Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)! Wat ik van de opleiding in Utrecht weet, is dat er gemiddeld maar 25 eerstejaarsstudenten zijn, dus dat is waarschijnlijk ook de reden dat het niet zo bekend is. Best jammer, want ik ben vooral benieuwd naar wat studenten Taalwetenschap na hun afstuderen gaan doen... Maarja, ik ken dus ook niemand die het studeert/heeft gestudeerd.martinev schreef:Pfff, weet waar je aan begint, heb net het hele weekend generatieve syntaxis geleerd, zinsstructuur. Errug ingewikkeld!
Maar even zonder gekheid, ik studeer Nederlands, daar komen de vakken die jij noemt voor een deel ook voorbij. Ik vind het erg leuk om te doen!
) maar er is absoluut geeen werk in de vinden, wat ook niet geheel onbelangrijk is.. Romyv schreef:Ik ken meerdere mensen die het hebben gedaan of nu doen.. De reacties op de studie zijn over het algemeen wel redelijk positief (je kiest voor zn studie als je taalkundig bent aangelegd, dat scheelt) maar er is absoluut geeen werk in de vinden, wat ook niet geheel onbelangrijk is..

) voor je alles begrijpt, maar eens ik al die systemen door had, begon ik het wel leuk te vinden. Met één uitzondering: de eerste Germaanse klankverschuiving 
Plien91 schreef:martinev schreef:Pfff, weet waar je aan begint, heb net het hele weekend generatieve syntaxis geleerd, zinsstructuur. Errug ingewikkeld!
Maar even zonder gekheid, ik studeer Nederlands, daar komen de vakken die jij noemt voor een deel ook voorbij. Ik vind het erg leuk om te doen!
*schudt hand
kindertaalontwikkeling.. fonologie semantiek syntaxis morfologie; 't komt m'n strot uit!!
Maar vind het wel heel interessant hoor.