gestort op verkeerd rekeningnummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

gestort op verkeerd rekeningnummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 10:03

Hallo,

Ik heb 4 mei een storting gedaan naar een verkeerd rekening nummer.
Ik moest mijn telefoonrekening betalen en heb alle handelingen gedaan, maar verder niet specifiek gekeken.
Nu kreeg ik gister een smsje van de klantenservice van Hi dat dit mobiele nr. een betalings achterstand heeft.
Ik begreep er al niks van want ik wist 100% zeker dat ik die rekening betaald had.
Nou keek ik gister op mijn bankafschrift en zag ik dat ik het perongeluk op neckermann.com gestort had.
Je kan bij rabobank namelijk rekeningnummers opslaan en dan uit een lijstje kiezen en heb dus onder KPN gedrukt.
Nu heb ik net neckermann gebeld, zegt die vrouw tegen me nee we hebben hier dat geld niet ontvangen.
Wat ik al raar vond was dat ze niet naar het klantnummer vroeg. Ik vertelde het bedrag en het was gelijk nee hebben we niet ontvangen. Zodra ze het dus ontvangen hebben storten ze het terug.
Maar ik heb nu dus een beetje het gevoel dat het haar gewoon niks interreseerde en maar gewoon zei dat het niet gestort is.

Ik ga er sowieso een brief naartoe sturen want het is van mijn rekeing afgeschreven het geld kan toch niet zomaar verdwenen zijn?

Destino

Re: gestort op verkeerd rekeningnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:06

Kun je het geld niet terugvorderen via je bank?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 10:07

Ben eerst naar de bank geweest en die zei dat ze niks voor me konden doen en ik dus zelf naar neckermann moest bellen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:09

je moet zoiezo eerst die rekening van KPn gaan betalen, die hebben er nl geen boodschap aan dat jij op het verkeerde nr gestort hebt.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:12

Nee dat is inderdaad handig en daarna kun je altijd nog gaan onderhandelen met de neckermann. Ik zou ook inderdaad een brief schrijven!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 10:13

Heb ik net al betaald. Maar het gaat me er gewoon om dat die mevrouw IMO zo ongeintereseerd is het lijkt mij niet dat je zo in 1 keer ziet o dat is niet gestort. Misschien heeft ze wel gelijk maar zo komt het op mij niet over. Ze moet toch je klantennummer hebben om te zien wat je allemaal gestort hebt.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:16

Ik heb dit ook wel eens gehad. Ik heb toen een nette brief gestuurd met een kopie van het bankafschrift met daarop de datum e.d. waarop het geld over was gemaakt. Het duurde even maar ik heb het netjes terug gekregen.
Wel vervelend idd dat ze bij neckermann dan zo ongeinteresseerd doen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:24

gewoon nog een keertje bellen, dan krijg je vast een ander aan de telefoon.
daarna een briefje met kopie van je bankafschrift sturen zoas lola hierboven beschrijft.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:04

blijven bellen net zolang tot je je geld terug hebt..
is toch erg dat zo n miep te beroerd is om te kijken aangezien ze gelijk wist dat het geld er niet was...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:03

gewoon nog een keer bellen, de kans dat je dezelfde miep aan de lijn krijgt is niet zo groot :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:01

Via de postbank (oftewel ING) kan je boekingen gewoon terug laten boeken...Zijn wij laatst achter gekomen doordat Oxxio maar telkens geld bleef afschrijven op ons oude adres terwijl we allang bewijs van ze hadden ontvangen dat we opgezegd hadden en ook een eindafrekening toen hadden gekregen, maar we konden gewoon zelf terug laten boeken al het geld...

En nu hebben we Fortis en bij Fortis kunnen we dit ook precies hetzelfde doen, dus lijkt me sterk als de Rabobank het dan ineens niet kan dat zou raar en dom zijn...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:37

Dat kan alleen bij (automatische) incasso, niet bij bedragen die je zelf hebt overgemaakt.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 19:51

Ik bel morgen nog maar een keer idd en hoop dan niet dezelfde te krijgen. Ze moeten het geld hebben gehad want het is afgeschreven. En ik stuur sowieso een brief

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:45

Als zij een andere bank hebben kan het zijn dat het een dag of wat duurt voor ze het daadwerkelijk ontvangen.

Heb je het bedrag overgemaakt onder de naam van Neckermann of onder naam van Hi/KPN? In dat laatste geval heb je grote kans dat de bank het bedrag binnenkort weer terugstorten namelijk omdat naam/nummer niet overeenkomen.