Spokende kachel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Spokende kachel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:52

Ik vond het al zo verdacht warm op mijn kamer, ik had het raam al open gezet. Net hoor ik mijn moeder beneden, die mij vroeg wie de kachel zo hoog had gezet. Niemand? :n Niemand van ons aan de kachel geweest. Op het metertje stond de temperatuur van de kachel netjes op 17 graden, maar de kamertemperatuur stond op 21. Al snel werd dat 22, en het loopt nu langzaam steeds hoger op.
En de kachel maar loeien! Hier op mijn kamer is de verwarming snikheet, maar de knop zit dicht...

Iemand een idee wat er aan de hand is met onze spokende kachel? :=

(Het is trouwens een cv. ;) ).
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 19-05-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Re: Spokende kachel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:54

Ik zou even een monteur bellen, klinkt als een storing in de meter! De verwarming zou wel gewoon moeten afkoelen als je de knop volledig dichtdraait, dan komt er namelijk geen water meer doorheen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:56

Verwarming is vandaag op mijn kamer niet eens aangeweest, dat is het vreemde.. en toch is ie snikheet? :?

Monteur bellen leek ons ook het beste, geen zin om straks kokend in m'n bedje te liggen. :')

Overigens is op de kamer hiernaast de verwarming gewoon koud..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:57

Hmm dat is wel bizar, hoor je het water er ook doorheen stromen en meer en minder stromen als je aan de knop draait?

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:01

Warmte gaat naar boven.
Ik heb ooit eens bij vrienden geslapen en die hadden geen deur in de slaapkamer boven en beneden stond de deur altijd open waardoor het heel warm was boven.

De ketel kan door blijven gaan als er een bepaalde klep niet terug slaat.
Hebben wij hier in huis gehad.
Elke keer als de verwarming aan sloeg en het op temperatuur was in de kamer bleef de ketel door loeien omdat er een klep niet terug schoot waardoor het hier soms 27 graden in huis was als we thuis kwamen.
Wij hadden wel geluk want door de hitte was er in de ketel een luchtafvoerpijp verbogen/ gesmolten.
Even een monteur bellen en eventueel vanacht de stekker uit de ketel halen, is het morgen vroeg wel kouder maar kan er niets mis gaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:06

Beneden staat de verwarming ook "aan"... En nee, zowel open als dicht hoor ik helemaal niks qua stromen.

Zou kunnen dus dat dat klepje kapot is, oke. :j Even een monteur bellen en dan idd misschien de stekker eruit. :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:57

op je kamer zal de kraan wel kapot zijn, dicht moet toch echt dicht zijn.
verder kun je proberen om de stekker er een half uur uit te laten en dan weer erin. soort harde reset dus. en zoals al gezegd hier zou het kunnen dat er een klepje kapot is, die schakelt tussen warm water voor douche en warmte voor de verwarming. gaan nog weleens stuk hoor die dingen. noemen ze een driewegklep en is meestal van het merk honeywell

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 09:05

Inmiddels doet hij het weer, het was ineens weer over. :') Hij zal z'n dag wel niet gehad hebben. :P