Ik open net het klepje van de telefoon en nu zie ik dat de oplaadbare batterijen zijn verwisseld met normale duracell's. Deze zijn echter een beetje gaan verzetten en er komt spul uit. Kan ik de batterijen er uithalen zonder dat het schadelijk is voor mij en hoe zit het met de telefoon? Maak ik het schoon of kunnen de goede batterijen er weer gewoon in?
Juut
Geplaatst: 24-05-09 08:53
Dat spul is inderdaad niet heel gezond, nee. Ik weet niet hoe erg de lekkage is, maar als alles onder zit zou ik in ieder geval maar even plastic handschoentjes aan doen. De telefoon moet je wel eerst schoon maken voordat je de andere batterijen er in doet
Gezond is het zeker niet.. Zou inderdaad even handschoenen aantrekken of iets anders om je handen wikkelen om de batterijen te verwisselen. Zou de batterijen niet zomaar weggooien maar even inpakken (plastic zakje?). Als het goed is kan je na het schoonmaken de telefoon weer gebruiken
Myca
Geplaatst: 24-05-09 09:02
Het zijn waarschijnlijk de gewone NiCad batterijen waar je het over hebt?
Cadmium is een van de weinige elementen die helemaal geen functie hebben voor levende wezens. Zelfs in zeer lage concentraties zijn metallisch cadmium en cadmiumverbindingen uiterst giftig doordat ze zich opeenhopen in organismen en ecosystemen. Lage blootstelling aan cadmium geeft geen onmiddellijke gezondheidsproblemen, maar het blijft troep en het hoort echt bij het chemisch afval.
Of je telefoon het nog doet, moet je gewoon uitproberen. Als de corrosie te erg is kan hij defect zijn.
Suuzert
Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-09 09:34
Dankje voor de uitleg! Stom eigenlijk, dat ik dat niet gewoon wist haha. Heb ze eruit gehaald en de telefoon met een doekje afgedaan. Goede batterijen erin en hij deed het gelukkig nog
Karl66
Geplaatst: 24-05-09 11:22
[LZP] > [TV]
Anoniem
Geplaatst: 24-05-09 13:44
Telefoon had wel kunnen ontploffen.....Maar goed dat je er achter kwam, kennis van mij haar huis is afgebrand door dit geintje.