Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

*ik heb even in je profiel gekeken* succes! 
Felipe schreef:Nou, ik herken me ook wel in jou verhaal. Wij hebben een dochtertje van dezelfde leeftijd als jou dochter. Ze is trouwens helemaal gezond van lijf en leden, maar ook ik heb er schrik voor als ze buiten wil spelen hoor. We hebben vanalles aan speeltoestellen in de tuin, maar natuurlijk wil ze wel eens meer dan alleen de eigen tuin. Als ze dan door het hek gaat sta ik ook door het raam te kijken. Heb geen rust tot ze weer veilig terug is.
Het is denk ik moeder eigen om je kind te willen beschermen. Niets mis mee toch? Al moet je het niet overdrijven. (Mijn man weet dat altijd prima te relativeren trouwens dus onze dochter wordt niet TE erg beschermd door mij)
feit is wel dat er een hoop gekken op deze wereld rond lopen. Belangrijk is het daarom wel om je kind niet alleen te beschermen, maar ook om het weerbaar te maken. Leer ze de gevaren en leer ze hoe ze het beste kunnen reageren....Voorkomen kan je niet maar voorbereid zijn wel!
.
Je moet proberen het los te laten. Bedenk hoeveel plezier je dochtertje heeft als ze buiten speelt, en kijk ook op die manier naar haar als ze buitenspeelt. Want of je angst reëel is weet ik zo net nog niet. Natuurlijk kan er overal iets gebeuren, weet ook niet in wat voor buurt jullie wonen, maar de kans is niet heel groot dat er wat gebeurt. Een psycholoog zei ooit tegen mij: 'Als er een leeuw achter je aanzit, dan is het reëel om bang te zijn.' Daarmee wilde hij zeggen: Als er op een bepaald moment écht gevaar dreigt moet je die angsthormonen in werking laten komen, anders is het verspilde energie.
Meetje22 schreef:Je hoort het steeds vaker,groep jongeren mishandelen invaliden vrouw of man.
Mensen in een rolstoel worden omgegooid of zomaar in hun gezicht geslagen.
Soms erg onhandig, maar dat geeft niet, maar ik vind veel meer goede wil dan haat en nijd, vooral als je zelf gewoon open bent.