Kleuren voor slaapkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Black_White

Kleuren voor slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:10

Hey, ik ga (voor de verandering :O ) verhuizen. En nu was ik benieuwd of jullie leuke ideeën hebben voor de kleurtjes van de muren.
Het word een beetje een donkere kamer, dus mag niet al te gek doen.

Ik zat er zelf aan te denken om zo'n houten latje op 1,3m tegen de muur te doen en die heel giftig roze verven, en daaronder iets van taupe, en dar boven creme, of gebroken wit (net wat het mooiste uit komt qua kleur). Het is ook niet zo'n grote kamer, maar een beetje kleur mag van mij toch wel.

Hebben jullie nog andere ideën?

upendo

Re: Kleuren voor slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:14

Wat jij voorstelt is inderdaad heel leuk.. :j
Ik heb zelf mijn kamer in een aantal paarstinten en dan bordeauxrode gordijnen erbij en evt. roze en paarse kussens. :j
Is ook erg mooi geworden, vind ik zelf. :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:17

Ik vind een rustige slaapkamer het fijnst... :o Ik wil geen knalroze muur als ik ga slapen dan word ik gek. Maar misschien vind jij dat wel mooi.
Ik hou van gewone witte muren en op een muur een sjabloon geschilderd of een grote muursticker.
Wij hebben 2 grote zwart-wit schilderijen aan de muur hangen. En dan een beetje opleuken met accessoires in een kleurtje (lampje/kussentje).

Black_White

Re: Kleuren voor slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:20

:D Met knal kleurtjes heb ik niet zo'n moeite.

Mijn huidige kamer is namelijk redelijk hard rose met donker bruin. Daarvoor had ik een oranje-rose kamer, daarvoor een lila (die was saai), daarvoor knalgroen, en daarvoor oranje, en daarvoor..... (weet ik het niet meer)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:42

Iessie schreef:
Ik vind een rustige slaapkamer het fijnst... :o Ik wil geen knalroze muur als ik ga slapen dan word ik gek.

Muur achter je bed schilderen (waar je hoofdeind tegen aan staat) heb je er geen last van :)*

Wij gaan binnenkort klussen in ons nieuwe huis en ik wil de muren wit (licht vleugje creme) en de muur achter het bed een donkere kleur (heel donkerpaars denk ik).

In ons vorige huis hadden we de muren wit, maar als het ware gesplitsts van ondere door op ongeveer 1.20 meter het onderste vlak taupe te schilderen. Van de vloer tot 1 meter was de muur dus gekleurd, daarna wit. Gaf ook wel een leuk effect.

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:52

Foto is wel klein maar dit is dus mijn kamer ,ik heb wel nieuwe dingen erbij die staan niet op de foto.
Bloembehang heeft de zelfde naam bij kwantum als me verzorgknollie ,ik kwam er pas achter toen ik dat behang ging bestellen ze hebben ze ook in andere kleuren.

Afbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:00

Dniez schreef:
Foto is wel klein maar dit is dus mijn kamer ,ik heb wel nieuwe dingen erbij die staan niet op de foto.
Bloembehang heeft de zelfde naam bij kwantum als me verzorgknollie ,ik kwam er pas achter toen ik dat behang ging bestellen ze hebben ze ook in andere kleuren.

Afbeelding

Dit behang heb ik ook gehad! op 2 kanten dit behang en op de derde kant wit behang.
Nu heb ik bruin barok behang (met reliëf) op 1 muur en op de andere 2 wit... Zou niet je hele kamer met dat bruine behang van mij doen, dan wordt je gek, maaar dor de witte muur er tegenover heb je toch nog licht in je kamer. Dus misschien is dat ook een idee.. dat je het combineert met wit, zodat je kamer wat lichter wordt?!