Verhuizing naar Zwitserland..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Verhuizing naar Zwitserland..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 14:05

... die komt nu wel heel dichtbij. Vorig jaar tijdens de zomervakantie maakten mijn ouders een (zo leek het voor mij) grapje: ' we gaan naar Zwitserland verhuizen. Papa wil weer terug naar zijn vaderland.' Ik reageerde destijds luchtig, dit was namelijk niet de eerste keer dat ze zo iets zeiden. Nu 9 maanden later hebben we de verhuizing achter de rug en hebben we een huis in de Zwitserse Jura. (daar waar het Freiberger paard vandaan komt) En wonen ik en mijn zusje tijdelijk bij mijn oma en opa om hier de school af te maken. Over een dikke maand vertrekken we.. voorgoed. Ik realiseer me nu pas hoeveel ik achter ga laten. Het idee om naar Zwitserland te vertrekken is geweldig, maar om hier alles achter te laten... Gelukkig mag Silver gewoon mee, die wordt in een 3 dagen in twee trajecten van 6 uur reizen en een tussenstop van een nacht getransporteerd. Toch wordt ik verscheurd door een tegenstrijdigheid, ik heb daar al vrienden, zelfs al een vriend. Maar hier heb ik mensen die ik al mijn hele leven ken. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Hoe ben jij er toen mee om gegaan?

Reacties zijn meer dan welkom..
Groetjes Lara

TiaraBungy

Re: Verhuizing naar Zwitserland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:08

Ik ga zelf ook verhuizen, niet emigreren, maar ik laat hier ook dingen achter..
Wil je veel sterkte en succes wensen, het komt wel goed! :)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:12

Wat een beleving zeg, kan me wel voorstellen dat nu het wat dichterbij komt, het toch wel wat spannender wordt. Wel ontzettend gaaf dat je daar gaat wonen toch!! Heb je foto's van de omgeving en jullie huis daar? ben wel benieuwd!

Ikzelf ben (heel saai) nog maar 1 keer verhuisd. Dat was ook meteen op mezelf wonen. (15 minuten van papa en mama) Heb dus niet echt tips voor je..

Heel veel succes en het komt echt wel goed!!
Laatst bijgewerkt door Marleen op 24-05-09 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 14:15

@ TiaraBungy: Dankjewel! Jij ook succes eh. :)

@Marleen: Dankjewel! Ik heb wel eens een topic geopend over een vakantie daar. *gaat even zoeken* daar zie je ook een beetje landschap.

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:17

Zo, dat is niet zomaar wat zeg.. Kan me je tegenstrijdige gevoelens heel goed voorstellen. Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt maar wil je heel veel succes wensen en ook vooral heel veel plezier daar in Zwitserland!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:19

Hé wat leuk! Alvast heel veel plezier in dat mooie land :D

Zelf ben ik ook niet geemigreerd, alleen van het midden van NL naar het noorden verhuisd. Ik mis mijn ouders en vrienden en ook zeker de drukte wel, maar een mooiere omgeving vind ik geweldig. Laat staan dat je in Zwitserland woont, nog beter!
geniet ervan :D

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:21

Marleen schreef:
Ikzelf ben (heel saai) nog maar 1 keer verhuisd. Dat was ook meteen op mezelf wonen. (15 minuten van papa en mama) Heb dus niet echt tips voor je..

Jeetje, kom ik met m'n 8 keer in mijn korte leven.. Als het niet meer is trouwens..;(

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 14:24

@Lotskie: inderdaad.. bedankt. :)

@TiaraBungy: sow.. dat is niet mis, 8 keer! Dan weet je inderdaad wel goed hoe het is alles te moeten achterlaten.

@ Babsie_Flash: de omgeving is wel inderdaad een dit pluspunt ja. :D Toch komt Silver nog op de wereld daar, die gaat afzien de eerste tijd met al die stijgingen en dalingen. :P

@ Marleen: in mijn topics zag je helaas bijna geen landschap maar heb wel eentje gevonden van onder een rit:
Afbeelding

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:30

Naar het buitenland verhuizen is niet niets! Toen ik 12 was werd mij ook meegedeelt dat we over 1,5 jaar naar Noorwegen zouden verhuizen. Ik vond het verselijk. Ik heb gekrijst, gehuilt, gevochten maar nu woon ik bijna 3 jaar in Noorwegen en ik wil niet meer terug.

Ik ga naar een International School en spreek geen Noors. Dit maakt het voor mij moeilijker om kontakten buiten school te hebben, maar toch voel ik me helemaal thuis in Noorwegen.

Als je vragen hebt, PM maar! Ik kan niet echt meer vertellen of vragen beantwoorden als ik niet meer info hebt *D

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:30

TiaraBungy schreef:
Marleen schreef:

Jeetje, kom ik met m'n 8 keer in mijn korte leven.. Als het niet meer is trouwens..;(

:(:) Dat is wel vaak ja!
Ik ben geboren in het huis waar ik daarna ook nog 20 jaar heb gewoond. Nu woon ik dus samen, maar ga het einde van dit jaar weer verhuizen (We wonen anti-kraak.. is dus maar tijdelijk!)

Lara:
Waaaauw wat is het daar mooi zeg!! Hebben jullie een mooi huis? en komt je paard bij jullie aan huis te staan? Gaaf zeg!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 14:38

@Oslo_girl: Noorwegen is ook wel heel sjiek! Hoe doen jullie het met familie in Nederland, gaan jullie vaak terug op een jaar? En die international school is engels neem ik aan of gewoon Nederlands? Ik ga namelijk dierenarts studeren in Bern, dus in het duits..

