[LZP]Ouders overhalen voor een konijntje. Hoe..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[LZP]Ouders overhalen voor een konijntje. Hoe..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:58

Hallo allemaal.

En inderdaad weer het zoveelste topic, hoe haal ik mijn ouders over om... :+

Ik loop nu al lange tijd met de gedachte, dat ik zó onwijs graag een lief konijntje wil. Maar ik weet nú al, als ik het aan mijn ouders vraag gaat het niet mogen. Dan zeggen ze of meteen nee, of ze slapen er een dagje over en zeggen dan nee :\

Maar ik wil dus écht graag een konijntje. En dan niet zomaar een impusieve aankoop, ik heb er goed over nagedacht. Ik heb er ook zeker de tijd en verantwoordelijk heid over. (Heb immers een eigen paard, en 180 koeien onder mijn hoede, en daar ben ik ook iedere dag bezig met de verzorging. Dus wat dat betrefd heb ik me allang bewezen).

Nu vraag ik mij af. Is er mischien een bepaalde manier, dat ik het op het juiste moment op de juiste manier kan vragen?

siskeh

Re: [LZP]Ouders overhalen voor een konijntje. Hoe..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:00

laat je ouders zien dat je, je goed hebt ingelezen, dat je voldoende kennis hebt en dat je verantwoordelijk bent!

daarnaast vind ik dat je er toch echt 2 moet nemen, en niet eentje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:04

Als het mag komen er twee inderdaad. Maar als ik aan mijn ouders vraag 1 konijn, zullen ze denk ik toch eerder ja zeggen. En dan is het na een week, hij is zielig alleen, en komt er een nummer twee bij ;)

Tja goed ingelezen.. Ik doe de opleiding dier en verzorging, daarvoor ook al op een middelbare school gezeten waar het vak dier werd gegeven. Heb ruim voldoende ervaring met konijnen :j
Niet alleen de normale verzorging en schoonmaken, maar ook kwa tanden nagels, goede conditie. We krijgen alles op school :j

Mijn ouders willen vaak ook niet echt een reden geven waarom iets niet mag. Als ik nou een reden wist, kon ik er zelf wat aan doen, maarja...
Ik wil het van de week toch maar gaan vragen (Na weken wegkwijlen bij de nijntjes van anderen.. ), ik hoop écht dat het mag, maar ik ben er bang om.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:08

hihi bij ons thuis is het probleem juist andersom:P
mijn moeder wil een konijntje(2), maar ik ben ertegen:P
niet dat ik geen konijntje wil hoor, maar mijn moeder zelf is alergies en mijn broertje ook.
Ook gaan mijn ouders in de toekomst meer reizen en wie zit er dan weer met de konijntjes opgescheept?? ..... juist ik jah:P
Nu hebben wij een konijntje dat alleen komt als de eigenaren op vakantie gaat, en dit gaat al jaren goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:13

Afgezien van het feit dat je voldoende kennis hebt, heb je de financiële middelen? ( dierenarts e.d. )
En een beetje hok+ren is al rond de 200 euro. (want ik neem aan dat je, met je kennis, 2 konijnen niet in een rennetje van 1 bij 1 gaat stoppen.)
Heb je al iemand die voor je konijnen gaat zorgen als je op vakantie bent?
Je bent nu 18, plannen om binnen een paar jaar uit huis te gaan? Zo ja, wie gaat er dan voor de konijntjes zorgen?
Etc. etc.

Als je dat ook allemaal voor elkaar hebt, tja... gewoon vragen denk ik :)
En als ze nee zeggen, zit er niets anders op dan je er bij neer te leggen..

Succes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-09 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:15

kanelly: bekijk het profiel nog een keertje... leeftijd is niet helemaal correct ;)
maar idd, hoe ga je het financieel e.d. doen? heb je dat al aan je ouders laten weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:19

Ik heb genoeg geld voor DA en alles :j De konijnen zullen dan binnen komen in een mooi groot binnenhok (Minimaal 1,20 breed, en minimaal 60 cm hoog). Worden dan twee dwergjes.
Dan wil ik buiten zon tralieren maken. Waar ze zomers de gehele dag in kunnen en swinters mogen ze los op mijn kamer, zolang er iemand thuis is.

