Ik ben nou al een tijdje opzoek naar een baantje (ik ben 15)
Ik wil deze zomervakantie van 6/7 weken niet alleen thuis zitten en ik wil sparen voor mijn scooter. Het liefst help ik mee op een stalling stallen uitmesten, paarden verplaatsen en verzorgen.
Waar vind ik vakantiewerk? Ik heb alle winkels op het winkelcentrum en in de stad al gevraagd en gesoliciteerd.
Idd meld je aan bij een uitzendbureau! Of wat ik heb gedaan, gewoon een stal/bedrijf uitzoeken waar je graag wilt werken en hun opbellen/mailen met de vraag of ze nog mensen zoeken voor de vakantie!
Nu heb ik 4 week werk op een stal op Ameland en mag ik gewoon 2 paarden gratis meenemen
Liesjeloef
Geplaatst: 24-05-09 12:57
Ga eens op (handels)stallen kijken,misschien hebben die wat voor je te doen?
Stallingen, één wil het alleen onbetaald. 2 alleen in ruil voor rijden. De laatste is niet iets betrouwbaars naar mijn mening (heb er al wel eens geholpen)
Mc donalds hebben we wel redelijk in de buurt. 5 km fietsen ofzo. Ga ik daar eens proberen
Ytjuuuh
Geplaatst: 24-05-09 13:12
Misschien iets gaan zoeken in de agrarische sector? Of bij fruittelers gaan kijken? (bessen plukken, appels enz.) Denk dat je meer betaald krijgt als je direct naar een bedrijf toe gaat, dan dat het via een uitzendbureau is... Maar een uitzendbureau is natuurlijk wel handig als je helemaal niks kunt vinden.
In de paarden wordt waarschijnlijk moeilijk, maar je kunt altijd bij wat bedrijven langs gaan om te vragen of ze ook werk voor je hebben. Meestal hebben die bedrijven wel werk, maar willen ze je uitbetalen in bijvoorbeeld lessen.. En vaak is het ook geen werk op papier.
Ik ben op mijn vijftiende via een uitzendbureau in een bejaardentehuis gaan werken en werk daar nu ook al weer ruim 1,5 jaar in de weekenden. Als je het leuk vindt, zou je dus ook nog zoiets kunnen proberen.