Aankoop auto, waarop zeker letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Aankoop auto, waarop zeker letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:31

Ik ben binnenkort vanplan een wagen aan te schaffen, maar aangezien ik geen al te groot budget heb zal dit een wat oudere tweedehands wagen worden. Nu heb ikzelf geen enkele kennis van wagens en weet ik dus absoluut niet waar ik moet naar kijken. Hebben jullie dus enige tips die belangrijk zijn bij de aanschaf van een wat oudere auto?

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:33

Ik zou zeggen neem iemand mee die er verstand van heeft. ;)

blauw00gje

Re: Aankoop auto, waarop zeker letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:34

Ik ga dit ook even volgen.
Nu nog niet echt sprake van een auto maar is nooit weg om toch te weten waar we op moeten letten :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:39

ik zou inderdaad ook iemand meenemen die er verstand van heeft. je kan ook een aankoopkeuring door de anwb laten doen geloof ik.

je moet zowiezo letten op roest (dorpels, wielkassen e.d.) een auto met roest moet je niet kopen.
doe ook even de motorkap omhoog en kijk of het motorblok mooi droog is. als je hier olie op zit wordt er gesproken van een "zwetende" motor en dan kan duiden op een lekker koppakking oid.
tijdens het proefrijden goed letten op eventuele geluidjes en laat iemand even bij de uitlaat kijken als je gas geeft in zijn vrij en bij het optrekken. bij veel lawaai kan de uitlaat lek zijn en bij veel rook kan het zijn dat er olie verbruikt wordt.
maak tijdens het proefrijden een paar "noodstoppen" om te kijken of de remmen goed werken. slinger een paar keer flink over weg en rij eens rechtuit zonder handen aan het stuur.

succes met je aankoop!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:42

Indd je moet een auto hebben zonder roest, en met een schone motor. Ook handig als je even kijkt waar de auto vandaan komt. Auto's van de eilanden hebben jaren op zout gestaan, en zout is funest voor een auto :) Ook een aanrader, kruip even onder de auto. Het kan daar ook helemaal mis zijn terwijl de auto voor de rest er piekfijn uit ziet :) (wij waren laatst ook opzoek, hadden een mooie auto gevonden tot we er onder keken. de auto had meerdere ongelukjes gehad met drempels en stoepranden en de hele onderkant was verrot/verroest/kapot. Dat laten maken kost je zo €1000 extra.)
En neem idd iemand mee die verstand heeft van auto's :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:57

ligt eraan watvoor auto..
Ik heb nu een marbella, maar die zijn er amper zonder roest
hij is 17 jaar oud, als de roest dan beperkt is tot een beetje, is de kans klein dat hij zo onder je kont wegroest
hard remmen, motor kijken, en let even op of hij wat regelmatig stationair loopt.. dat hij geen galop-ritme aanhoudt :+

het makkelijkst is iemand meenemen die auto's kan maken, en kan beoordelen hoe of wat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:35

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:44

Oh dat zijn wel heel veel topics :P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:29