Kan vriend van vriend niet uitstaan, herkenbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Kan vriend van vriend niet uitstaan, herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:40

Sorry hoor ik moet even mijn frustratie eruit gooien :+

Mijn vriend en ik wonen samen en geen van beide hebben we heel veel vrienden.
Een van zijn oudste vrienden komt vrijwel nooit bij ons langs (gelukkig maar) want eigenlijk zijn ze een beetje uit elkaar gegroeid.
Die kerel kan alleen maar zuipen en alles wat er uit zijn mond komt is gewoon... stompzinnig :\
Hij mengt zich ook niet leuk in een gesprek ofzo maar meldt gewoon zomaar iets en dan moet jij er maar iets van maken. Hij is ook een beetje een loser, is 28 jaar oud en woont nog thuis enzo...

Vandaag kwam ie dus langs en hij is dus echt net pas weg... is hij hier 8 (!) uur geweest...
Heel krat bier erdoorheen...

Vind het wel zielig aan de ene kant want ik próbeer echt aardig te doen tegen hem maar ik kan er gewoon niks mee...

Hebben jullie ook dit soort "problemen" ? Ben wel benieuwd :D

Kaatje64

Re: Kan vriend van vriend niet uitstaan, herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:43

Nee die problemen hebben we niet, maar ik snap uberhaupt niet dat jullie toestaan dat hij 1 krat bier leeg drinkt. Dat hebben jullie zelf in de hand.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:44

1 krat met z'n tweeën. Maar dat maakt me niet uit hoor, het is meer om aan te geven wat voor type het is ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:45

goh.. krijg een beetje een flash back :+

Marleen

Oh ik snap je probleem wel!! Ik zou dan gewoon een avondje wat leuks voor jezelf gaan doen en dan heb je er ook geen last van ;) Scheelt dat hij toch bijna nooit langs komt!

Thirsa_

Ik kan je de hand schudden :D mijn vriend heeft ook zo'n leuke vriend... Op zich is hij vrij aardig, maar altijd dat geze*k over wijfen, s*ks, drank.. het is gewoon nog een puber! (ok, hij is 38 :+ ) Samen hebben ze de grootste lol hoor (mijn vriend kan ook zo heerlijk flauw doen als die vriend hier is), maar ik begin me op een gegeven moment gewoon te irriteren en dan lukt aardig doen ook niet zo goed meer. Waar ik me dan weer schuldig over ga voelen want het is op zich geen verkeerde kerel :)

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:14

Hmm, ja ik ken het. Maar het is erger. Het is een neef van mn vriend. Heb het nooit met hem kunnen vinden, en hij heeft mij al helemaal nooit gemogen. Die jongen heeft een nogal kort lontje. Heeft me al een keer bijna aangevlogen door een banketstaaf iets. Heb al gezegd dat die later echt niet welkom is in mn huis..

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:21

Ik ken het ook. Mijn vriend heeft ook precies één vriend die irritant is dat ik soms gewoon wil wegrennen, overal naartoe als het maar niet bij hem zitten is!! Mijn vriend en hij hebben vroeger een leuke tijd gehad, maar ze zijn ook uit elkaar gegroeid.
Hij komt ook onuitgenodigd langs altijd, dat je niet eens de kans hebt om wat anders af te spreken. Dus daar zitten we dan in ons huis, met een gast die we echt liever zien gaan dan komen...
Ga dit topic ook even bijhouden, iemand tips...

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:54

Tja.. die flesjes Heineken worden ook steeds kleiner.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:58

Kan je niet iets afspreken met een vriendin als je weet dat hij langs komt? Of als hij er net is er even bij blijven zitten en als je het je te gek word dat je naar je paard gaat oid? Zodat je in ieder geval niet de hele tijd met die vriend zit opgescheept?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:02

Ik neem aan dat de vriend van je vriend voor je vriend komt. Dus waarom heb jij er last van? Je blijft er toch niet bij zitten neem ik aan?
Ik zou het niet erg waarderen als mijn vriend maar bij ons bleef hangen als mijn vriendin bij mij is.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:06

Ik heb dit probleem nu niet meer, maar toen ik met mijn ex had had hij ook een vriend die ik dus echt niet kon uitstaan!!
Maarja, wat doe je eraan? Je zegt zelf al dat jou vriend nog maar weinig met hem omgaat dus voor die keren dat ie komt zou ik er niet zo'n probleem van maken. Het is nou eenmaal geven en nemen in een relatie.
Ik zou der dus niet zo'n probleem van maken en voor die keren dat die er is dat maar even opzij zetten.
Weet je vriend trouwens dat je hem niet kan uitstaan? Want misschien zou het dan schelen als hun ergens anders afspreken in het vervolg zodat jij iig niet meer 8u met hem zit opgescheept..

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:08

Ja, een vriend van mijn vriend kan alleen maar aan frikandellen, friet, bier, tieten en blowen denken. Heel irritant, denk je een avondje gezellig iets voor je vriend te doen kom je daar terecht.
En het zijn alleen maar mannen geen vrouwen dus je komt niet echt ver met een gesprek.

Gelukkig blowt mijn vriend niet, en is zijn drank 'probleem' ook niet meer aanwezig.

