bindingsangst????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

bindingsangst????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:04

hoi,

het is misschien een beetje een lastig verhaal maar ik zal het proberen simpel en zo kort mogelijk uit te leggen.
ik heb een hele slechte relatie gehad van 6 jaar waar ik een zoontje van 3 jaar uit heb.
toen mijn zoontje was geboren gingen mijn ex en ik uit elkaar(zoontje 3 maanden oud)
nu heb ik mijn zoontje dus al 3 jaar lang alleen opgevoed.

ondertussen ben ik wel een paar mannen tegen gekomen die mij wel aan trokken maar iedere keer was er wel weer iets.
ik heb de hele tijd gedachte's door mijn hoofd spoken van straks ik hij saai,straks liegt hij alles.
vind ik hem wel leuk of weet ik het niet.
eerst dacht ik dat ik gewoon meer tijd nodig had om mezelf weer een beetje te worden maar nu begin ik toch te twijfelen of ik misschien een soort bindings angst heb.

het is namelijk zo dat ik een hoop mannen heb afgewezen voor verschilende redenen waar ik jullie niet mee zal vervelen.
maar sinds een paar weken ben ik een man tegen gekomen bij mij in de winkel waar ik op zaterdags werk.
elke keer als ik hem zag was ik leuk met hem aan het kletsen en ik dacht echt van jee wat een leuke vent.
blijkbaar vond hij mij ook wel leuk want hij vroeg na 12 zaterdagen mijn telefoon nummer onder het mom van kom eens kijken bij mijn duiven.
hij vertelde namelijk dat hij jonge duifjes had en ik zei ahww wat schattig en toen vroeg hij dus me nummer.
hij smsde mij dezelfde dag nog dat hij mij erg leuk vond en dat hij hoopte dat we elkaar beter konden leren kennen.
en nu is er dan weer die paniek.
hij smst mij iedere dag en overal zoek ik iets achter.
ook benauwd het me al dat hij me zoveel smst en ook al 2 keer heeft gebelt.
ook smst hij de hele tijd schat naar me waar ik dus een naar gevoel bij krijg.
hij zegt dat hij wou dat we elkaar eerder waren tegen gekomen en dat hij me erg leuk vind.
en dan heb ik gelijk zo iets van je kent me nog maar net dus hoe weet je dat nou?
ik heb dit wel aan hem vermel eerlijk dat ik niet weet wat ik wel en dat hij het vooral heel rustig aan moet doen en dit respecteerd hij dan zegt hij.
maar toch ben ik er de hele dag mee bezig of ik hem nou wel zo leuk vind en iedere keer als mijn telefoon gaat krijg ik pijn in mijn buik.
wat is dit?????
bindingsangst?
weinig zelf vertrouwen???

zwieke

Re: bindingsangst????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:10

Ik denk dat het iets is waar je met hem over moet babbelen (als je hem echt leuk vindt). Dat je je wel aangetrokken tot hem voelt oid maar dat je alles op je gemakje wil doen, vetrouwen krijgen enz. Hopelijk begrijpt hij dat en geeft hij jou ook die tijd die jij nodig hebt. Ik hoop dat je er uit komt :). En anders op zoek naar de volgende, je zelfvertrouwen zal wel terug groeien na een bepaalde tijd. Doe het op jouw tempo en push jezelf ook niet te veel (of beter: laat je niet pushen door een man). Je komt er wel :j

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:13

ik heb er wel met hem over gesproken.
en hij zegt het wel te begrijpen.
maar ik weet gewoon zelf niet meer wat ik voel.
zo van een afstandje vond ik het allemaal heel leuk maar nu hij wederzijtse interesse toont weet ik het niet meer.
dan analiseer ik alles wat hij zegt.
ik raak er gewoon gestressed van.
eigenlijk wil ik er even doorheen om te kijken wat er dan gebeurt maar aan de andere kant denk ik misschien betekend dit wel dat ik er gewoon niet klaar voor ben.
hoewel ik soms wel verlang naar een wederhelft.
3 jaar lang alleen is ook geen pretje

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:20

Nja ik ken het eerlijk gezegd wel :). Als iemand té dicht bij me komt dan neem ik de benen of dan negeer ik hem dood. Niet mooi, I know, maar weet niet hoe ik op zoiets moet reageren. Ik ben nu ongeveer 4 jaar alleen, altijd gekwetst geweest door mannen. En nu heb ik voor mezelf besloten om gewoon eens te genieten, zonder dat het "vaste" van een relatie. Ik denk als je momenteel niet weet wat je voor hem voelt en dat hét gevoel er niet is, dat je er nog niet 100% klaar voor bent of dat hij gewoon niet de man voor je is. Als het dat laatste is, dan zou ik het hem eerlijk zeggen dat het niets kan worden tussen jullie oid. En je komt zeker wel een man tegen bij wie je dé klik hebt, die je niet op stang jaagt en waarbij je je uiteindelijk veilig voelt. Geef het tijd, ookal is dat niet altijd gemakkelijk...

