dat heb ik weer...relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

dat heb ik weer...relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:25

Ik doe 't niet vaak, maar ik snap er geen fluit meer van en wil even m'n verhaal gewoon opschrijven. Ik had eerst een vriendin (ja vriendin) daar heb ik zo'n 2 maanden iets mee gehad en het is nu ongeveer een maand uit. Ik noem haar even kristel.

Kristel is toen vreemdgegaan met een meisje dat ik ook ken. En ik wou nog gewoon een relatie met kristel ondanks dat ze was vreemdgegaan. Maar ze wou 't zelf uitmaken omdat ze nog gevoelens had voor haar ex. Ander halve week later, heeft ze een relatie met het meisje met wie ze vreemd gegaan is.

Nou nu sinds afgelopen vrijdag heb ik zelf een nieuwe vriendin waar ik heel blij mee ben en waarvan ik zéker weet dat die nooit zou vreemdgaan. M'n vriendin die ik maar even Lieke noem die weet dat ik nog niet helemaal over kristel heen ben, dat ben ik ook niet en kan ik ook niks aan doen. Het is wel allemaal snel gegaan, zo ben ik normaal gesproken niet, maargoed ik vind haar desondanks wel echt leuk! En ik wil ook echt voor haar gaan en ik hoef ook niemand anders meer en al helemaal kristel niet. Ondanks dat ik dat eerst wel wou nog.

Nu heb ik wel 't idee dat Lieke euhm.. veel meer voor mij voelt oid of veel meer naar mij getrokken is dan ik naar haar. Ik weet niet of het veel verschil maakt, maar ze heeft daarbij ook adhd en wellicht is ze ook autistisch. En ze heeft zo haar 'buien'. Ze woont ook niet meer thuis (is 17) ze heeft namelijk kamertraining.

Maar nu is het volgende, ik heb een tijdje geen contact met kristel gehad (ze was boos op mij) maar sinds vandaag weer wel, ze had me ook verwijdert op msn maar heeft me vandaag weer terug toegevoegd en nu praat ik wel gewoon met haar. Dit heb ik lieke ook gezegt en lieke heeft kristel ook op msn. Ze is toen écht woedend geworden echt laaiend is naar Kristel gegaan en heeft haar uitgemaakt voor weet ik veel wat is súper boos op kristel geworden dat met haar poten van me af moest blijven etc. Zegt ook dat ze haar gaat slaan ed. (ze heeft 2 jaar op kickboxen gezeten) ze heeft haar lamp en haar koptelefoon in haar woede 't raam uitgegooid. En kristel zegt zelf dat ze echt niks met me wilt doen oid en dat heb ik lieke ook gezegt dat ik niks met Kristel wil etc. En dat ze niet zo boos moest doen. Maar dat hielp niet echt (dit gebeurde allemaal op msn trouwens)

Nu heb ik haar zojuist gebeld en ze was nog boos en ze zei dat ze haar echt ging slaan. Nou nu heeft ze (uiteindelijk) gezegt dat ze haar niet zal slaan als ze haar niet uitlokt. Maar in dat msn gesprok vond lieke ook al dat kristel haar uitlokte (en ik heb dat gesprek gelezen, dat deed ze echt niet!). Lieke en kristel (en ik ook) gaan altijd naar zo'n bijeenkomsten van jong&out (organisatie waar bijeenkomsten worden georganiseerd voor holebi's). Nu gaan ze waarschijnlijk allebei ook naar een van die meetings waar ik niet bij zal zijn. En ik ben doodsbang dat Lieke kristel dus gaat slaan. Het enige dat ik wil is gewoon bevriend blijven met Kristel en ik zie haar ook 'gewoon' als een vriendin (ondanks dat m'n gevoelens voor haar nog niet helemaal weg zijn) en die gevoelens gaan tezijntertijd wel weg.

Pff ik zit echt even in de put... want ik snap haar niet en ik word bang van wat ze zegt. Niet alleen die slaan dingen maar ook de goede dingen. Want ze zegt dingen als 'deze liefde is speciaal en voel jij dat ook zo?' dat soort dingen waar ik nogal van schrik. Maar ik wil haar opzich niet kwijt ofzo en ik wil ook echt wel een relatie met haar. Maar als ze aan m'n vrienden komt, komt ze aan mij en die vind ik desondanks toch belangrijker.