Maar ik snap je goed! Wij hebben gewoon afgesproken dat hij daar 1 a 2 keer per maand naar toe gaat, en dat ik dan niet meega. Hij een avondje geen vrouw en ik geen last van vervelende mannen! :+

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:12

Zon vriend had mijn man ook. Die was zelfs zo lomp dat hij tegen mij durfde te zeggen: als je je man zat bent, kun je altijd bij mij terecht. Dit meende hij ook serieus. Na ja dat was voor mij de druppel..Hij hoeft van mij niet meer langs te komen..Ik vind dit van geen respect getuigen.
We zien die gast nu nooit meer, mijn man ook niet gelukkig!! :+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:22

zoals Sonja al zegt: Jij zit er toch niet bij? Je kan toch gewoon weg gaan? ik snap het probleem niet.. hij komt vrijwel nooit en als ie komt blijft ie een tijdje en drinkt gezellig met je vriend een krat leeg. Lijkt mij dat jij dan even bezig bent met andere dingen? Misschien niet de leukste vriend van je vriend, maar ach, hij komt ja haast nooit ja;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:28

Mijn vriend heeft ook zo'n vriend, maar dan niet 1 keer in de zo veel tijd, maar er was een tijd dat hij weg ging als wij naar bed gingen, en al weer voor de deur stond als wij opstonden! En echt zo vreselijk irritant. En vriendlief maar niet snappen dat ik zei: Heb je HEM weer :roll: als ik hem weer aan zag komen. Vreselijk.

Maar... Daarintegen hebben we ook een gezamelijke vriend die eigenlijk alleen komt als ik alleen thuis ben en nagenoeg de hele koelkast leegzuipt. Dat vind mijn vriend dan weer niet zo geslaagd, terwijl ik me prima met hem vermaak _O-

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:31

Ooohhh mijn vriend had ook zo'n vriend... Ik vond het altijd net een loopse teef... Mijn vriend vond alles leuk... Hij liet alles vallen en stookte mijn vriend vooral aan het begin best wel op... Maar gelukkig wordt het steeds minder....

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:32

Sonja schreef:
Ik neem aan dat de vriend van je vriend voor je vriend komt. Dus waarom heb jij er last van? Je blijft er toch niet bij zitten neem ik aan?
Ik zou het niet erg waarderen als mijn vriend maar bij ons bleef hangen als mijn vriendin bij mij is.

Ze woont toch in dat huis?
Dus eigenlijk moet ze maar iets anders zoeken als die vriend er is?.. Dus eigenlijk wordt ze dan in principe uit haar eigen huis gejaagd (Of uit haar woonkamer)? Iets vinden om te doen omdat er iemand in je huis komt die je niet mag.. Hm*
Dat lijkt mij geen goede oplossing. Nu vind ik het wel een verschil of deze 'vriend' eens per half jaar komt, of 3 keer in de week (bij wijze van)..
Weet je vriend dat jij en die 'vriend' elkaar niet zo liggen? Of anders gezegd.. Dat jij hem niets vindt? Want dan zou je vriend er ook een beetje rekening mee kunnen houden.

*Ik ken trouwens het probleem.. Mijn vriend heeft ook een 'vriend' waarvan ik het niet al te prettig vind om bij in 1 ruimte te zijn, maar wij wonen (nog) niet samen, en die vriend woont heel ver weg :+

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:34

Ow, ik zat er ook gewoon altijd bij hoor. Ik kijk ook graag tv. Wat moet ik anders gaan doen s avonds? Op bed een boek gaan liggen lezen omdat meneer elke dag wil komen plakken? :+ Dacht het niet :n

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:34

ghani: Uhm die kerel komt haast nooit zegt TS, en als zij zich aan hem ergert kan ze idd haar huis toch wel uit?? Dan kun je dat "uit het huis gejaagd" noemen, maar dan zou ik me liever "uit het huis laten jagen" dan er boos bij gaan zitten.. Toch? En ookal woon je samen, toch heb je allebei nog een eigen leven?? Mjah, ieder moet zelf weten hoe die samen wilt wonen natuurlijk

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:44

Nou ja, als je samen woont, dan beslis je toch 'samen' over dingen?
Inderdaad, als die gozer daar nooit komt, dan kun je het nog accepteren dat hij daar is, maar dan vind ik niet dat je dan maar alles oke moet vinden.
Ik zou met mijn vriend overleggen hoe de stand van zaken is, en daar samen een oplossing voor vinden. Bijvoorbeeld eerst wat thuis zitten, en daarna lekker samen (vriendje en 'vriend') ergens heen gaan of zo.
Hetzelfde zou zijn als er een vriendin van mij langs zou komen.. Als mijn vriend en die vriendin elkaar niet liggen, zou ik niet heel de dag met die vriendin in een omgeving blijven hangen die ook van mijn vriend is!

Beetje sociaal met elkaar omgaan?

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:45

Je gaat je eigen huis toch niet uit omdat er iemand komt die je niet mag? Pakken ze maar een terrasje oid ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:01

Jup... Sommige vrienden van mijn vriend zijn echt walgelijk...

Er zit een niveauverschil tussen mij en mijn vriend, maar hij kan zich wel gedragen en ik erger me er niet aan. Sommige vrienden van mijn vriend zijn echt oerstom en maken opmerkingen waarmee wel tien tangen op een varken slaan... Ik zie rer de leuke kant maar van en lach er kostelijk om, gelukkig komen ze ook nauwelijks bij ons thuis, dat scheelt. Als ze dat wel zouden doen zou ik ook niet weten waar ik het zoeken moet...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:06

aardig kieffer.. om de vrienden van je vriend oerstom te noemen, ook nog op internet;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:10

Ja! herkenbaar!
Godzijdank is het ook niet echt een 'vriend''. Er komt gewoon niks, maar dan ook niks nuttigs uit die mond. Vreselijk. Hij is alleen maar illegaal en crosst op allemaal stomme brommertjes rond. En hij ge*lt op alles wat los en vastzit. BAH
Mijn vriend is ook aardig bijgedraaid en nu gaan ze gelukkig niet meer met elkaar om.

Als er geen namen genoemd worden mag je toch wel zeggen dat je je aan iemand ergert?