lekkage in ons huurhuisje nog steeds niet verholpen..en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monaatjuh

lekkage in ons huurhuisje nog steeds niet verholpen..en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 20:07

wij huren een particulier appartement en hebben nu al een jaar lang last van een lekkage, telkens word er een mannetje van alles gestuurd om de boel te repareren,maar verandert er niets.....we hebben flink wat borg betaald en betalen altijd netjes onze huur...maar wat kan ik nou doen om er eens wat druk achter te zetten....geen huur betalen tot ut is gerepareerd?borg terug eisen?is er iets wat ik kan doen, zonder vervolgens in de problemen te raken?

groetjes manon

zonnebloem18

Re: lekkage in ons huurhuisje nog steeds niet verholpen..en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:31

Je zou eens kunnen informeren bij bureau rechtshulp die weten vast wel wat je opties zijn vergeet dan niet je contract mee te nemen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 01:34

Een aangetekende brief sturen naar de verhuurder waarin je dreigt naar een advocaat te stappen als de lekkage niet binnen redelijke termijn verholpen word, vaak doet het woord advocaat al wonderen, zeker bij particuliere verhuurders. Verder kan je inderdaad bij het juridisch loket/ buro voor rechtshulp informatie hierover vragen. Hiervoor moet je waarschijnlijk het huurcontract meenemen, en bewijzen dat je de huur inderdaad op tijd hebt betaald en geen achterstanden hebt.

De huur niet betalen zou ik niet doen voordat je meerdere malen schriftelijk geklaagd hebt (en daarvan bewijzen hebt) en ook niet zonder het advies van een ervaren jurist achter de hand. Als je dat niet heel voorzichtig doet loop je grote kans dat je je huis uitgezet wordt wegens wanbetaling.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 01:44

Goh, wat vervelend zeg! Zo laks als sommige verhuurders zijn. Vooral in de particuliere sector hoor je dat wel vaker.
Inderdaad niet zomaar ophouden met je huur betalen, want dan zegt de verhuurder direct dat je een wanbetaler bent. Zou wel een aangetekende brief versturen en dreigen dat je stappen gaat ondernemen. Zorg wel dat je dit van te voren hebt uitgezocht.

Wellicht heb je hier wat aan:

http://www.hetjl.nl/hetjl/templates/the ... anguageId=

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 06:53

Kijk even op de site van de huurcommissie. Ik kan me herinneren dat als je ze schriftelijk (aangetekend) gewaarschuwd hebt dat als er geen effectieve stappen worden ondernomen, je niet meer de volledige huur zal betalen, dan hoef je nog maar 40% van je maandhuur te betalen totdat het probleem is opgelost. Ik heb hier ook mee te maken gehad, als je de boel goed onderbouwd is dreigen vaak voldoende en anders is de goedkope huur toch wel lekker ondanks de ellende