vriendinnenprobleem..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

vriendinnenprobleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 09:13

Ik heb lang nagedacht of ik het op internet zou zetten, maar ik doe het toch maar. Ik heb echt advies nodig en m'n andere vriendinnen en m'n moeder zijn het inmiddels spuugzat dat ik me zo druk maak om haar. Het kan misschien een lang verhaal worden, ik probeer het kort te houden.

Ik heb al 4 jaar een 'beste' vriendin. In principe is het een schat van een meid, maar de laatste jaar ga ik me steeds meer aan haar irriteren enzo. Ze liegt namelijk de hele bende bij elkaar. Ik kan haar nu absoluut niet meer vertrouwen en ik erger me vreselijk aan haar leugens. Zo liegt ze namelijk over jongens die ze zoent en die haar leuk vinden. Als we samen uit zijn en ik ben even wat drinken halen, zoent ze altijd wel met een jongen. Ik zie haar nooit in de buurt van een jongen, maar in die 2 minuten heeft ze altijd wel een jongen ontmoet, gezoend en hij moest ook weer weg.
Verder zegt ze vaak dat jongens haar uitnodigen enzo. Vorig jaar zei ze dat O. een vriend van mijn vriend, haar had uitgenodigd om mee naar de finale van het EK te kijken met hem in de kroeg. Dus ik zag hem en zei dat mijn vriend en ik ook naar de kroeg gingen. O wist totaal niet waar ik het over had en zei haar helemaal niet gesproken te hebben.
Toen ik iets met mijn huidige vriend kreeg, bijna 2 jaar terug, hoorde ik dat zij tegen heel veel mensen heeft lopen vertellen dat ik HAAR vriendje heb ingepikt. Terwijl dat absoluut niet waar is! Want mijn vriend mag haar totaal niet, omdat zij ook over hem leugens heeft verspreid.
Dat soort dingen liegt ze. Verder stelt ze zich ook vaak vreselijk aan en doet erg overdreven. Ze wilt gewoon heel graag aandacht hebben.
Ondertussen kan ik het echt niet meer hebben, bij alles wat zij zegt trek ik het in twijfel. Ze heeft heel vaak een vriendje uit verweggistan, maar ik heb die vriendjes nog nooit gezien, want ze maakt het altijd heel snel weer uit, als hij 'naar haar toe komt'.
We waren altijd een groepje met 4, ondertussen heeft zij alleen mij nog maar. Bijna niemand wil nog iets met haar te maken hebben. Ze liegt over mensen, die dan weer ruzie krijgen met haar ouders en anderen.
Ook verzint ze vaak dat ze ziektes heeft. Zo smste ze me pas dat ze iets in haar rug had en van de huisarts minimaal 3 dagen bedrust moest hebben en dat ze 'zoooooveel' pijn heeft. Om vervolgens 2 uurtjes later te smsen dat ze weer helemaal beter is en of ik mee uit ga.

Ik heb haar er wel eens op aangesproken, dat mensen zeggen dat ze erg veel liegt, maar ze ontkent natuurlijk gewoon. Maar het is wel heel toevallig dat zij van alles zegt, en die personen waar het om gaat nooit van iets weten.. Dan zeg ik dat ook, maar dan zal al die mensen leugenaars.

Als ik dit zo typ vraag ik me echt af waarom ik nog met haar om ga. Ze kost me ook zoveel energie en ik ben al ziek en als ik me dan zo druk maak om haar, word ik eigenlijk alleen nog maar zieker.
Maar ik kan ook zo slecht afscheid van haar nemen. Want onder al die leugens en aanstellerige gedrag zit een hele lieve, leuke meid. Waar ik het echt leuk mee kan hebben als ze niet liegt enzo.
Ik wil aan de ene kant dus wel afscheid nemen van haar, want ik ga er zelf echt aan onder door. Maar aan de andere kant kan ik haar ook weer niet missen.
Ik probeer telkens om me niet zo druk te maken om haar, maar toch loop ik me constant te ergeren als ze weer eens liegt.
Ik zou zo graag willen dat ze gewoon die meid was die ze 2 jaar geleden was en die ze is als ze zichzelf is en niet liegt. Maar ik heb er al zovaak met haar over gesproken, maar ze veranderd gewoon niet..

Sorry, moest het echt even kwijt.

LindyH

Re: vriendinnenprobleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:20

Zou het komen doordat jij een vriend hebt en zij niet?

Misschien wil ze niet voor jou onderdoen en verzint daarom dat ze vriendjes heeft. Het kan ook zijn dat ze van jou wat minder aandacht krijgt (logisch) en daarom dingen verzint om aandacht te krijgen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:24

poeh ey,moeilijk...
ze wil aandacht,dat is zeker.
ze voelt zich onzeker,ook dat is duidelijk.
maar wat jij eraan kunt doen?! geen idee...
heeft ze misschien problemen thuis?
valt ze misschien op meisjes en durft ze dat nog niet te vertellen?

ik doe zomaar een paar gokken hoor,ik ben ook niet alwetend.
ik denk dat je,als je met haar om wilt blijven gaan,haar telkens met haar eigen leugens moet confronteren.
ook al zegt zij dat die anderen leugenaars zijn,op een gegeven moment breekt het haar toch wel op denk ik.

het kan ook zijn dat ze daadwerkelijk gelooft dat zij het bij het rechte eind heeft,maar dat geloof ik toch niet zo....
als dat wel het geval is,dan zou ze in therapie moeten,maar krijg iemand maar zover.
eigenlijk zou therapie zowieso geen slecht idee voor haar zijn denk ik,er zit haar iets dwars,dat is wel duidelijk.

nogmaals,wat jij kan doen weet ik verder echt niet,maar ik snap je wel dat je iemand niet zomaar laat vallen als je ook haar leuke kant kent.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:26

Vervelend joh :(:)
Als ik het goed begrijp zal het dus van haar kant moeten komen. Zij moet veranderen. Toch zou ik proberen me erover heen te zetten als ik jou was... niets zo veranderlijk als een mens en vriendschap blijft niet voor eeuwig bestaan.