hmm nouja sorry voor 't lange verhaal!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:32

ik voel toch een beetje een obsessief type overkomen hier... zoiezo is het echt niet cool dat ze er gelijk op wil meppen als er iets aan de hand is... en dan die uitspraken die voor jou veel te vroeg komen.... ik vraag me dan gelijk af wat gebeurt er met jou als je het uit zou maken? ik zet ook mn vraag tekens bij deze relatie...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:34

nou ze zégt dat ze mij nooit wat zou doen, ook al heeft ze wél een paar keer gezegt dat ze m'n nek gaat breken als ik vreemd zou gaan maar uiteindelijk zei ze dan toch dat ze me niks zou doen. ze is ook heel vaak bedrogen in relaties etc.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:39

Je nek breken als je vreemd gaat? :oo Ik zou me helemáál niet fijn meer voelen in jou situatie :=
Edit: ken je misschien exen van haar?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:41

edit: ik ken er eentje, das een vriendin van mij! en die leeft nog en die heeft ze niet bedreigt alleen was ze wel boos op (maar die is niet vreemdgegaan verder) die heeft alleen voor iemand anders gekozen. Maar die zou nu gewoon een vriendin zijn :)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 19-05-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:43

Klinkt een beetje borderline...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:45

Haha Ik bedoelde ook niet dat ze misschien letterlijk je nek gaat breken hoor :D :D :D
Misschien is het gewoon loze praat en gaat dat over naar mate ze meer vertrouwen in je krijgt, maar dit klinkt idd toch ook wel een beetje obsesief := Ik zou haar in ieder geval zeker duidelijk maken dat ze van je ex af te blijven heeft, en zeggen dat als ze dat niet doet, ze duidelijk geen vertrouwen in jou heeft. Ook die dingen van nek breken etc niet zonder weerwoord over je heen laten komen.

meintje

Re: dat heb ik weer...relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:16

euhm, mag ik ff.... als dit om een jongen zou gaan zou nu half bokt over je heen vallen. teksten als OMG wat denkt hij wel en jij kan wel beter krijgen komen zo maar in me op.
nou ben ik geen voorstander van dit soort reacties maar als ik je verhaal zo lees zou ik me even 2 keer achter mijn oren krabben. je vriendin komt redelijk agressief uit de hoek en ze claimt je na zo'n korte tijd al wel erg. ik snap dat dat te maken heeft met haar 'handicaps' (hang me niet op aan dat woord alsjeblieft t is maar een term) maar dan nog zou ik me in jouw plaats afvragen of jij dat wil. als ze nu al zo reageerd, wat doet ze dan op de lange termijn???
als je beslist dat je hier mee kan leven geef dan alsjeblieft tegengas en wel meteen! beter dit soort dingen nu uitvechten dan er over een paar jaar weer tegenaan lopen omdat je nu te makkelijk 'om' bent gegaan. als je haar met dit gedrag laat wegkomen is dat een vrijbrief voor een eventuele volgende keer.

maar goed, dit is mijn mening. ik hoop dat jullie er uitkomen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:20

Als buitenstaander is het misschien makkelijk praten, maar volgens mij is dit geen fijn persoon om een relatie mee te hebben :n

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:20

Kappen, met alles.

Jeetje mina, wat een soep kunnen sommige mensen maken van hun leven, en dan erbij zo blind zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:26

BraveSpots schreef:
Kappen, met alles.

Jeetje mina, wat een soep kunnen sommige mensen maken van hun leven, en dan erbij zo blind zijn.

Zo inderdaad,lijkt wel alsof het om kinderen gaat van 13 jaar..

TS,stop met allebei die meiden,hier heb je gewoon echt helemaal niks aan.. je kent ze allebei nog maar kort,en je zal je nu rot voelen om van zulke types? Komop,je kan wel beter krijgen toch?!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:43

Volgens mij een relatie die je beter niet kunt hebben. Je nieuwe vriendinnetje is waarschijnlijk erg onzeker, misschien geworden door eerdere ervaringen. Zo te horen zit ze in de knoop met gevoelens en dit uit zich in claimerig/ jaloers gedrag en ook aggresiever gedrag (gevolg van zich niet kunnen uitten)

Grote kans dat zo´n relatie energie van je opslurpt. Dit lijkt me voor jullie beide niets. Jij bent ook nog bezig met je emoties op een rij zetten van je vorige vriendinnetje. Dit maakt je nieuwe vriendin alleen maar méér onzeker en maakt het ook alleen maar moeilijker voor haar.

