Meiden ik heb jullie hulp nodig, ik ben niet meisje genoeg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Meiden ik heb jullie hulp nodig, ik ben niet meisje genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 10:15

Ja je leest het goed, had altijd het idee dat ik best wel girly ben als het op uiterlijk e.d. aankomt.

Vrijdag heb ik een bruiloft, jurkje, schioenen alles voor mekaar *trots* zelfs morgen naar de nagestyliste om alles netjes te krijgen.

Maar nu... De jurk die ik heb is een strapless met een soort van halter in vorm van een sjaal. Wat doe je dan met je haar?

Ik heb lang haar, van mezelf krullen maar meestal gestijlt. Onderstaande link vind ik erg leuk. Hoe hebben jullie dat gedaan? Bij de kapper of zelf?

Ik denk dat ik vol goede moed het wel zelf zou kunnen proberen, alleen als het niet lukt zie ik mezelf ook nog met een staartje aan komen haha _O-

Hellup...

sorry dit vind ik zelf dus wel leuk,
http://www.haarstylen.com/tag/krullen/

Zirkonia

Re: Meiden ik heb jullie hulp nodig, ik ben niet meisje genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:17

Je bent je link vergeten :))

Je zou je haar kunnen laten opsteken door een vriendin?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 10:21

Ja dat is het dus ben een lichtelijke control freak, doe het liefst alles zelf haha

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:25

Ik zou het zelf iig niet kunnen, ben echt een ramp in dat soort dingen. Net wat je zegt, begin altijd vol goede moed en eindig dan in een staartje. Als het echt een belangrijke dag is zou ik het door een kapper laten doen of door iemand die je kent waarvan je zeker weet dat die het kan. En anders kun je zelf een poging wagen......maar denk aan wat de consequenties kunnen zijn!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:25

Toen ik gala had, heb ik mijn haren ook zo laten opsteken. Omdat ik zeker wilde zijn dat mijn haar de hele avond goed bleef zitten heb ik het bij de kapper laten doen. Dat kostte toen iets van €15 en het heeft de hele avond perfect gezeten.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:26

Ik zou het gewoon nu alvast zelf proberen, en als het niet lukt kan je altijd nog optijd naar de kapper gaan, en het plaatje meenemen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:27

Zet je nog iet wat vochtige haar vast in een halve staart.
Doe schuimgel op je handen en wrijf dat uit totdat het niet meer schuimt. Kneed dat door je haar heen terwijl je het fohnt. Je krijgt dan vanzelf wat slag erin en veel volume.
Pak een berg schuifspeldjes of klipjes en ga pluk voor pluk vastzetten. Zo steek je het op een leuke, speelse manier op.
Daarna nog even goed sprayen met de haarlak zodat het goed blijft zitten en voila je hebt een echt feestkapsel wat goed zal staan bij je jurk.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:30

Iris82, wat is een halve staart?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:32

Alleen het bovenste gedeelte:
(Willekeurige foto van internet gejat)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 19-05-09 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:34

Foto vergeten....?haha

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 10:36

hey dat is een makkelijk idee! Zal het alleen dan niet met nat haar doen want dan krijg ik echt kroes krullen, moet het dat eerst stijlen en dan met krulspelden grove krullen zetten

l

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:38

Ik ben helemaal geen foto vergeten, sterker nog: als ik op wijzig druk, zie ik m gewoon staan. En toen ik m net plaatste ook. Maar nu zie ik m ook niet meer... :? :=

Rana:
Prima idee! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:47

ik (exkapster) aan t woord:P je moet je haar ff in een carmenset draaien (is ff oefenen maar is niet zo moeilijk) laten zitten tot het is afgekoeld, dan eruit halen. dan heb je een hele bos grove krullen, dan kam jehet een beetje om de ergste krullen er weer uit te halen maar dan heb je in ieder geval veel volume en dan blijft je opgestoken haar beter zitten (bij de kapsalon doen ze dit áltijd met opgestoken haar). is handige tip,misschien heb je er iets aan:)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 10:48

Iris82 schreef:
Ik ben helemaal geen foto vergeten, sterker nog: als ik op wijzig druk, zie ik m gewoon staan. En toen ik m net plaatste ook. Maar nu zie ik m ook niet meer... :? :=

Rana:
Prima idee! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Huh? vaag? haha

Ik moet eerslijk bekennen dat ik het doodeng vind haha. Het is de bruiloft van een goede vriendin en mijn vriend is getuige voor de bruidegom, zijn al maanden aan het voorbereiden maar ik was dat stomme haar echt compleet vergeten ( lees probleem weggestopt hihi)

Silvaantje, en wat als ik geen carmen set heb? kan het ook anders? heb wel gewone spelden?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:02

Als je een halterjurk hebt zou ik het altijd opsteken. Op YouTube staat een heleboel, even zoeken op hair updo tutorial. Er wordt tot in detail uitgelegd hoe je het moet doen. Bijvoorbeeld deze:

Toen mijn broer ging trouwen wilde mijn schoonzus dat ik haar haar zou doen. Nou, ik ben alles behalve een kapster maar met de hulp van YouTube was het toch een succes geworden!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:09

Bij mij gala heb ik het ook laten opsteken. Maar dan halfopsteken en het was gekruld. Ik heb het bij de kapper laten doen. Je moet er dan wel opletten dat ze er niet teveel haarlak inspuiten. Het liefste spoten ze bij mij namelijk een hele bus erin, nou nee bedankt ;) Zelf doen kan ook maar het lijkt me een boel gepriegel

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:15

als je zoiets kunt, kun je het zelf doen.. ik ben zelf redelijk handig met haren en heb mezelf alles aangeleerd zoals invlechten en opsteken en dergelijke.. ik kan mijn haar met een kwartiertje opsteken.. en als ik het echt heel mooi en netjes doe ongeveer een half uurtje.. maar je moet er echt wel eerst wat handigheid in krijgen voordat je het voor zo'n feest doet..
ik zou zeggen.. ga lekker naar de kapper en dan weet je zeker dat het goed zit..
als jij zo'n control freak bent wil je ook dat de avond goed verloopt en dat je er goed uit ziet tog?
dan zou ik het door de kapper laten doen en dan weet je zeker dat het goed zit..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 12:05

ja nou indd. Misschien ga ik morgen wel even oefenen, ik denk wel dat ik het kan tis alleen het geduld wat je er voor nodig heb... en dat schort er nog wel eens aan hihi. Iemand ook ervaring met het "half of schuin" opsteken? dat vind ik ook altijd wel heel mooi.

Dat filmpje is wel heel duidelijk! Vind het alleen leuker om ook de lengte van je haar nog wel een beetje erin te hebben
deze twee vind iik ook heel gaaf, rechter het mooist voor een bruiloft..
http://www.haartrends.net/photos/uncate ... n_haar.jpg

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:20

Dan moet je ook wel meegaand haar hebben denk ik zo... Mijn haar heeft nogal een eigen wil :(

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 12:22

ja dat is maar net wat ik wil heb het met 20 min stijl en al ik niks doe krult het als een malle en dan is het wat onhandelbaarder zeg maar ben nu echt heel hrd aan het zoeken naar half of schuin opgestoken haar, maar dat is nog wel lastig te vinden haha

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 12:24

oeh dit vind ik ook wel heel erg mooi....

Afbeelding

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:33

Je kunt het een dagje eerder zelf proberen, lukt het niet dan hulp erbij halen :)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 12:37

ja ga vanavond eens even aan de slag ermee haha ik ben wel een beetje verliefd op die laatste foto die ik geplaatst heb. Wel opgestoken maar niet te netjes, ga het eens proberen

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:26