3 weken geleden kreeg ik van mijn moeder een prachtige Fred de la b. tas, we kwamen er echter vóór de aankoop al achter dat er iets niet helemaal goed was, dus hij moest opgestuurd worden naar de fabriek om gemaakt te worden(is echt een heel klein klusje. Maar ik moet 6-8 weken wachten). Ik heb nog aan de cassiére gevraagd of het de laatste tas was die ze hadden, en het was inderdaad de laatste en de laatste van de collectie.
Nou was ik vandaag in de bijenkorf en daar stond in het rek dezelfde Fred de la B tas die de bijenkorf voor mij had opgestuurd. Dus ik heb de tas gepakt en ben met mijn aankoopbewijs naar de kassa gelopen. Ik heb het verhaal verteld en gevraagd of ik niet deze tas mocht meenemen (die dus exact het zelfde en even nieuw is als de tas die is teruggestuurd). Nou dat kon absoluut niet, want dan zouden er dingen in de war raken, en dit was niet míjn tas etc. Nou heb ik er nog eens over zitten nadenken en eigenlijk vind ik het echt belachelijk dat ik 6-8 weken moet wachten op een tas 'waarvan er echt geen nieuwe meer zouden binnenkomen' terwijl er een die precies het zelfde is gewoon in de winkel ligt! Nou ben ik van plan om morgen terug te gaan en het er maar nog eens met ze over te hebben. Of denken jullie dat ik helemaal geen kans maak?
als ik had geweten dat hij gewoon weer zou binnenkomen had ik wel een week gewacht met het kopen van een tas, dan had ik heb namelijk 5-7 weken eerder gehad...
Balen zeg! Dat je niet zomaar er een mee mag nemen snap ik, ik zou wel bellen naar de manager en vertellen dat je er een gezien hebt in de winkel en dat je die dan graag wilt hebben. Anders de consumentenbond bellen ofzo?
Ronne
Geplaatst: 22-05-09 20:47
Ik zou morgen terug gaan en eens flink stennis gaan schoppen! Dan zeg maar dat je de tas graag terug wil brengen en dat je je geld terug wil. Vervolgens pak je de tas die er nu staat en rekent hem doodleuk af! Moeten ze maar niet zo achterlijk doen!
Jammer genoeg al 3 weken, check even op je bon wat de ruiltermijn is van de Bijenkorf. Ik twijfel tussen 14 dagen of misschien meer. Dan is het nl. heel simpel, tas heb je teruggebracht, je wilt je centjes terug en je koopt direct die andere
Verder helpt het om op een druk moment op zaterdag stampij te maken en om de manager te vragen... Je maakt geen vrienden, maar vaak wel effectief.
Lizz
Geplaatst: 22-05-09 20:49
Is niet netjes van de bijenkorf. Het zou netjes zijn als ze deze tas aan jou geven en dat jouw opgestuurde tas weer de winkel in gaat. Ik zou dus ook terug gaan en verhaal halen, desnoods bij een manager.
Alexx
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-09 20:50
ik denk een maand bij de bijenkorf
Haha ik hoef die krengen van de bijenkorf niet als vrienden hahaha wat een nee-zeggers zeg!
Alja
Geplaatst: 22-05-09 20:50
zou idd eisen dat ik die tas mocht hebben .. is toch van het zotte dat je nog zo lang moet wachten
Alexx, je kunt het ook via Fred de la Bretoniere regelen. In Amsterdam is de dichstbijzijnde winkel vlakbij de Bijenkorf in de steeg bij het Amsterdams Museum. Of je kan even een mailtje sturen via de website waarin je vertelt dat je zo akelig behandeld bent bij de Bijenkorf (wat niemand zal verbazen).
ja in Utrecht zit er ook één, maar kan ik daar dan gewoon naar binnen stappen? Want ik heb immers een bonnetje van de bijenkorf
Anoniem
Geplaatst: 23-05-09 08:59
Dat kan, als je maar vertelt hoe schofterig je behandeld bent bij de Bij en dat je radeloos op zoek bent naar een oplossing. Of het lukt weet ik ook niet, maar als ze bij Fred een beetje begaan zijn met hun klanten, zouden ze wel wat kunnen doen.
WhiteRose
Geplaatst: 23-05-09 10:22
Even bellen met de klantenservice van de Bijenkorf en netjes je verhaal doen, wil ook nog weleens helpen
Wind je eens niet zo op en denk even nuchter na. Misschien is die tas wel net geruild door iemand die hem toch niet zo fijn vond? Dat kunnen zij toch niet weten. Als er maar 1 exemplaar staat lijkt me dat een logischere conclusie dan die jij nu trekt. Dat ze je hem niet laten omruilen is wat flauw, daar zou je wel contact over op kunnen nemen, maar waar je je al niet zo druk over kunt maken zeg.... pas op je bloeddruk
ik wind me niet zo op hoor. Ik ben totaal kalm. Ben vandaag terug gegaan en met de tas naar de klantenservice. Die hadden het binnen twee minuten geregeld nadat ik het vriendelijk had uitgelegd dus prima. Nu heb ik mijn tas. En bonvendien Hermelijn had de cassiere gezegd die ik dus al eerder had gesproken dat deze tas van Fred de la B zelf kwam omdat ik die andere had gekocht. Ze sprak zichzelf dus aardig tegen.
WhiteRose
Geplaatst: 23-05-09 15:42
Mooi zo! Ik heb persoonlijk ook prima ervaringen met de Klantenservice