loonstrook salaris

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

loonstrook salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 12:26

Weten jullie of je als je je loonstrook krijgt je ook uitbetaald krijgt? ik ben zeg maar 1 mei begonnen als hulp bij het huishouden,maar ik dacht dat je dan je eerste salaris eind Juni pas kreeg. daar was ik eigelijk gewoon vanuit gegaan omdat je meestal zo'n overbruggingsmaand hebt zeg maar.. maar nu kreeg ik gister wel een loonstrook binnen van de periode Mei. alleen het geld staat nog niet op m'n rekening maarja het is dan ook zondag..
zou ik het dan wel krijgen of alsnog pas eind juni?
ik moet het zeg maar vandaag ff weten omdat ik iets wil kopen maar dat kan alleen als ik weet dat ik dat salaris deze maand nog binnekrijg :+

FriesWytske

Re: loonstrook salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:28

Bel morgen even naar je baas dan weet je het.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:28

Ik krijg mn loonstrook als het geld die week er op word overgemaakt.. Maar elke keer als ik van baan verander (niet dat dat zo vaak gebeurt) dan heb ik wel die overbruggings maand. Dat je een maand moet wachten op je loon

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:29

wat er op je loonstrook komt te staan komt ook op je bankrekening maar in het weekend is er geen betalingsverkeer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:29

Ik kreeg mijn loonstrook ook gisteren, en dan komt het geld maandag :j Ik had het trouwens ook, ben bij deze werkgever in 2007 begonnen, half september en kreeg voor september zegmaar het geld voor de uren dat ik gewerkt had, omgerekend. :j Zelfde bij mijn tweede werkgever, daar ben ik februari begonnen, een week na salarisdatum, maar heb ik ook gewoon februari betaald gekregen :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:24

ik let er meestal niet op wanneer ik mijn loonstrook krijg maar meestal heb ik het geld net op bank staan of bijna (elke 15e van de maand ofzo krijgen wij loon ) als ik de loonstrook krijg

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:45

Ik denk dat je je geld wel volgende week gaat ontvangen. Die overbruggingsmaand is meestal om de salarisadministratie de tijd te geven om jou gegevens te verwerken. Als je een strookje hebt, hebben ze dat gedaan, dus zal je je geld ook wel krijgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:41

[LZP] > [STW]

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:53

Als je 1 mei begonnen bent, lijkt 't me stug dat je je eerste salaris pas eind juni krijgt.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:57

Het is nog geen eind mei. Ze hebben dus nog een paar dagen om het over te maken. Zou mij geen zorgen maken, komt vast goed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:59

je krijgt iid je salaris van de hele maand mei mocht je nu toch onverwachts stoppen met werken dan wordt dat terug gedraaid met terug werkende kracht.

Waarschijnlijk bekorten ze op je vakantie dagen want daar heb je er nu ook 2 van opgebouwd ongeveer 2

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:01

ik zou me nog geen zorgen maken, ik ben hier ook 1 mei begonnen, tien minuten geleden stond mijn salaris er op en vanmorgen kon ik mijn loonstrook downloaden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:05

Op je loonstrook zal wsn staan 'betaald op rekening ...' of iets in die geest - ergens onder je netto-salaris. Zodra de strook uitgedraaid wordt, gaat ook de salarisbetaling eruit. Als jij dus op zaterdag je salarisstrook krijgt is ie op vrijdag klaargezet en zal wsn op maandag of disndag verwerkt worden door de bank.

Het is imo heel normaal om in de eerste maand al je salaris te krijgen hoor :)

Je krijgt ook altijd je salaris over de desbetreffende maand; het is niet zo dat je salaris dat je in juni ontvangen bijvoorbeeld betrekking heeft op de periode 20 mei tot 20 juni, maar gewoon op 'juni'. Nu in die eerste maand zit je nog met proeftijd en je kunt per direct stoppen; in dat geval zal er inderdaad een verrekening komen voor het aantal niet-gewerkte dagen.

Het kan ook nog zo zijn dat het een voorschot is, maar in dat geval is dat duidelijk vermeld op je salarisstrook :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:08

Citaat:
Op je loonstrook zal wsn staan 'betaald op rekening ...' of iets in die geest - ergens onder je netto-salaris. Zodra de strook uitgedraaid wordt, gaat ook de salarisbetaling eruit. Als jij dus op zaterdag je salarisstrook krijgt is ie op vrijdag klaargezet en zal wsn op maandag of disndag verwerkt worden door de bank.

:n als jij wilt kun je een salaris-strook krijgen voor het hele jaar die liggen gewoon al klaar bij de accountant enkel ff datum aanpassen.
Verder boeken wij de salarissen over op een vaste dag meestal de 23e dus je salaris-strook staat los van het feit wanneer je je salaris krijgt.
Personeel hier krijgt namelijk rond de 15e hun strook en week later pas hun geld, mochten ze klachten hebben kunnen ze ff melden en zoeken we dat uit

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:12

De accountant heeft geen loonstroken liggen, dat ligt op de loonadministratie. ;) En die dingen worden pas gedraaid op het moment van salarisverwerking. Tuurlijk kun je voor een heel jaar de stroken uitdraaien en uiteraard kun je ze ook achteraf nog printen, maar de gemiddelde salarisadministratie draait gelijktijdig met de verwerking en de betalingsbatch de stroken uit :)

