Babysitten waar moet ik op letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Babysitten waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 18:59

Aankomende tijd al ik een aantal keer babysitten bij kennissen van mijn ouders, het gaat hier om een jongetje van 1,5 en een jongetje van 4. Hebben jullie een aantal tips waar ik misschien vooral op moet letten? Natuurlijk dat de kleine geen gekke dingen in zijn mond stopt en geen gevaarlijke capriolen uit gaat halen maar verder nog wat tips misschien? Kan het altijd aan hun ouders vragen maar ik wilde eerst even bokt raadplegen;)

Groetjes Nathalie!

Armaris

Re: Babysitten waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:51

Allereerst, wat is de periode? Maw, blijf je er slapen? Is het maar voor een paar uurtjes?

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:54

probeer te letten op gevaarlijke dingen, bijv. het jongste jongetje niet alleen op de comode laten liggen als je snel een luier uit de andere kamer moet halen :P dat soort dingen.

wat ik vooral altijd doe is proberen van alles een spelletje te maken. Als ze niet willen tandenpoetsen en pyjama aandoen kan je er gewoon iets leuks bij verzinnen, dat werkt erg goed! probeer ook vooral niet te streng te wezen maar alleen op momenten wanneer het echt nodig is je stem intontie serieuzer te laten klinken meestal is dat wel genoeg

succes

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:55

Hoe laat ga je? Liggen de kinders al in bed of moet jij ze in bed leggen?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:56

Misschien kun je eerst een keer op bezoek gaan en eens bekijken wat de ouders met hun kinderen doen, dan heb je een beetje een idee.
Verder gewoon op je gevoel afgaan, Wees streng maar rechtvaardig, consequent en lief. Komt vast wel goed.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:57

Inderdaad spelletjes van alles maken!
Indien ze blijven klagen van een of ander pijntje kan je ze altijd een tiktakje geven en zeggen dat het een wonderpilletje is!
Voor de rest gewoon beide in het oog proberen te houden! Dus niet te sterk focussen op 1 kleintje want wie weet wat de andere ondertussen aan het doen is!
Als het 'savonds is zou ik gewoon een filmpje opzetten! Misschien sowieso een leuke film meenemen die ze zelf niet hebben. Indien ze vervelend zijn, kan je daar de situatie wel altijd mee redden.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 15:32

Dat zijn al fijne tips! Het is vanaf half 5 tot half 10 waarschijnlijk, ze moeten rond 7 uur naar bed. Ben even wezen kennismaken! Ging heel goed de kleinste had heel erg verlegen moeten zijn maar vond mij in plaats daarvan heel interessant, kreeg gelijk een ''cadeautje'' van hem;) de oudste vond me ook aardig had ik het idee want ik kreeg gelijk hele verhalen te horen over de vorige oppas. Heb er vertrouwen in dat het goed komt maar hoor graag nog wat tips!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:42

Ik denk dat deze er te jong voor zijn, maar wat kinderen vanaf een jaar of 6 geweldig vinden is als ze omdat jij er bent 15-30 min later naar bed mogen (natuurlijk in overleg met de ouders). Dus ze vertellen dat als ze zich goed gedragen, ze later naar bed mogen maar dat je dan wel verwacht dat ze direct gaan slapen :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:40

Ik maak overal een wedstrijdje van.... Of in ieder geval, van veel dingen. Als de kinderen (4 kinderen in de leeftijd 2 - 8) niet willen slapen, doe ik een wedstrijdje wie als eerst z'n sokken uit heeft, wie als eerst slaapt enz. Werkt vaak erg goed.

Of een wedstrijdje wie het langst slaapt... Uiteraard hebben zij dan altijd allemaal gewonnen :P Maar of jouw oppas kinderen hier al oud genoeg voor zijn...

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:45

IK neem aan dat je ook nog met ze gaat eten?
Willen ze niet eten kun je daar ook een spelletje van maken (leuk voor de ouders later hihi). Zeg dat je kunt toveren, stop dan iets in je mond goed kauwen, beetje overdrijven zodat ze goed zien dat je het kauwt en doorslikt, en dan zeggen zie je het is weg....

*typfoutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:47

Hier heb je vast al aan gedacht maar toch:
zorg dat een telefoonnummer hebt van de ouders (mobiel) én een nummer van iemand anders als je de ouders niet kan bereiken (bv geen bereik) en er toch iets mis is.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:59

zie hier dat meer mensen het 'alles-is-een-spelletje-spel' hebben ontdekt :P maar das wel denk ik de ultieme tip. Probeer ook zelf lol te hebben, kinderen vinden nix zo vervelend als een saaie of ongezellige oppas

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:40

ik vind dat 'alles is een spelletje' niet super! Mijn neefjes hebben dat ook zo aangeleerd met als gevolg dat als ze naar boven moeten om zich te douchen ze elkaar van de trap duwen om toch maar het eerst te zijn! Best gevaarlijk dus!
Maar in beperkte mate is dat wel een goede tactiek!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:53

Vraag even of er geen allergien zijn. Ik was laatst aan het oppassen, had de ouders na drukkelijk gevraagt en ja- ze waren vergeten te vertellen dat de outste zeer allergies was voor melk.
Ook vraag ik vaak even waar de brand blusser ligt en de EHBO set. Waarschijnelijk heb je ze niet nodig, maar als je in paniek bent en een heel huis door moet zoeken ben je ook niet blij!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:12

Alet74 schreef:
Misschien kun je eerst een keer op bezoek gaan en eens bekijken wat de ouders met hun kinderen doen, dan heb je een beetje een idee.
Verder gewoon op je gevoel afgaan, Wees streng maar rechtvaardig, consequent en lief. Komt vast wel goed.

Dit is echt heel belangrijk, die kids gaan zo makkelijk een spelletje met je spelen! Tuurlijk het goede gedrag belonen en als ze stout zijn ook echt duidelijk maken dat dat níet mag. Van alles een spelletje maken ben ik ook geen voorstander, dan gaan ze algauw over de grenzen heen.

Wat ik de absolute topper vind om ze rustig te krijgen; een boekje voorlezen voor het slapengaan! Vooral bij die van 4 zal dit helpen denk ik, aangezien die mama en papa waarschijnlijk zal missen :(:)