Overledene geeft signalen? Waar of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:21

Een goede vriendin heeft wel eens iets engs meegemaakt, haar oma lag in het ziekenhuis, zij zaten toen thuis. Op een gegeven moment gaat de kapotte koekoeksklok (die echt half uit elkaar hangt) slaan (of hoe noem je dat bij een koekoeksklok?)
Dat was precies op het tijdstip dat haar oma overleed.
Oh, ik zou dan zooo over de zeik zijn, echt heel griezelig!
Ik geloof wel iets hierna, wat het is weet ik niet, maar ik hoop opa en oma terug te zien, en andere mensen die overleden zijn die ik mis.

Ik geloof niet in reincarnatie.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:00

tijdens de crematie van mijn oma hadden we twee nummers uitgezocht die daar gedraaid gingen worden. Toen mijn opa en oom een paar maanden later voor de steen voor op het (urnen)graf gingen ophalen, draaide ze precies die twee nummers op de radio!!
het zijn nummers van the cats, blowing in the wind, en eentje van Dimitri van toren, lied voor kinderen. HOOR JIJ DAT OOIT ERGENS OP DE RADIO? en dan ook nog precies die twee.
Maar het kan ook stom toeval zijn. Hoe kan mijn oma nou bepalen wat er op de radio gedraait wodt, ze heeft geen idee hoe dat werkt volgens mij.

zelf heb ik nooit suks meegemaakt. Maar mijn vader heeft weleens een dikke negerin aan zijn voeteneind van zijn bed gehad. echt waar.
hij staat er wel voor open.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:19

Ik weet niet of ik er wel voor open zal staan. Maar in iedergeval toen ik mijn spreekbeurd over 'het paranormale' hielt kwam er aan het eind een hele discussie over ervaringen in de klas. En ik en mijn vriendin stonden echt paf! we dachten dat heel veel er niet in geeintreseerd waren maar juist allemaal. Zelfs die 'stoere' jochies van de klas.

En heel veel hebben ook ervaringen gehad daarmee. Zelf mijn moeder. Dat had ze me laatst vertelt . Maar dat is een beetje ingewikkeld om hier uit te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:31

In reincarnatie geloof ik niet echt. Volgens 1 of andere site was ik in mijn vorige leven (1706) een leider. Een man ergens aan de andere kant van de wereld. Met een ontdekking op een schip heb ik het wereldbeeld verandert. Okee......

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:41

Jannelientje schreef:
Ik denk dat dit soort ervaringen misschien te maken hebben mer een collectief onderbewustzijn.

DIt zei digger3 op een ander forum

Het universum streeft al naar het begin van haar bestaan naar een toename van complexiteit. In het begin was alles 1, alles is 1 en zal altijd 1 blijven. De hoeveelheid verbanden in die eenheid neemt echter toe. Alles begon op 1 punt, het punt van volmaakte simpelheid van bestaan, later kwamen er meer deeltjes, meer ruimte, sterrenstelsels, planeten, vatbaar voor leven rondom een ster met als gevolg simpel leven. Datzelfde leven is ook weer complexer geworden met als uiteindelijk resultaat bijvoorbeeld een ingewikkelde biologische machine genaamd: 'Homo Sapiens'. De natuur heeft
echter maar een beperkte snelheid van evolutie en een beperkt aantal mogelijkheden. Daarom heeft de mens kennis en die ontwikkelt zich steeds sneller. Met name door de informatie revolutie waar we inzitten. Kennis, leven, het heelal, allemaal wordt het complexer.
Alles streeft dus naar complexer worden, meer kennis opdoen, meer verbanden leggen.
En toch blijft alles verbonden vanwege de oorsprong, namelijk toen alles 1 was, wij allen 1 waren en alles nog steeds 1 is. Verbonden; kennis en ervaring uitwisselend.

Stel nu dat vorige levens niet bestaan maar dat de herinneringen toegeschreven aan vorige levens eigenlijk koppelingen zijn (mogelijk uniek per persoon) naar een collectief onderbewustzijn, waar alle kennis en ervaring schuilt van alles wat ooit geleefd heeft en zal leven. De gevolgen van wat ik nu zeg kunnen erg ingrijpend zijn vanwege de volgende zaken:

1) - Het bestaan van de ziel is onzeker. De ziel die zeg maar als lijm alle levens die je doorloopt verbindt is niet meer nodig. Ieder wezen wat geboren wordt is uniek en geheel nieuw op de wereld zonder eigen voorgeschiedenis. Dit individu heeft een bepaalde latent aanwezige voorkennis, vanwege de verbindingen met het collectieve onderbewustzijn van het heelal. Als een wezen sterft; dan houdt de bron van toevoer van kennis naar het collectieve onderbewustzijn op en verder niets.