Netjes trouwens dat jullie er een week tussen hebben voor klachten ed, jullie zijn de eerste die ik tegen kom die het zo doen :) Wat ik me dan wel afvraag (pure interesse hoor): komen er nou veel reacties op? Mijn ervaring is nl dat mensen absoluut niet naar de berekening kijken, zolang het onder aan de streep maar enigzins gelijk is...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:15

als wij het salarisstrookje binnen hebben dan staat het salaris er ook op.
denk wel dat jij een overbruggingsmaand hebt, en krijg je je loonstrookje enkel om je eigen administratie op orde te houden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:17

Sylvia schreef:
De accountant heeft geen loonstroken liggen, dat ligt op de loonadministratie. ;) En die dingen worden pas gedraaid op het moment van salarisverwerking. Tuurlijk kun je voor een heel jaar de stroken uitdraaien en uiteraard kun je ze ook achteraf nog printen, maar de gemiddelde salarisadministratie draait gelijktijdig met de verwerking en de betalingsbatch de stroken uit :)

Netjes trouwens dat jullie er een week tussen hebben voor klachten ed, jullie zijn de eerste die ik tegen kom die het zo doen :) Wat ik me dan wel afvraag (pure interesse hoor): komen er nou veel reacties op? Mijn ervaring is nl dat mensen absoluut niet naar de berekening kijken, zolang het onder aan de streep maar enigzins gelijk is...

in ons geval is dat wel ons accoutant-kantoor het staat zelfs op de envelop en als reclame op de strookje :D

Citaat:
Netjes trouwens dat jullie er een week tussen hebben voor klachten ed, jullie zijn de eerste die ik tegen kom die het zo doen Wat ik me dan wel afvraag (pure interesse hoor): komen er nou veel reacties op? Mijn ervaring is nl dat mensen absoluut niet naar de berekening kijken, zolang het onder aan de streep maar enigzins gelijk is...

Mensen kunnen kleding declareren levern bonnetjes in en zorgen dat ze dat krijgen soms gelijk op rekening soms op het strookje
Verder altijd gezeik als je salaris is verhoogd dat je nog achter pensioen moet aan gaan.
Reiskosten worden nog wel eens fout berekend.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:26

Ah, met dat soort declaraties wordt het idd al ingewikkelder... Wij kregen/krijgen declaraties altijd apart uitbetaald, loon blijft redelijk stabiel dus, net als er iets in de sociale wetgeving/premies veranderd... :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:28

Wij werken met een bedrijf dat voor ons de salarisadministratie doet. Het personeel hier krijgt altijd uitbetaald op de 23ste van de maand waar het over gaat, ook nieuwe werknemers die die maand begonnen zijn :) . De 23ste viel nu op een zaterdag, dus we kregen ons loon op vrijdag, maar we hebben het zo ook wel eens op maandag gehad.

Snipperdagen worden altijd de maand erop met terugwerkende kracht verwerkt, idem met ziektedagen die vallen nadat het administratiekantoor de salarisbatch heeft gemaakt.

Bij ons bedrijf zijn de loonstroken meetal al ruim voor betaling binnen, net als de salarisbatch, maar de boekhouder zet alles klaar in de bank voor de 23ste. Tegen die tijd worden ook pas de stroken verzonden.

Hiervoor heb ik bij bedrijven gewerkt die pas uitbetaalden als de maand of de periode van 4 weken voorbij was. Anderhalve week later had je dan je salaris. Doorgaans werden dan ook gewoon de mensen betaald die pas die maand in dienst getreden waren.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:30

Ik heb een paar weken geleden mijn loonstrookje van de maand april gekregen, maar mijn loon staat er nog niet op.. := Dit gaat trouwens om een stage vergoeding.. Samen met een vriendin van mij loop ik daar stage en beide hebben we ons loon nog niet.
Dit is mijn eerste loonstrookje en ik ben al sinds eind januari begonnen..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:32

Dan zou ik maar eens gaan bellen of er soms iets mis is gegaan, en zo niet, wanneer je het dan ongeveer kunt verwachten :) .

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:38

Maar dat andere meisje heeft haar loon ook nog niet binnen.. Maar inderdaad, ik kan er beter maar wel even achteraan gaan :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:39

Zilvermoon schreef:
Ik krijg mn loonstrook als het geld die week er op word overgemaakt.. Maar elke keer als ik van baan verander (niet dat dat zo vaak gebeurt) dan heb ik wel die overbruggings maand. Dat je een maand moet wachten op je loon

Dat is niet netjes en ik heb dat nog nooit gehad. Ik regel dit vaak voor de vele opdrachten. Als iemand voor de 15de van de maand in dienst komt dan krijgt aan het einde van de maand gewoon die maand. Als iemand erna komt wordt er vaak een voorshot overgemaakt. Tegenwoordig zijn er zulke makkelijke mooie programma's dat je zelfs op de 25ste het nog snel kan laten bereken en uitbetalen. Je bent trouwens verplicht loonkosten in de juiste maand tevoeren en ook te verwerken en ook de belasting te betalen.

Salarissen worden vaak voor einde van de maand uitbetaald en staat het dus ook voor einde van de maand op je rekening. Kan ook zijn dat je salaris 1x in de 4 weken komt dit staat allemaal in je contract.