@Marleen: Ja ons huis is zo een typisch Jura huis, was eerst een postkantoor, en heeft daardoor veel grote kamers, het is een kast van een huis en wit, met zo van die balken onder de dakrand. (moeilijk te beschrijven) Maar ik zal binnekort eens proberen foto's te bemachtigen. (mijn vader is nu daar die kan ze sturen via mail) Helaas geen paard aan huis, er is wel een stal, maar daar is nu een garage aan vast dus geen mogelijkheid voor een pony. Hij komt bij een vriend te staan op 20 min rijden met de auto. :)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:59

Mooie foto hoor! Als je er nog meer hebt wel even showen he? :P
Heb je een link naar je topic met foto's die je hebt gemaakt?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:12

[ITP] Vakantie tussen de Freibergers!
Dit zijn wel alleen foto's van de paarden daar. Silver komt bij hen op stal te staan. (de eigenaar daarvan is een vriend van ons) Hij fokt en voor hem ga ik paarden in- en doorrijden. Ook vertegenwoordig ik hem in de races zonder zadel op dat evenement op de foto's. Ik krijg het meteen erg druk als ik daar aankom. :D

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:22

Leuk zeg! Je hebt dan geen eens tijd om aan Holland te denken :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:38

Ik verhuis deze zomer ook.. Oke, ik ga niet emigreren.. Maar ik verhuis van het zuidelijkste puntje in Zeeland naar ongeveer het meest noordelijkste puntje in Friesland..
Ik ga op een grote boerderij wonen samen met mijn vriend, onze dieren en natuurlijk mijn paarden..

Maar soms maakt het idee om hier alles achter te laten me ontzettend misselijk en toch ook verdrietig.. :o

Ik heb het er, als ik daar ben,ontzettend naar mijn zin, heb daar al superleuke vrienden, maar toch.. Je verlaat wel je familie en vrienden hier enzo.. Beetje dubbel.. Maar het gaat helemaal goedkomen, daar ben ik zeker van!

Iig veel succes met de verhuizing! Je komt op een prachtige plek terecht..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:08

@Babsie_Flash: dat zou een mooie zaak zijn! :P

@Sita_: Dat is wel bemoedigend ja, en idd het is wel een prachtige plek. Jij trouwens ook veel succes en geluk, ik bedoel dat is ook een flinke verandering, zuid-noord. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:11

Wat leuk! al kan ik me wel voorstellen dat het even schrikken is.
Mijn tante woont ook in Zwitserland en is 15 jaar geleden geemigreerd geloof ik. Ze heeft daar een praktijk voor fysiotherapie.
Ze woont nabij Zurich (Richterswil). Het is de bedoeling dat ik haar van het najaar weer met een bezoekje ga vereren. Ik ben helemaal weg van Zwitserland :+:
Van mij mag je vaak foto's plaatsen :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:23

@Cayenne: Zurich daar heb ik ook familie wonen! Nou veel plezier zou ik zeggen! :D Ik zal zeker regelmatig foto's plaatsen. :j

@ Marleen: Heb toch nog ergens een foto kunnen opgraven van het huis. :) Is wel nog van in de winter, inmiddels ziet het er wat uitnodigender uit.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:27

Das geen klein hutje waar jullie in gaan wonen zeg! Wat super gaaf! :) Ik ben nog nooit verhuisd maar wil je veel plezier wensen daar! Ik ben er vorige zomer op vakantie geweest (in Basel en Grindelwald) en ben er stiekem wel een beetje verliefd op geworden. :)

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:28

Lara_Silver schreef:
@Oslo_girl: Noorwegen is ook wel heel sjiek! Hoe doen jullie het met familie in Nederland, gaan jullie vaak terug op een jaar? En die international school is engels neem ik aan of gewoon Nederlands? Ik ga namelijk dierenarts studeren in Bern, dus in het duits..

Ik ben in de 3 jaar nu 2 keer terug geweest naar Nederland en ik mis het helemaal niet. Ik houd absoluut niet van het kikkerland, dus ik ben daarin wel een uitzondering. Op de internationale school gaat alles in het Engels. Ik moest wel wennen aan de taal, want ik sprak geen woord engels toe we verhuizde. Spreek jij al wel Duits?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:31

Oslo_girl schreef:
Lara_Silver schreef:

Ik ben in de 3 jaar nu 2 keer terug geweest naar Nederland en ik mis het helemaal niet. Ik houd absoluut niet van het kikkerland, dus ik ben daarin wel een uitzondering. Op de internationale school gaat alles in het Engels. Ik moest wel wennen aan de taal, want ik sprak geen woord engels toe we verhuizde. Spreek jij al wel Duits?

Ja, ik spreek het vloeiend en het schrijven gaat ook prima, alleen voor het lezen moet ik me nog erg concentreren..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:33

Oslo_girl schreef:
Lara_Silver schreef:

Ja, ik spreek het vloeiend en het schrijven gaat ook prima, alleen voor het lezen moet ik me nog erg concentreren..

@Juul: Dankjewel! En oeh ja in Basel kan je goed shoppen. :D En Grindelwald is natuurlijk erg mooi.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:36

Dat is een groot voordeel! Ook kun je blij zijn dat je je school al af hebt. Het maakt de verandering niet minder schokkend, maar mischien wel makkelijker.

Ik heb vlak voordat ik verhuisde een boekje van mijn klas gekregen met daarin een klein berichtje van iedereen en een email adress. Het is leuk om iets te hebben van je vrienden om aan terug te denken!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:39

Ja dat klopt ook wel, ook heb ik even een halfjaartje rust omdat ik me pas in februari voor een universiteit kan inschrijven. Oh dat laatste is idd wel heel leuk ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:46

het lijkt me heel wat naar een ander land te verhuizen.
als ziet de omgeving er goed uit en wat ene kast van een huis :)

ik woon al 16 jaar in hetzelfde huis waar ik geboren ben gelukkig *klopt af*