HELP!Ben als getuige gevraagd en nu??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

HELP!Ben als getuige gevraagd en nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:11

1,5 week geleden ongeveer kreeg ik 's morgen vroeg een sms van mijn beste vriendin: IK BEN TEN HUWELIJK GEVRAAGD!!!!!..
natuurlijk super leuk en meteen lopen smsen. Maar omdat hun op vakantie waren kon ik niet langsgaan.
Tot afgelopen vrijdag. Ik ging langs en we waren aan het lachen en giegelen (waren net 2 tienermeisjes }:0 ) over '' de bruiloft'' en toen werd ik als haar beste getuige gevraagd 8)7 oke had het wel verwacht maar toch komt het als een donder bij heldere dag ..

Natuurlijk ja gezegd.!! .. maar wat hoort een getuige eigenlijk allemaal te doen en te regelen. Ze gaan MISSCHIEN volgend jaar trouwen. Ligt eraan als de trouwlocatie die datum nog vrij is. De bruidsjurk krijgt ze van der moeder..
Maar dan ... Waar kom ik in de plaatje :+ please help me. Ook al lijkt het zo ver weg, Die dag is er voordat je het weet!!

Oja had trouwens al van de traditie: iets nieuws (de jurk), Iets blauws (zo'n blauw ding om het been), Iets geleends (geeeen idee nog) en iets ouds (zou ik oook niet weten!!) ..

maar oke ik had toch al wel 1 ding haha .. Maar nou de rest..

Hoor ik eigenlijk ook een speech te geven..
Word steeds meer hopelozer merk ik al :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: HELP!Ben als getuige gevraagd en nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:14

Je kan aan haar vragen wat voor rol ze in gedachten heeft voor jou. Welke taken enz dit kan namelijk nogal verschillen per persoon.
Gefeliciteerd!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:26

ja dat doe ik zowieso.. maar er zijn natuurlijk ook van de kleine, onverwachte dingetjes die een getuige doet voor de bruid (of bruidegom) .. En die dingen zou ik graag willen weten ook ;)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:30

Als getuige mag je vooraan zitten en uiteindelijk, nadat het paar hun handtekening heeft gezet, mag jij ook tekenen.

Formeel is dat de rol van de getuige.

Of je verder ook dingen voor de bruiloft moet regelen moet je even overleggen. Vaak kiest het paar ook één of twee mensen uit als ceremoniemeester. Die regelt dan op de dag zelf dat alles vlot loopt.

Maar wel harstikke leuke dat je getuige bent! Altijd een hele eer om gevraagd te worden.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:30

een getuige hoeft in principe niet veel meer te doen dan tekenen..
overleg het gewoon even met je vriendin wat ze van je gaat verwachten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:32

Ik heb alleen maar een handtekening hoeven te zetten :+ Ow ja en je moet naast het bruidspaar zitten... Verder niks bijzonders :7
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 21-05-09 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:34

ja ik ben al een keer eerder getuige geweest bij mijn zus. maar dat hoorde ik pas op de dag zelf!! .. Gelukkig hoofde ik nog niet officeel te tekenen(was nog geen 18) en is dat huwelijk voorbij.. Gelukkig maar..

Maar soms zie je ook van dat soort dingen op tv. Oke zijn wel amerikaans maar toch!! was eeeeen drammmaaaaa soms

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:35

Ag gewoon aan je vriendin vragen wat haar bedoelingen zijn :)
Wel erg leuk trouwens alle voorpret voor een huwelijk!!!

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:01

over het algemeen hoeft een getuige allen maar te tekenen en met de ceremonie naast de bruid/gom te zitten.
de ceremoniemeester is (doorgaans of o.a) degene die een speech doet en andere zaakjes regelt.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:12

Ik moet 16 oktober samen met mijn vriend getuige zijn bij mijn schoonvader en mijn tante (beetje apart allemaal maar wél heel leuk!)
We hebben er ook erg veel zin in.. maar weten allebij nou ook niet helemaal hoe het allemaal in elkaar steekt :=