Ze zullen voldoende uit hun hok komen :j

Ik werk in een supermarkt, waar ik een behoorlijk centje verdien, mijn paard heb ik gratis gestald (In ruil voor mijn werk met de koeien, hun kunnen voor mij ook de dierenartskosten voor mijn paard via de belasting terugkrijgen, dus DA voor mijn paard kost mij niks. Dus ik heb voldoende geld! ).
Daarbij krijg ik ook mijn studiefinanciering. Daarvan moet ik uiteraard een deel aan de kant leggen, maar houd ook nog ruim over!

Financieel en kwa kennis zit alles goed op orde :j

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:44

zal ik gewoon langskomen en eentje van mij droppen? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:47

Haha :P Vrees dat dat niet op prijs gesteld word. Heb het net gevraagd, en het was dus inderdaad nee.. Dus ik vraag wat dan de preciese reden is. Was het een hele tijd stil, toen zei me ma: Omdat je kamer altijd een zooi is.
Nou er liggen soms wat kledingstukken op de grond, en mijn bureau is bezaaid (Met schoolwerk, en mijn tekenspullen).

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:03

ik heb gevraagd of iemand ze aan mij wilde geven op mijn verjaardag zogenaamd zonder dat ik er iets van wist :D

Op mijn verjaardag kreeg ik ze dus en ik reageerde heeeel verbaasd en helemaal door het dolle..
Tsja toen konden ze moeilijk tegen diegene zeggen, sorry maar je cadeautje gaat de deur weer uit :)

(Terwijl 'k zelf het 'cadeautje' stiekem had geregeld en betaald) :A

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:05

:= da's ook een idee, maar As is net jarig geweest geloof ik :))

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:18

Dan gewoon als een cadeautje voor de zomaar :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:27

haha ik wilde ook graag een konijntje, en dat mocht ook elke keer niet. Tot ik een keer heel erg verdrietig was(weet niet meer waarom) en toen zei mijn moeder dat ik een konijntje mocht als troost zeg maar. Dus nu heb ik nog steeds een konijn, maargoed dan moet je wel eerst iets hebben waar je heel verdrietig om bent in mijn geval haha :+

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:34

ik heb 10 jaar lang een konijn gehad. nu was die 2 jaar gestorven en wilden m'n broer en ik opnieuw konijntjes. Maar vaderlief was er tegen.

dus... wat hebben wij gedaan?

wij kunnen het normaal echt niet met elkaar vinden, maar toen dus wel. Ik heb een plannetje uitgetekend voor een gigantisch konijnenhuis en samen zijn we aan het bouwen geslaan. Planken gezaagd, in elkaar getimmerd, en geverfd. zijn we zo enkele dagen mee bezig geweest en dagelijks kwam m'n vader zeggen van GEEN KONIJN!

ondertussen de buren en familie en vrienden nieuwsgierig naar wat we aan het doen waren en best onder de indruk van ons konijnenhok.

toen dat getimmerd en geschilderd was, draadje beginnen spannen rond het grasveldje en opnieuw vaderlief die kwam zeggen GEEN KONIJN.
Gewoon doorgedaan 'ge moet u da allemaal zo niet aantrekken, pa :)' (haha)

iedereen zag dus duidelijk wat we deden en wat we van plan waren. Ouders een weekendje weg en hoppa, 1u weg, naar de markt gereden en 2 konijntjes in hun nieuwe huisje geplaatst.

vader heeft nog 2 dagen volgehouden dat ze weg moesten maar iedereen was echt verliefd op die poepies :)
en ik denk dat ons hok vooral indruk gemaakt heeft.

ze lopen er ondertussen al een tijde

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:03

Ik vind best apart dat je wel een eigen paard hebt, maar je mag geen konijn in huis nemen. Een paard kost toch meer tijd en geld dan een konijn. Heb je je paard zelf gekocht of gekregen van je ouders?

Met de kosten van een konijnenvoer valt erg mee als je grote zakken konijnenvoer (iets van 20 kg?) koopt bij grotere dierenwinkels i.p.v. kleine, maar erg dure konijnenvoer van gewone dierenwinkels.

