Ik wil graag stoppen, maar kan dat ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essiie

Ik wil graag stoppen, maar kan dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 17:24

Ik zit dus bij de sportschool Health City.
Ik heb hier een abonnement van een jaar (korter kon niet) en ik zit er nu zo'n 3 maanden op maar wil er graag mee stoppen, ik ga er ook nooit meer heen en vind dit dus zonde van het geld.

Is er een mogelijkheid om er mee te stoppen?
Mensen die hier ervaring mee hebben?
Want mij is in het begin verteld dat je zowiezo een jaar elke maand moet betalen en pas na dat jaar kan stoppen. Maar een vriend van mij zit ook bij Health City (een andere) en die kon wel gewoon stoppen.
Want het is natuurlijk zonde dat ik elke maand nog geld betaal voor niks...

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. :)

AdelineL

Re: Ik wil graag stoppen, maar kan dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:30

Lijkt me niet goed als dat niet zou kunnen...
Je betaal eerst al administratie kosten en je lidmaatschap, wat al behoorlijk veel kost.
En dan ook nog elke maand de kosten van de apparaten die je gebruikt.
Zou wel pure gapperei zijn als je door moet betalen als je er geen zin meer in hebt.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:31

Zoals je zelf al zegt, heb je een abbonement c.q. contract voor een jaar. Ik ben dus bang dat je niet eerder kunt opzeggen. NOu ja, opzeggen wel, maar denk ook dat je voor dat jaar geen geld meer terug zult zien.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:32

je hebt toch een contract getekend of niet? daar staat het wel in!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:33

waarschijnlijk niet.. daarom ben ik niet bij de goedkopere zaken gegaan, daar kon ook alleen maar jaar...

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:34

Het kan wel maar dan moet je verhuizen of dat kunnen aantonen (bv bepaalde post die nu naar ander adres gaat zoals bankafschrift)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:36

Lijkt me dat je dat prima zelf op kunt zoeken in de voorwaarden of even kunt vragen daar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:39

Het ligt aan wat er in je contract staat... als er in de voorwaarden staat dat je niet eerder op kunt zeggen en je hebt dit getekend dan kun je niet eerder opzeggen waarschijnlijk.

Maar het is wellicht de moeite het nog even na te vragen :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:24

Ik heb het ook gehad, dat ik van mijn abonnement af wilde.
Ik zou eerst even het contract doorlezen of er daar niets over in staat. Of misschien kan je je abonnement overdragen aan iemand anders, dat heb ik toen ook gedaan.
En als dat niet lukt, gewoon zeggen dat je gaat verhuizen. :D :D

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:29

opzeggen kan niet, je hebt een contract van een jaar. Zo werkt het iig bij de meeste sportscholen.
Meestal kan je een abonnement wel overdragen, dat kost eenmalig 10 of 15 euro.

Ik had een abonnement bij sportcity en ik ging er ook nooit heen. Toen heb ik een advertentie op marktplaats gezet, er zijn natuurlijk genoeg mensen die een abonnement willen maar niet voor een jaar! Ik kreeg echt een stuk of 10 reacties en was m binnen een dag kwijt. Heb met dat meisje afgesproken en zij heeft toen 15 euro betaald. Zij blij met haar abonnement van (in mijn geval) 5 maanden, ik blij dat ik niet nog eens 5 maanden lang 40 euro moest betalen.

Wellicht is deze optie er bij jouw sportschool ook?

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:34

Loose schreef:
Ik zou eerst even het contract doorlezen of er daar niets over in staat. Of misschien kan je je abonnement overdragen aan iemand anders, dat heb ik toen ook gedaan.

Gaan ze dan niet moeilijk doen over een bewijs?

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:02

ik ben bang dat je er een jaar aan vast zit, wel raar dat jij meteen een jaar moest bij health city, want ik kon ook voor een half jaar kiezen.
ook ik ben ik de kleine lettertjes getrapt, want ik kreeg de eerste 2 maanden voor niks,dus ik dacht nou dat is mooi,eerste 2 maanden niks en dan 4 maanden betalen, nou niet dus he,mijn half jaar ging pas in na die 2 maanden, ik betaal nu ook terwijl ik er nooit te vinden ben.is helaas niks aan te doen.
stuur in ieder geval een brief of haal daar een formulier dat je wilt afzeggen.ze zeggen wel dat je een aangetekende brief moet sturen maar een gewone komt ook heel goed aan ;) ik heb de brief ruim op tijd opgestuurd en ze hebben mij ook telefonisch bevestigd dat hij aangekomen is en dat ik vanaf september niet meer ingeschreven sta

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:04

Inderdaad, mijn vriend had ook zo een contract. Je moet gewoon je jaar uitdoen. Hij is er dan wel onderuit geraakt en heeft het doorverkocht aan zijn nonkel (vraag me niet hoe dat precies is gegaan).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:05

Dat is dus een van de redenen dat ik met dar soort dingen dus écht geen contract aanga....

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:07

AdelineL schreef:
Loose schreef:

Gaan ze dan niet moeilijk doen over een bewijs?

Vaak moet je dan verder dan een bepaald aantal km ver gaan wonen.
Wat je misschien ook kan proberen, is een aangetekende brief sturen, en uit
leggen dat je niet meer kunt betalen? ( dat dat niet de reden is voor opzegging hoeven hun ja niet te weten ;) ) Zo heeft mijn vader een keer een jaar abbo van internet na 3 maanden op kunnen zeggen :o

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:08

Of even bij de dokter aan klagen dat je op fitness zit maar je lichaam het niet aan kan, en dan hopen op een briefje van de dokter.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:13

AdelineL schreef:
Of even bij de dokter aan klagen dat je op fitness zit maar je lichaam het niet aan kan, en dan hopen op een briefje van de dokter.

dan word je bij hun niet meteen uitgeschreven,krijg je eerst een pauze, en die tijd hoef je dan niet te betalen,maar daarna moet je gewon weer betalen, en de tijd dat je ''geblesseerd'' was tellen ze dan niet mee. dus betaal je alsnog de volle mep

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:02

swoeky schreef:
AdelineL schreef:

dan word je bij hun niet meteen uitgeschreven,krijg je eerst een pauze, en die tijd hoef je dan niet te betalen,maar daarna moet je gewon weer betalen, en de tijd dat je ''geblesseerd'' was tellen ze dan niet mee. dus betaal je alsnog de volle mep

Blijf je toch gewoon je hele leven 'geblesseerd'. O:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:06

Of allebei je benen in laten gipsen en zeggen dat je voorlopig -zo lang als je abbonement natuurlijk- uit de running bent en moet revalideren. :P