Germanist gezocht (Engels)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanelchanel

Germanist gezocht (Engels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:27

Goeiedag :),

Ik zoek een Engelse taalkundige die tijd en zin heeft om mijn essay voor Engels na te lezen en de grammaticale fouten eruit te halen. Ik zit trouwens in de eerste bachelor Taal- en Letterkunde in Leuven. :)

Geen idee waar het hoorde, don't blame me if I'm wrong.

Dankjewel.

Sigrid

Re: Germanist gezocht (Engels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:28

Geheel offtopic, maar heet dat een Germanist???

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:34

http://nl.wikipedia.org/wiki/Germanist
Wikipedia schreef:
Een germanist is de verkorte benaming van een licentiaat of doctorandus in de Germaanse taal- en letterkunde, dus een universitair gediplomeerde die in de loop van een opleiding van vier of vijf jaar een of meer Germaanse volkeren, hun cultuur, geschiedenis, taal en literatuur heeft bestudeerd. De belangrijkste Germaanse talen zijn het Nederlands, Duits, Engels, Fries, Noors, Deens, Zweeds en IJslands.

Ik was ook verbaasd :=

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:41

Hmm, is nou niet direkt de eerste term waar ik aan zou denken.

Als het een niet te lang essay is wil ik, (tolk/vertaler) het wel doorlezen, maar je zou ook een (near) native speaker kunnen vragen, die zijn hier op bokt ook wel te vinden. Er staat ergens een oproepje in de rubriek school/studie/werk voor een native speaker en daar hebben zich al wat mensen gemeld.

chanelchanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:13

@Prrr en Sigrid: Hoe noemen jullie het dan? :) In België is dat echt de meest normale benaming hoor :D

@ mysa: mijn essay telt maar 600 woorden, dus het is niet lang.
Maar bedankt voor je tip! Ik ga dat topic eens opzoeken!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:26

Ik noem mezelf Anglist, maar ik heb dan ook specifiek alleen Engels gestudeerd.

Is het vanuit je opleiding toegestaan om het door iemand anders te laten nakijken?

chanelchanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:39

Natuurlijk. Het wordt zelfs aangeraden. Mijn professoren kijken alleen naar het eindresultaat en houden hen dus niet bezig met of je dat nu helemaal zelf hebt geschreven of niet. Er komen nog genoeg gelegenheden waar ze dat kunnen testen. Het gaat er hen vooral om dat je leert uit je fouten en beter wordt. En dat proces gaat ook via de verbeteringen van anderen (die weliswaar meer ervaring hebben)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 07:53

Nou ja, zo natuurlijk vind ik dat niet. Tijdens mijn studie Engels werd je namelijk bij sommige essays beoordeeld op je taalvaardigheid, en ze wilden daar dus wel jóuw niveau mee kunnen toetsen. Het door iemand anders laten nakijken was dus absoluut niet de bedoeling.