Zijn jouw ouders soms bang voor de stankoverlast als je op een dag vergeet om kooi te verschonen of dat een konijn gaat rammelen aan een tralies of dat een konijn alle draden kapot bijt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:07

Nou ja, kan me op zich wel voorstellen dat haar moeder geen konijnen op een slaapkamer wil.
Zou ik zelf ook niet willen, niet voor mezelf en al helemaal niet voor de konijnen.
Hup, naar buiten in een mooie grote ren.
Want, TS, als ik het goed begrijp zitten de diertjes dan de hele winter binnen een klein hokje? Ja of op je slaapkamer los, maar of dat nou zo'n ideale konijnenomgeving is :?

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:16

Waarom mag je wel een paard... en 180 koeien?

maar geen konijn..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:18

roodje: ik neem eigenlijk aan dat de koeien verzorg/lease koeien zijn om het zo maar te zeggen ;P

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:24

Bij mij leven ze in een konijnenparadijs. :D Ze lopen hele jaar los in een achtertuin en ze hebben grasveld en zandveld (eerder gatenkaas :+ ) tot hun beschikking. Verder kunnen ze schuilen in hun handgemaakte holen of in een schuur waar een hok staat, maar ze slapen veel liever in een hol. :Y) Eentje is zelfs rasechte holenkonijn! :D Zij is geboren in onze hol en we wisten niet eens dat een toenmalige logee-konijn drachtig was!

Je moet wel opletten als je een konijn neemt dat je een ruime hok neemt,want veel mensen kopen al te vaak te kleine hokken voor hun konijnen. ;( Laat als het kan elke dag een paar uur los rondlopen in je tuin of huis. Een tijd geleden zag ik een prachtige cavia-villa bij een kinderboerderij. :D Een zeer ruime hok met 2 verdiepingen met een loopplank en op een bepaalde plekken zat er gaas en/of glas. Zoiets kun je in elkaar timmeren als je handig bent met zaag en hamer. ;) Het lijkt niet erop, maar je kunt wel alvast een idee opdoen. http://www.bunnybunch.nl/community/foto ... -reza.html & http://link.marktplaats.nl/251791806

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:57

@Goldenflower: Daar zijn ze niet bang voor :n Heb vroeger hamsters gehad, en daar zaten een paar gekko's bij :') Zo had ik een looprennetje in mijn kooi, en die piepte :') Hamster de héle nacht in dat wieltje, die waster gek op _O-
Andere hamster werd kwaad als hij er minder als vier uur uitkwam op een dag, dan ging die de hele nacht tekeer op de tralies :')

Stankoverlast zouden ze ook geen last van hebben, want ik ben een type van: Mijn kamer mag een zooi zijn, zolang het beest het maar goed heeft! Zo is bij mijn paard mijn zadelhoek ook een troep, maar je zult nóóit wat bij Kel in de stal of wei vinden ;)

Mijn paard heb ik overigens gekregen :j En ik heb dus geen stallingkosten :)

@roodje: De koeien zijn niet mijn eigen ;) Daar zorg ik voor in ruil voor de stalling van mijn paard. Ben wel dagelijk met die beesten bezig, en een aantal van ze voelen ook als "eigen".

@ Kanelly: Hou zou dan snachts binnen zijn, en zomers de gehele dag buiten. En swinters mischien een buitenhok, maar daar was ik nog niet over uit.

Heb het gisteren gevraagd, nogmaals. Dat als ik mijn kamer netjes zou houden (Dus mijn bureau de tekenspullen :') ). Of ik dan wél een konijn mocht. Nee dan mocht het nog niet.
Dus ik vraag weer, maar waarom dan niet? Ja gewoon niet! Daarom niet!

Dus tja.. Vrees dat het niet doorgaat.. Helaas..

Ze wachten maar.. Als ik straks op mijn eigen woon (Over twintig jaar ofzo :+ ), dan breken ze de nek over de konijntjes ~~}>

Nee als ik straks op mijn eigen woon, in een huisje of iets waar een tuin bij zit, neem ik wel pas konijntjes. Wil wel dat ze lekker naar buiten zou kunnen :j