Man neemt foto´s van ons en ons huis en rijdt hard weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Man neemt foto´s van ons en ons huis en rijdt hard weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:26

Vanochtend ben ik samen met de dochter van de oppas de konijnen aan het schoonmaken.
Het was warm, dus had ik de garagedeur open laten staan.
Na ongeveer 45 minuten wil ik een lege zaagselzak in de kliko buiten gooien.
De dochter wil net een drinkensfles leeggooien en we lopen half tegen elkaar op.
Daardoor draai ik naar links en zie buiten het hek een auto staan.
Omdat ik dus konijnen fok en verkoop, kijk ik daar in eerste instantie niet van op. Ik denk dat het een andere fokker is of misschien een klant en loop dus richting de auto met mijn arm boven mijn hoofd om te zwaaien.
Op dát moment wil die man ook een dag zwaai geven maar wat niet lukt vanwege het fototoestel wat hij in zijn handen heeft. Ik realiseer me dus wat hij doet en vraag `Mag ik vragen wat u aan het doen bent???´
Hij gooit zijn camera aan de kant en geeft vol gas. Ik zet het op een rennen en kan nog net zijn kenteken zien én onthouden.
Al rennend naar binnen blijf ik zijn kenteken hard op zeggen.
Nadat ik de kenteken opgeschreven heb, bel ik de politie.
Ik leg het hele verhaal uit en de vrouw aan de telefoon zegt dat ze er melding van maakt. Indien ik de man weer zie moet ik direct bellen.
Aangezien het me dus helemaal niet lekker zit, bel ik rond 15.00 nogmaals de politie. Of er al iets bekend is...
Ja, de auto is bekend.
`Ja´ zeg ik `dat had ik zelf ook al gevonden op internet. Ik wil weten of er al wat bekend is over de persoon zelf!´
Ja, de persoon is bekend en ze zullen hem aanspreken. Wanneer ik vraag of ik daar nog iets over hoor zegt de agent nee.
Kijk, en dáár neem ik geen genoegen mee!
Ik wil aangifte doen, maar het blijkt na navragen dat ik dus géén aangifte kan doen. Alleen wanneer de foto´s op internet opduiken kan ik er iets tegen doen.
Het komt er dus op neer dat iemand gewoon foto´s van mij, mijn kindjes en wie of wat dan ook kan nemen, op míjn terrein, zónder dat ik daar ook maar iets aan kan doen!
Ik heb het kenteken en probeer nu op welke weg dan ook er achter te komen wie die man was en waarom hij foto´s nam.
Had hij ook maar enig goeds in zin, had hij wel uitleg gegeven op het moment dat ik vroeg wat hij deed.
Jullie kunnen jullie misschien wel voorstellen dat ik de schrik er flink in heb zitten.
Ik heb 2 kleine kindjes, paarden aan huis en auto´s voor de deur. Wat was zijn bedoeling?!?
Je hoort zo veel rare dingen tegenwoordig...

Karin_88

Re: Man neemt foto´s van ons en ons huis en rijdt hard weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:29

Wat een raar verhaal zeg :? Ik zou zeker ook het mijne ervan willen weten.. Maar dat de politie er wel achteraan wilde gaan, maar niet doormelden... Zou dat iets met regels te maken hebben?
Ik weet het in elk geval niet.. Succes ermee, hoop dat je wel meer te weten komt :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:31

Jasses! Het hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar het is heeel raar. Kan het een makelaar zijn, die een huis spot? Kan je je een reden bedenken? Valt er iets te halen?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:32

Dat is wel even schrikken ja!
Ik zou niet weten wat zijn bedoeling was maar ik hoop niets vervelends..

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:32

Ja daar zou ik ook inderdaad niet blij mee zijn ,ook raar dat ze niks over die man zeggen ik vind wel dat je daar recht op heb als je je eigen niet veilig voelt ,maar kun je niet met een andere agent praten of de wijkagent ofzo ik zou het ook verders niet weten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:33

Er hangt momenteel ook zo'n gek rond hier in de polder. Hij heeft de buurvrouw al meerdere malen op de foto gezet, rijdt langzaam langs en keert een stukje verderop en rijdt dan weer langzaam langs. Wat ie nou van ons moet? Geen idee, vanmiddag reed hij weer langs. Hij kijkt en maakt af en toe een foto. Weet ook niet of de buren dit al met de politie opgenomen hebben. Van mij heeft hij geen foto gemaakt, dus ik zal er geen melding van maken.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:38

Rhodos schreef:
Kan het een makelaar zijn, die een huis spot?

Het lijkt me dat deze dan wel enige uitleg zou geven wanneer ik hem vraag wat hij doet...

Rhodos schreef:
Kan je je een reden bedenken? Valt er iets te halen?

