Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
prinero schreef:Hi Alexandra,
Ik zou als ik jou was nog even wachten met het kopen van een paard.. Je hebt nog geen idee hoe veel tijd je studie gaat kosten.
Bovendien, je paard heb je niet voor een paar jaar, maar meestal voor de rest van zijn/haar leven..(tenzij je m weer wilt verkopen).
Je financiele situatie veranderd ook als je gaat studeren of als je na je studie gaat werken... Neem aan dat je niet afhankelijk wil worden van andere voor de financieen/verzorging en/of aandacht voor je paard...
Succes!
TwankoLover schreef:prinero schreef:Hi Alexandra,
Ik zou als ik jou was nog even wachten met het kopen van een paard.. Je hebt nog geen idee hoe veel tijd je studie gaat kosten.
Bovendien, je paard heb je niet voor een paar jaar, maar meestal voor de rest van zijn/haar leven..(tenzij je m weer wilt verkopen).
Je financiele situatie veranderd ook als je gaat studeren of als je na je studie gaat werken... Neem aan dat je niet afhankelijk wil worden van andere voor de financieen/verzorging en/of aandacht voor je paard...
Succes!
Mijn ouders betalen de studie en het paard
xNursiex schreef:Ik stel dat het kan. Als er inderdaad voor je gemest word en je ouders de kosten betalen, zodat je niet bij hoeft
te verdienen om je paard te kunnen onderhouden.
Ik studeer momenteel ook en zou er denk ik best tijd voor hebben.
Je reistijden zijn bijna verwaarloosbaar, 5 minuten.
Je hoeft verder niks te doen behalve rijden en verzorgen? Laten we zeggen dat je zo'n anderhalf uur
per dag bezig bent? (Als je natuurlijk iedere dag wilt rijden).
Het is alleen net wat je er voor over hebt! Als je liever 's avonds voor de tv gaat zitten na het maken van je studie/
project opdrachten zul je misschien in tijdnood komen. Maar als je dat soort dingen voor de weekenden houd
denk ik dat je het moet redden
TwankoLover schreef:xNursiex schreef:Ik stel dat het kan. Als er inderdaad voor je gemest word en je ouders de kosten betalen, zodat je niet bij hoeft
te verdienen om je paard te kunnen onderhouden.
Ik studeer momenteel ook en zou er denk ik best tijd voor hebben.
Je reistijden zijn bijna verwaarloosbaar, 5 minuten.
Je hoeft verder niks te doen behalve rijden en verzorgen? Laten we zeggen dat je zo'n anderhalf uur
per dag bezig bent? (Als je natuurlijk iedere dag wilt rijden).
Het is alleen net wat je er voor over hebt! Als je liever 's avonds voor de tv gaat zitten na het maken van je studie/
project opdrachten zul je misschien in tijdnood komen. Maar als je dat soort dingen voor de weekenden houd
denk ik dat je het moet redden
Hij wordt helemaal verzorgd, je hoeft dus idd. alleen te verzorgen en rijden:D
). Ik heb ook nog fulltime gewerkt de laatste twee jaar van de opleiding (nou ja.. 32 uur per week). Ik woon al twee jaar samen dus huishouden kwam er ook nog bij. Wel druk, maar goed te doen. Ik had zelfs af en toe ook nog tijd om te sporten.
Ook werkte ik er toen nog veel bij om alles te kunnen bekostigen. Ik vind het nu sinds ik werk (is ook alweer 2 jaar
) eigenlijk lastiger. Ik werk 36 uur per week en daarnaast ga ik nog elke avond naar mijn paard. Ik woon samen dus moet ook het huishouden doen en mijn vriend, familie en vriendinnen willen ook nog aandacht.