Eerst beide even alles voor jezelf op een rij zetten. Kun je later alsnog voor echt een relatie kiezen.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:25

TS, ik zou heel duidelijk maken aan je huidige vriendin dat dit gedrag gewoon niet kan. Dat je niets meer wilt met je ex en dat je het daarom ook nooit uit zal maken. Maar dat als je het ooit uit zal maken dat te maken heeft met haar gedrag!

Dit kan echt niet, mensen bedreigen. Je vriendin klinkt als een heel onzeker iemand en de dingen als "een speciale liefde" zegt ze waarschijnlijk omdat ze bevestiging zoekt.

Ga gewoon eens met haar om de tafel zitten, maak haar duidelijk dat je haar leuk vind en helemaal voor haar wilt gaan, maar dat die dreigementen dan wel over moeten zijn (naar je ex toe). Als je overigens echt denkt dat zij jou veel leuker vind dan jij haar... Hoe zie jij jezelf over een paar jaar? Nog steeds met haar of dat niet? Als zij er zoveel serieuzer over denkt is het misschien niet helemaal eerlijk om hiermee verder te gaan... en de zin "ik wil haar opzich niet kwijt ofzo" klinkt voor mij niet echt overtuigend..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:36

Ididit schreef:
TS, ik zou heel duidelijk maken aan je huidige vriendin dat dit gedrag gewoon niet kan. Dat je niets meer wilt met je ex en dat je het daarom ook nooit uit zal maken. Maar dat als je het ooit uit zal maken dat te maken heeft met haar gedrag!

Dit kan echt niet, mensen bedreigen. Je vriendin klinkt als een heel onzeker iemand en de dingen als "een speciale liefde" zegt ze waarschijnlijk omdat ze bevestiging zoekt.

Ga gewoon eens met haar om de tafel zitten, maak haar duidelijk dat je haar leuk vind en helemaal voor haar wilt gaan, maar dat die dreigementen dan wel over moeten zijn (naar je ex toe). Als je overigens echt denkt dat zij jou veel leuker vind dan jij haar... Hoe zie jij jezelf over een paar jaar? Nog steeds met haar of dat niet? Als zij er zoveel serieuzer over denkt is het misschien niet helemaal eerlijk om hiermee verder te gaan... en de zin "ik wil haar opzich niet kwijt ofzo" klinkt voor mij niet echt overtuigend..

Ben ik het totaal mee eens, en ik zie dat je binnekort een jaar naar frankrijk gaat en daarna zelfs een jaar naar engeland, hoe kijkt je vriendin daar tegen aan? Trekt ze dat wel als ze nu al lichtelijk obsessief klinkt?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:53

Je moet je afvragen of je door het leven wilt met iemand die blijkbaar moeite heeft haar zelfbeheersing te bewaren. Zoiets kun je een keer vergeten en vergeven, maar met iemand samenleven die bij tijd en wijlen agressief en onredelijk is, daar wordt je niet gelukkiger van.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:10

Ik denk dat ze gewoon echt veel om je geeft, en bang is om je kwijt te raken!
Maar het lijkt mij ook niet makkelijk als "mijn vriend" zou zeggen dat hij nog iets voelt voor z'n ex, dus aan de ene kant snap ik het ook wel dat ze zo heftig reageert.
En vooral als jullie weer contact hebben.
Oke, het hoort niet zo, maar goed sommige zijn wel zo.
En je moet je inderdaad afvragen of je hiermee verder wilt, want hoe meer ze van je houd hoe erger ze word denk ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 23:27

Nou, het is weer goed. Ook al heb ik zojuist weer 'stress' met haar gehad over m'n ex waar ik dus nog gevoelens voor heb. Maar ik snap haar reactie nu wel enigzins (ook al is deze wel erg overdreven, ik begin er begrip voor te krijgen)

Het is namelijk zo dat haar eerdere exen allemaal nog gevoelens hadden voor hun ex. En allemaal hebben ze 't uitgemaakt omdat ze nog gevoelens hadden voor hun ex. En tja, ik heb dus óók nog gevoelens voor m'n ex. Dus ze is gewoon heel erg bang dat ik 't ga uitmaken met haar omdat ik ook nog gevoelens voor m'n ex heb. En daarom doet ze zo boos naar m'n ex omdat ze bang is dat die wat gaat proberen (wat niet heel gek is dat ze dat denkt) en dat ik daardoor meer gevoelens etc voor m'n ex ga krijgen en 't dan met haar uitmaak.

maar er is verder geen reden om jaloers te zijn, want ik wil m'n ex nu echt niet meer terug! want ik ben harstikke blij met m'n vriendin nu! en dat heb ik haar ook gezegt!