Tja, we wonen op een vrijstaande boerderij met paarden enzo...
Er valt eigenlijk wel van alles te halen...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:41

he jakkie, wat een griezelig verhaal.
goed in de gaten houden die boel en alles afsluiten!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:44

Hebben jullie een opvallend mooi huis?
Toen mijn ouders een nieuw huis aan het bouwen waren hebben ze ook van allerlei mooie huizen foto's gemaakt ter inspiratie.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:46

Maar dan is het niet zo raar om dat te vertellen, dan in plaats daarvan op het gas te trappen.. Lijkt me?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:49

Wat vreemd zeg. Is het niet mogelijk aan de hand van het kenteken nummer aan zijn naam of evt. het adres te komen?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:50

Ik weet niet, misschien stressy persoontje :P
Mijn moeder heeft toen namelijk ook wel eens een boze bewoner gehad die er enorm kwaad om werd en sindsdien meed ze de bewoners ook liever..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:51

Privedetective of rare gozer, idd vreemd en eng hoor!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:59

Wel apart zeg, dat ie ook keihard wegrijdt...
Je kan wel naar de politie bellen wat ze met je melding gedaan hebben maar verder volgensmij niks.

Bij ons was laatst ook iets raars. We hebben een lange oprit, 200m denk ik of langer. Wij waren 's avonds aan het tv kijken en er stond een auto geparkeerd met lichten nog lichtjes aan. Uur later stond die er nog en ander half uur later ook. := Mijn ouders waren weg en toen die thuiskwamen toeterden ze dus dat ze er langs wilden. Maar er zat dus een meisje in van een jaar of 13/14 die haar handen voor haar gezicht deed en een oudere man. Toen hebben we de politie ook maar gebeld, was heel raar.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:01

volgens mij kan je zelf ook opvragen bij de RDW wie er bij dat kenteken hoort. Misschien kan je dat doen en de man zelf gaan opbellen waarom hij die foto's genomen heeft.

Als hij merkt dat je hem getraceerd hebt, weerhoudt dat hem er misschien van om iets met die foto's te doen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:02

@beantsje, helaas gaat dat dus niet...
En de politie wil me dus verder helemaal níet helpen!
Wil ik weten wie het is? Natuurlijk!
Maar nog belangrijker is dat ik wil weten wat hij deed!
Lopen mijn dochtertjes gevaar of misschien mijn paarden.
En bij de politie loop ik tegen een hele dikke muur aan.
Helaas heb ik dus geen kennisje bij de politie zitten die me verder kan helpen op het kenteken....
En geloof me, deze onwetendheid geeft een heel akelig gevoel...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:04

Tja raar, want als er niets aan de hand is bleef hij toch gewoon waar hij was en legde het je gewoon uit, wat hij aan het doen is en waarom.

Maar nu gaf hij vol gas en rijd weg, dus dan is het wel raar en is het volgens mij niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:07

Misschien is hij wel verliefd op je Ylana? ;)
Ik zou het ook geen prettige gedachte vinden, rare kostgangers zijn er toch!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:10

wat vreemd zeg..
kan me voorstellen dat je er geen lekker gevoel bij hebt..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:10

Hij kan zich zo betrapt voelen dat hij van schrik wegrijdt. Normaal is het natuurlijk helemaal niet. Vooral storend dat de politie niets voor je kan doen. Nog een keer bellen in de hoop dat je iemand anders aan de lijn krijgt die er iets anders over denkt?

edit

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:52

Mocht iemand mij, op welke manier dan ook, kunnen helpen met het achter halen van de eigenaar van de auto, ben ik diegene eeuwig dankbaar!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:08

Dit vond ik op een ander forum:
Citaat:
Als het je echt hoog zit gewoon een spiegeltje afbreken en met het kenteken en auto naar de poltie gaan en zeggen dat je de eigenaar aansprakelijk wil stellen ( poes lief natuurlijk) voor de schade maar dat je aangifte niet nodig vindt.

misschien het proberen waard? Wel bij ander politiebureau natuurlijk...

bron: http://forum.fok.nl/topic/907455

toevoeging: je kan het ook bij je verzekering proberen, die hebben deze gegevens ook

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:10

Maar dan moet ik de auto wel nog een keer zien ;)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:13

Ik zou inderdaad ook een akelig gevoel erover hebben vooral omdat die niks wou zeggen en er meteen volop er vandoor gaat. Bij de politie moet tegenwoordig eerst iets ergs gebeuren voordat ze wat doen volgens mij :\.

Ik hoop eerlijk gezegt dat je die man niet meer tegen komt en dat hij je met rust laat.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:17

nee je eigen spiegel afbreken denk ik dat er bedoeld word. of niet?

Wel heel vervelend, ik hoop toch dat iemand je kan helpen.