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:23

ja misschien heb je wel gelijk.
ik hou ook iedereen op afstand maar dat betekend dus ook dat ik ze niet echt een kans geef.
dus misschien loop ik zo wel de man van mijn leven mis.
ik probeer het dus steeds een kans tegeven maar ik krijg van alles de zenuwen en ik erger me opeens aan alles terwijl ik hem eerst helemaal leuk vond.
hij is trouwens ook een stuk ouder dan mij wat ik niet wist.
hij ziet er een stuk jonger uit dan hij is en het scheelt 13 jaar.
maar jah al was dat niet zow dan had ik wel weer een ander excuus:)
voel jij je dan nooit alleen??

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:29

Ik geef ze ook niet de kans :n Maar als hij de ware is zal je dat wel direct aanvoelen denk ik, of is dat enkel in de sprookjes zo? :Y) Tuurlijk voel ik me vaak alleen, maar dat probeer ik ofwel te verdringen ofwel ga ik iets leuks doen met vrienden. Vaak denk ik: "Stéphanie doe niet dom". Maar het lukt gewoon niet... Iets in mij doet me blokkeren en ik kan het niet verwoorden.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:35

ja dat heb ik dus ook.
dan denk ik weer word ik nou gek of doet hij nou raar?
ik vind dat het voelt alsof je in gevecht bent met je zelf.
alles spreekt elkaar tegen.
je wil niet alleen zijn maar je word ook bang als iemand bij jou wilt zijn.
ZUCHT hoe kom ik hiervan af.
aan de ene kant denk ik ook het zal wel niet de man voor mij zijn dan,maar aan de andere kant denk ik kan ik dat alleen baseren op mijn gevoel wat met het uur verandert.
ik zal vast een leuk geval zijn voor een beginnende psygi:P

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:37

ik krijg trouwens ook al de kriebels dat ik hem nu elke zaterdag op mijn werk zal zien.
dat zal waarschijnlijk zo ongemakkelijk zijn

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:41

Geen idee hoe je er van af komt, als je het weet, let me know! Laten we stellen dat we inderdaad gek zijn, maar dat hij niet de man voor je is :P Wat ik vaak doe is lijstjes maken (pro's-contra's). Maar ik hou me meestal niet aan zo'n lijstje hoor, m'n gevoel wint meestal (erg erg erg). Als je hem op't werk ziet proberen zo normaal mogelijk te doen, uiteindelijk heb jij en hij niets verkeerd gedaan he ;) Mensen zitten nu eenmaal raar in elkaar...

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:45

je hebt gelijk.
mijn moeder aan wie ik het verhaal al een beetje had verteld dat hij me nummer heeft gevraagt was al helemaal blij :(:)
ze denkt dat het echt verschrikkelijk is om geen vriend/man te hebben.
wat ik btw wel vind meevallen ik red mezelf tot nu toe wel.
misschien is dat het probleem wel zijn we te zelfstandig geworden.
doet me denken aan een nummer van de pussycat dolls:)
i don't need a man :+

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:51

Mijn mama is ook altijd in de wolken als ik zeg dat ik met een vriend heb afgesproken ofzo :') Dan moet ik altijd zeggen dat hij niet meer is als een vriend, maar die ziet ons direct al in het huwelijksbootje stappen om het zo te zeggen. Misschien is dat ook wel wat ons wat afschrikt, de té overdreven (opdringerige op dat vlak?) mama's? :+ Inderdaad, dat is waar dat we te zelfstandig zijn geworden en dat een man ons niet meer moet komen redden, zoals een prins op het witte paard die ons komt redden van de boze draak. Ik zou de boze draak zelf wel een pak slaag geven :Y)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:58

hahaha mjah over dat opdringerige gesproken als hij me 3 smsjes heeft gestuurd dan denk ik al pffff laat me ff met rust zeg:)
en dan inderdaad die moeder die al een bruiloft aan het plannen is in der hoofd helpt ook niet mee.
en ik zou die boze draak lekker zelf houden om al die opdringerige mannen op afstand te houden;)
en de mannen die dan echttttt interesse hebben die komen er wel door.
en die kerels die gewoon zoww aanhankelijk doen gelijk in de slotgracht ermee

