Vraag over een longfoto naakt of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Vraag over een longfoto naakt of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 19:41

Hallo,

Morgen wordt er een foto van mijn longen gemaakt in het ziekenhuis. Moet mijn bovenkant dat bloot? Lijkt me namelijk helemaal niet leuk. Wie heeft het wel eens gehad?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:43

Iney schreef:
Hallo,

Morgen wordt er een foto van mijn longen gemaakt in het ziekenhuis. Moet mijn bovenkant dat bloot? Lijkt me namelijk helemaal niet leuk. Wie heeft het wel eens gehad?

ach joh.. niet zo aanstellen :P
die mensen zien meer tieten per dag, dan jij in een jaar :P

beantsje

Re: Vraag over een longfoto naakt of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:44

ik denk niet dat je echt bloot hoeft, maar beugelbh enz kan niet.

Nicje87

Ik heb geen idee. Maar ach steld geen reet voor! Ik heb zelfs een keer een borst onderzoek gehad!

Montreux

Heb een aantal malen een foto moeten maken. Had namelijk longontsteking. Maar vrees dat je je bovenlichaam wel moet ontkleden hoor. Maar goed in een ziekenhuis heeft men dat allemaal al een keer gezien en je staat alleen in de ruimte waar de foto's genomen worden dus zou me er niet zo druk over maken.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:45

Ja, of je moet bloot, maar vaak mag je ook een hemd aanhouden. Bh-beugels zijn namelijk te zien op een foto en dan kunnen ze je longen niet goed zien. Dus doe voor de zekerheid een hemdje aan (zonder iets van metaal er in!) en meestal is het dan prima!

Ach en anders, idd, maar gewoon doen! Ik heb net een longontsteking gehad, dus ook aardig wat foto's en de eerste keer had ik best een leuke jongen die de foto deed :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:45

Ik heb een heel fotoboek aan foto's van mijn rug... Ook daar moest ik mn hele bovenkant "naakt". Die mensen doen dat elke dag, die gaan écht niet naar de borsten kijken ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:46

Wel als je een beugel BH aan hebt, metaal gaat namelijk niet zo lekker op de foto. Ik heb zo'n foto toen ik nog jonger was ook wel eens gehad. Toen had ik een topje van Sloggy aan, die mocht gewoon aanblijven gelukkig :D . Je kan ze voor een paar euries kopen bij oa kruidvat. Het lijkt op een sportbeha maar is veel slapper en er zitten geen metalen delen in. Is absoluut geen belemmering voor de arts of de foto dus je mag ook eisen dat hij aanblijft als je je daar prettiger bij voelt.

Succes ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:47

Gewoon doen idd, het valt echt wel mee. Ik vond het ook niet zo heel prettig om daar in mn blote tieten te staan maar ach zoals anderen ook al zeggen: ze zien tientallen tieten per dag!
Misschien dat een hemdje wel mag maar ik mocht helemaal niks aanhouden. Succes morgen!

Ronne

Ja, ik had idd gewoon een hemdje... dat mocht gewoon! Dus ik zou die voor de zekerheid gewoon aan doen en dan ff vragen of dat mag! ;)

Mocht dat bij jullie allemaal niet dan dames?

Alexx

Iney schreef:
Hallo,

ik denk het wel,
mijn broer moest zijn rug fotograferen. Poedelnaakt :+

Maar dat lijkt me nou het laatste waar ik me druk over zou maken.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:48

stel niet zo veel voor,.

dat moest ik ook een keer voor sportmedische keuring voor landmacht stond ik daar mt alleen onderbroek en sokken aan xD

maar denk wel als je beugelbh hebt dat die af moet!;)

succes

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:48

Je moet je bovenkleding uit doen ook eventuele kettingen, stelt verder niks voor ze zeggen hoe je moet gaan staan of liggen en verzetten je nog iets foto wordt gemaakt en klaar.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:49

Echt meis, ik als verpleegkundige in spé heb al zoveel gezien. Wij als artsen/verpleegkundige vinden niet veel dingen raar meer. En ze zullen je ook zeker niet raar aankijken. Maar ik snap dat het voor jou wel eng is om misschien de bovenkant te ontbloten. Zet je er even overheen! Met een paar tellen is het voorbij!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:49

De laaste keer dat ik foto's van mijn longen heb moeten laten maken, moest alles uit aan de boven kant. Dus ja je moet "naakt". Zo veel stelt het niet voor en ze hebben het allemaal wel een keer gezien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:50

:= := Als je knie op de foto moet, hoeft er toch niet meer dan je broek uit hoop ik heh? :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:51

Nueve schreef:
:= := Als je knie op de foto moet, hoeft er toch niet meer dan je broek uit hoop ik heh? :+

Jij wel }> :+

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:51

hahaha, nee het gaat er om dat er niks belemmerends voor het te fotograveren lichaamsdeel zit! Ik denk dat als ze een foto van je knie willen maken, ze niet perse hoeven weten hoe je longen eruit zien! :+

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:52

Nueve schreef:

hahha zou zomaar kunnen van wel.
Mijn broer moest dus zijn rug. Die moest een of andere stalen bal om zijn zaakje (Balls of steel :)) ) hahahaha

Liezel1

Re: Vraag over een longfoto naakt of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:53

Alexx, waarschijnlijk van lood, niet van staal.
Dat is om je te beschermen tegen de röntgenstralen.

Limanade

Nueve schreef:

ja wel :+
en vanaf 1 september 2009 moet je ook verplicht naakt in de tandarts stoel gaan liggen }>

Ronne

Ja, maar je rug loopt ook door tot ongeveer die hoogte... je knie niet! :P

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:54

Liezel1 schreef:
Alexx, waarschijnlijk van lood, niet van staal.
Dat is om je te beschermen tegen de röntgenstralen.

hihi ja lood ja :Y)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:54

Alexx schreef:
Nueve schreef:

hahha zou zomaar kunnen van wel.
Mijn broer moest dus zijn rug. Die moest een of andere stalen bal om zijn zaakje (Balls of steel :)) ) hahahaha

Gelukkig niet hoor :D Gaat om de delen waar een foto van gemaakt wordt, dat het beeld niet beinvloed wordt door evt metaal e.d. in kleding. Die balls of steel is om zn spermaproductie te beschermen tegen straling ;)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:55

Ronne schreef:
Ja, maar je rug loopt ook door tot ongeveer die hoogte... je knie niet! :P

you never know you know ~~}>
zal me er niet al te veel zorgen over maken nee ;)