'Wat is dan de zin van het leven voor een individu op geestelijk gebied als er niets is na dit
leven?', zul je misschien denken. In 1 woord, verder toename van kennis voor alle wezens die geboren zullen worden. Jouw ervaringen zullen dus een deel worden van het alles. Dat is dus een zekere vorm van voortleven. Het is tegelijk een taak zo goed mogelijk te denken, handelen, praten, etc, vanwege het feit dat al jouw kennis een gedeelte zal worden van het collectief onderbewustzijn. Hoe meer wezens er zijn die goede kennis overdragen, des te beter zal de ontwikkeling zijn van het collectief.

Even voor de duidelijkheid: De realiteit zoals wij die beschouwen is niet alleen degene die we waarnemen met onze ogen, maar ook met ons hart. Er is meer dan wat we zien en de mogelijkheid voor het bestaan van andere werkelijkheidsniveaus blijft gewoon intact.

2) - Wat zijn dan de geesten die veel mensen waarnemen? Dat is toch de ziel van iemand? Volgens sommige denkbeelden is een geest het volgende: een overblijfsel, het lege omhulsel, het ego wat achter is gebleven. De ziel zou dan al heengegaan zijn naar een tijdelijke plaats van rust, terug naar de oorsprong, etc.

Geesten kunnen ook op een andere manier worden gezien volgens dit 'model'. Namelijk als overlappingen van de kennis van een wezen in het verleden met de huidige door ons waarneembare realiteit. Het zou echter wel mogelijk zijn om overleden vrienden hulp te vragen bij problemen van nu. Dit is echter een vertaalslag van ons zelf, namelijk de volgende:

De overleden persoon die wij proberen aan te roepen bestaat met zijn/haar kennis in
het collectief onderbewustzijn, echter niet meer als persoon. Het collectief onderbewustzijn wordt permanent en constant aangevuld met kennis, dus als wij een vraag stellen dan is het antwoord daarop veelal veelomvattend vanwege de onvoorstelbare grote hoeveelheid kennis die je als het ware aanroept. Deze moet dan door je eigen ik worden omgezet naar een voor jou begrijpbare vorm. Wat bijvoorbeeld de aangeroepene kan zijn. Ook ben je van nature gevoeliger voor de kennis van dierbaren in het collectief onderbewustzijn, die dus een soort van aanwezigheid kunnen
geven en dat ook in zekere zin zijn.
Heel simpel gebracht zou de zin van het leven dan het volgende zijn:
'Wees jezelf, geef dus uiting aan je eigen creatieve energie zodat er meer kennis komt en niet alleen oude kennis herhaald wordt. Schrijf, schilder, boetseer, vertel, onderzoek, verwerp, stel vragen die nog niemand heeft gesteld; zolang het maar leidt tot meer kennis, tot meer complexiteit.'


Ik kan natuurlijk niet heel de discussie van 7 kantjes hier plaatsen. Als iemand geinteresseerd is in deze discussie stuur ik hem wel een pb waarin de site staat.


dit is heel mooi gezegd... misschien klopt het, misschien ook niet. misschien gaan we het allemaal te ver zoeken, misschien denken we te rechtlijnig. ik denk niet dat je het ooit kan weten.
Anique, ik ben ook eens op die site geweest, dat ik natuurlijk bullsh*t... maar dat is ook niet de essentie.
reïncarnatie is er natuurlijk wel, maar dan op een heel andere manier, namelijk het rottingsproces... Lachen jij wordt terug een deel van de aarde, en dat draagt bij tot de geboorte van nieuw leven, was het nu een plantje dat dan boven het graf groeit, worden je atomen nu getransporteerd, maakt niet uit. alle atomen blijven op aarde. dus wordt alles gereïncarneerd Lachen
maar met geesten gaat die theorie wel aan het wankelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:03

Vond dat gequote deel van ponyzotje aardig ingewikkeld, maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Op jouw manier had ik het niet echt bekeken. Ik vind het zeker interessant om te horen hoe jullie over dit soort dingen denken! Net als nu, ben ik over dingen anders gaan denken of dingen duidelijker gaan zien!
Heel fijn om dit eens te horen!

Dat laatste stukje van mij was idd natuurlijk onzin *LOL* . Kan me niet voorstellen dat iemand daar achter kan komen. Belachelijk gewoon! Heb het idee dat er dan echt de spot mee word gedreven!