dansen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

dansen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 19:22

Hallo,

Omdat ik al een tijdje vaak last van mijn rug had ging ik naar de huisarts. Hij verwees me door naar de ortopeet in het ziekenhuis. Daar heb ik foto's moeten laten maken en bleek mijn ruggengraat niet recht te lopen. (zeg maar in een soort van S)
Zijn tip was om een sport te zoeken die niet te eenzijdig is zodat mijn spieren in mijn rug goed getraint worden.
Nu zit ik op turnen in een wedstrijdgroep en met 4 uur trainen in de week is dit niet de ideale sport voor mij. Niet alleen voor mijn rug maar eigenlijk voor al mijn gewrichten.. overal is wel wat mis mee :+ (zwakke gewrichten)

Maar nu mijn vraag, de ortopeet zei dat dansen een goede sport voor me zou zijn. Het lijkt me opzich ook heel leuk maar er is zoveel keus!

Wat vinden jullie nou een leuke dans 'soort' en waarom??

Alvast bedankt!
Ps. ballet mag niet

Janiniie

Re: dansen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:23

Street dance?
Is goed voor je spieren..
En legt niet te veel durk zoals breakdance..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:25

Hiphop! :D
Streetdance is zo afgezaagd, en de bewegingen bij hiphop vind ik persoonlijk leuker!

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:26

Hallo, die S in je ruggengraat heet toch Scoliose??
Een vriendin van mij heeft het ook, maar dan aangeboren, zei heeft er best veel last van en zei zwom altijd heel veel (Gewoon baan zwemmen) misschien is dat een idee om te doen.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:27

Ik ben zelf helemaal gek van ballroom en latin :=

Is Zumba niet wat voor jou?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:28

Salsa! Ik doe het nu ruime een half jaar en het is ontzettend veelzijdig. Vooral als vrouw gebruik je je hele lichaam. Voor het spinnen (snel draaien op de plaats) moet je bijvoorbeeld best wel even oefenen (buikspieren aanspannen enz) Vaak leer je naast Salsa ook andere dansen zoals Merengue en Bachata. Ik denk dat er in jouw woonplaats wel zoiets te vinden is.

edit: Zumba is ook wel een goede inderdaad! Dat is een soort sport-dans op latin muziek. Wordt bij ons ook gegeven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:29

Bollywood heel veelzijdig omdat alle dansen inbegrepen worden, en het is erg vrouwelijk, sexy, en leuk.

Plus is het zeer technisch wat het echt een uitdaging maakt

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 19:34

wow wat een snelle reacties!
ja die S heet indd een scoliose. Ja zwemmen is indd ook erg goed maar daar vind ik dan echt weer niks aan :+

Streetdance vind ik zelf ook wel een beetje afgezaagd.. het is wel vet als je het heel goed kan, maar om daar nu nog mee te beginnen..

Salsa lijkt me ook wel wat ja!

Ik vind opzich de dingen van ballet wel heel leuk maar dat "tuttige" dan weer niet :o
Iemand ervaring met showballet of Jazz dance??

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:43

Ik doe aan stijldansen, ook erg leuk :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:04

Jazz dance is ook erg leuk! Een aanrader is om gewoon een keer een proefles te nemen en te kijken of het je bevalt.

Kan een manueel therapeut ook vertellen of je scoliose hebt?
Ik kreeg daar te horen dat mijn wervelkolom ook in een s-vorm groeit en eens in de zoveel tijd rechtgezet moet worden.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:09

Hier nog een stijldanseres, kan het erg aanraden en opzich niet superbelastend als je het niet op ál te hoog niveau doet, maar misschien qua 'oefening' is Salsa leuker voor jou!
Heb daar ook weleens wat lesjes in gehad, ik ben toch meer van het ballroomdansen maar het is wel een aanrader.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:13

Dankjewel iedereen!
zal na de vakantie is wat proeflesjes nemen.
Salsa lijkt me wel wat...

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:42

C_arola schreef:
Jazz dance is ook erg leuk! Een aanrader is om gewoon een keer een proefles te nemen en te kijken of het je bevalt.

Ik kreeg daar te horen dat mijn wervelkolom ook in een s-vorm groeit en eens in de zoveel tijd rechtgezet moet worden.

Ik wil je niet bangmaken, maar als het een scoliose is, kan je hem niet zomaar 1 keer in de zoveel tijd rechtzetten, zoiets groeit namelijk echt scheef, bij mij hadden ze het ontdekt op mijn 12e, en op mijn 17e was het zo erg geworden dat ik geopereerd moest worden( komt niet vaak voor )

maar ik wil ermee zeggen, dat je het dus niet zomaar even recht kan zetten, wel kan je naar mensdiek/manueel therapeut je een rechte houding en juiste spieren laten trainen. Deze kan inderdaad voelen of het scoliose is :)

Salsa lijkt mij inderdaad ook erg gaaf, ! lekker losjes en toch stijlvol !

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:38

was ik even blij toen de ortopeet me vertelde dat ik al uitgegroeit was! Anders had ik in een korset gemoeten..:|

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:52

lalunamyo schreef:
C_arola schreef:

Ik wil je niet bangmaken, maar als het een scoliose is, kan je hem niet zomaar 1 keer in de zoveel tijd rechtzetten, zoiets groeit namelijk echt scheef, bij mij hadden ze het ontdekt op mijn 12e, en op mijn 17e was het zo erg geworden dat ik geopereerd moest worden( komt niet vaak voor )

maar ik wil ermee zeggen, dat je het dus niet zomaar even recht kan zetten, wel kan je naar mensdiek/manueel therapeut je een rechte houding en juiste spieren laten trainen. Deze kan inderdaad voelen of het scoliose is :)

Salsa lijkt mij inderdaad ook erg gaaf, ! lekker losjes en toch stijlvol !

Had gelijk even op internet gekeken wat het inhield. Ook nog geinformeerd bij de huisarts en hij vertelde me dat mijn wervelkolom wel recht was maar dat de bespiering daar niet goed is en dat ik daardoor erg veel rugpijn heb. Moet nu 2x in de week gaan zwemmen.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:30

Bij mij loopt mijn ruggenwerfel wel scheef maar niet super erg.
maar mijn kleine rugspiertjes werken maar voor 22% wat bij een "normale" rug gewoon 100% is. En minstens 85% moet zijn... :Y) Daardoor wordt bij mij de pijn veroorzaakt.