juist daarom zou ik er nu wél over praten, omdat je hem anders indirect aan het lijntje houdt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:41

zou het gewoon op zijn beloop laten gaan, als jullie elkaar echt de moeite waard vinden is 10 mnd wachten op elkaar ook niet heel erg lang :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:44

Als je voor elkaar gemaakt bent kom je toch wel weer bij elkaar. ;)