Aan het einde van het schooljaar moet ik een onderwerp van mijn profielwerkstuk (PW) doorgeven. Nu ben ik al zo ver dat ik het liefste iets wil doen dat met paarden te maken heeft, maar ik heb nog geen idee wat. Omdat ik een NG profiel heb wordt mij aangeraden een eigen onderzoek te doen. Of dit verplicht is, is mij nog niet duidelijk, sommigen zeggen van wel, maar je mag PW ook voor engels mee laten tellen, en dan lijkt me dat toch wat lastig.
Dus heeft iemand nog ideen voor een onderwerp? Ik ben zelf erg fan van de Tinker, dus misschien kan het iets zijn in de richting van hoe bonte paarden zijn ontstaan, of hoe de Tinker aan zijn behang komt. En bij Haflingers vraag ik me altijd af hoe die aan hun witte manen komen, maar ik weet niet of dit te achtrhalen valt.
Ojaa, even over mijn vakken waarvoor het mee kan tellen. Ik heb dus een NG profiel (biologie, scheikunde, natuurkunde, wis B, nederlands, engels, frans) en als extra vak heb ik aardrijkskunde.
Groetjes Lotte
Imaginaerum
Geplaatst: 21-05-09 07:15
Misschien iets over kleurengenetica? Of het bont van de Tinker wordt doorgegeven, hoe dat gaat etc.