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:02

latnahc2 schreef:
hahaha mjah over dat opdringerige gesproken als hij me 3 smsjes heeft gestuurd dan denk ik al pffff laat me ff met rust zeg:)

Dat ken ik _O- Normaal begint dan mijn negeer-fase :+ Maar als dé man op je weg komt, dan zal hij toch wel wat moeite doen, nee? Nu niet opdringerig, maar wel genoeg. Of leef ik weer in mijn fantasie? :Y)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 19:05

hahaha ik denk dat dat misschien wel een fantasie is natuurlijk.
dat de perfecte man langskomt die precies begrijpt waarom je zo doet en je zal redden van de eenzaamheid.
(misschien willen we juist wel een prins op het witte paard)
maar al wat we krijgen zijn mannen die ons niet snappen en dan geven we hun de schuld:)

(mijn negeer face begint meestal ook gelijk na die 3 smsjes maar nu heb ik het iets langer volgehouden alleen ben ik nu dus ook op van het piekeren)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:09

Konnen we zelf onze man maar maken, dat zou ons leven al veel gemakkelijker maken :P Tegen mij zeggen ze altijd: Niet piekeren, gewoon leven. Nu ja, toepassen is niet altijd gemakkelijk he...

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 19:12

goh hoe zou mijn zelfgemaakt man eruit ziet:P
hij zou in iedergeval niet teveel slijmen anders laat ik hem recyclen.
mjah ik blijf ook nog maar een poosje hopen dat de juiste man voor mij wel komt aanwaaien en dat het dan allemaal vanzelf gaat.
das wel zo veilig hahaha

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 19:14

eindconclusie: wel bindingsangst???

het valt me wel op dat we nog de enige zijn die hier over praten.
zouden er niet meer piekeraars zijn op bokt

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:19

latnahc2 schreef:
het valt me wel op dat we nog de enige zijn die hier over praten.
zouden er niet meer piekeraars zijn op bokt

Haha dat was ik ook aan't denken. Dat kan toch niet? :oo

Over de eindconclusie ben ik nog niet zo uit. Langs ene kant ben ik er zeker van dat je te kampen hebt met bindingsangst (want moet je eigelijk ook niet wat voor 2 denken nu?) en langs de andere kant denk ik dat deze man niet jouw man is. en hoelang ken ik je? :+ Nee, ik zou je gevoel volgen...

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 19:23

het is lastig om je gevoel te volgen als je deze niet snapt.
hij zit nu tot zaterdag in duitsland waar hij slecht bereik heeft.
dus ik heb nog even de tijd om me te bedenken hoe ik hem ga uitleggen dat ik hem wel leuk vond maar dat ik er toch maar niet aan begin.
ach wie weet bespaar ik mezelf wel een hoop ellende als ik me er zoww zenuwachtig over maak zal er misschien gewoon iets niet goed zitten.
ik probeer altijd te beslissen met me hoofd maar soms moet je inderdaad gewoon je gevoel laten spreken....denk ik
hahahaha

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:31

lotgenoten :D
haha ben nog best een broekie, maar ook ik heb last van dit probleem, jullie zijn dus niet de enige ;)

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:41

haha ik wou net zeggen, ik heb het ook... denk ik woooow leuke jonge! en waneer hij dat ook zo voelt denk ik neeeee mn vrijheid...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:45

hahaha bekend probleem Prom, alleen heb ik alleen jongens achter me aan zitten, die ik zoweiso niet leuk vindt. en zodra ze teveel moeten, ga ik gemeen doen :o

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:50

haha ook dat jah, ineens niet meer reageren, of terug sturen.. "ik vind je leuk als een gewone vriend, maar heb verder nergens behoefte aan" .. hihi

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 02:03

heb hetzelfde maar aan de andere kant zou ik zoiezo kriegelig worden van iemand die meteen zoveel smst en dan ook meteen met 'schat' enzo ;)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:36

MieLo schreef:
hahaha bekend probleem Prom, alleen heb ik alleen jongens achter me aan zitten, die ik zoweiso niet leuk vindt. en zodra ze teveel moeten, ga ik gemeen doen :o

I know the feeling :Y) Dan ben ik een echte bitch :+