Wat heb ik verkeerd gezegd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Wat heb ik verkeerd gezegd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:45

Hoi bokkers,

even een moment van frustratieuiting...

Mijn beste vriendin is helaas al mijn beste vriendin niet meer sinds 3 jaar... 5 jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen, zij anderhalf jaar later haar vriend. We kwamen prima overeen! Tot ze zwanger geraakte en haar eerste kindje er was. Ok ik begrijp het, als je een gezin hebt steek je nu eenmaal tijd in je gezin en dus zagen we elkaar minder. Prima! Maar we waren nog altijd goede vriendinnen!

Net op dat moment gingen we beiden van school en beide met onze paarden ergens anders staan. Daar ergens onderweg ben ik haar kwijtgespeeld denk ik?

Want het gaat over het volgende. Vorig jaar vroeg mijn vriend mij ten huwelijk en spraken we ook over een huis kopen. Een half jaar later vroeg haar vriend haar opeens ook ten huwelijk, ook al zat hun relatie gruwelijk scheef. Een half jaar later verhuis ik (nu dus) naar een huis op de boerenbuiten, nu plots kopen zij een huisje in het centrum.

Dus ik wens haar via facebook proficiat en ik zei dat ik het jaar erna pas ga beginnen zoeken omdat ik met de trouw zit en echt een huis wil met grond voor de paarden. Zegt haar vriend er opeens op 'ja dan moet je wel eerst nog een spaarboek hebben'. Zei ik er dan weer op 'ja, ge moet zoeken voor je het huis van u dromen hebt he, of het nu in west vlaanderen of limburg is, het maakt niet uit maar ik wil een hoeve/boerderij met een lap grond aan'. Zegt hij ineens 'JALOERSE GEIT!!!'.

Waar in godsnaam sloeg dat nu weer op!!!

Mijn vriend heeft zoiets van 'trek het je niet aan'. Maar hoe hou je in godsnaam een vriendschap van 8 jaar stand als er iemand tussenzit die de ene graag ziet en die de andere wel verrot kan slaan....

Mijn vriend moet ook niet van mijn vriendin hebben, maar hij houdt zich er gewoon buiten.

Volwassenheid is echt ver te zoeken blijkbaar... Vriendschap is een gruwelijke illussie die ik weer armer ben.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wat heb ik verkeerd gezegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:49

Het enige dat kan helpen is het er met je vriendin over te hebben. Vertel tegen haar dat je hiermee zit maar vooral ook om de reactie van haar vriend en dat je er graag met haar over wilt praten omdat je niet 8 jaar vriendschap weg wilt gooien.
Dat haar vriend en jouw vriend de vrouw van de ander niet mag heeft daarin minder te maken omdat jullie niet perse met z'n vieren hoeven af te spreken.
Hou je buiten hun relatie en zij buiten die van jou, wees vrienden met elkaar maar probeer dat er buiten te laten omdat een vriendschap er anders niet in zit denk ik.
Sterkte!

trustHim

Re: Wat heb ik verkeerd gezegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:53

lastig maar ik zou idd proberen het er met je vriendin over te hebben. Ik heb ook totaal niets met de vriend van mijn beste vriendin maar ben nog wel steeds bevriend. Moet wel zeggen dat er tussen hem en mij een soort van wederzijds respect is

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:09

Volgens mij ben je er sowieso al over uit dat zij jouw naäpen, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Trouwen en een huis kopen is niet heel uitzonderlijk voor jonge stellen hoor. Misschien krijg jij ooit nog wel een kind en dan zeggen zij ook, wij hebben al een kind en nu zij ook opeens ;)

Beetje overdreven waarschijnlijk. Maar iemand proficiat wensen om daarna te benadrukken dat je het zo niet zou doen. Dat is als kritiek op de ander op te vatten en dat kan soms nog wel eens verkeerd vallen. Zo te lezen klinkt het ook wel een beetje alsof jullie elkaar aftroeven (misschien inmiddels zo geworden ivm eerdere ervaringen).

Volgende keer gewoon privé mailen of iets dergelijks met je vriendin, voorkom je dit soort misvattingen :)