Help - tmobile extra kosten, grenzeloos buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Help - tmobile extra kosten, grenzeloos buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:34

Om maar te beginnen:
Ik heb al jaren bij tmobile een abbonement.
Sinds januari betaal ik 13,50 per maand voor 300 min sim only en 1000 smsjes per maand.
2 weken geleden heb ik t-mobile grezeloos buitenland bellen aan mijn abbo toegevoegd omdat ik binnenkort naar turkije op vakantie ga.
Zoals op de tmobile site beschreven staat zitten hier GEEN extra kosten aan vast, je tarief wijzigt alleen voor bellen in het buitenland.
Tot mijn grote verbazing kijk ik net op de tmobile site en zie ik dat ik voor ruim 22 euro extra kosten heb deze maand!
Er staat tevens bij dat ik nog ruim 60 belminuten en 600 smsjes over heb. Ik sms en bel nooit naar betaalde nummers van TV of iets dergelijks en heb ook mijn telefoon niet uitgeleend. Tevens ben ik ook niet in het buitenland geweest. Wel heb ik, zoals ik al anderhalf jaar doe, mijn vriendje op zijn (nederlandse KPN) nummer gebeld in het buitenland. Ik heb daar nog nooit kosten voor gehad, want tenslotten betaald hij de buitenlandkosten omdat hij in het buitenland zit. Vraag me nu sterk af of dat wijzigt door dat grenzeloos buitenland abbo.
Zojuistbelde ik mijn moeder en daarna weer even op de site gekeken, en jawel de kosten teller loopt steeds verder op terwijl mijn belminuten hetzelfde blijven!
Iemand hier ervaring mee? Heb ik misschien iets verkeerd gedaan? Ik kan op de site mijn abbonement niet meer wijzigen.
Ik ga morgen sowieso gelijk even naar de klantenservice bellen wat er nu aan de hand is.

LadyMadonna

Re: Help - tmobile extra kosten, grenzeloos buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:14

ik kan je vrij snel gerust stellen denk ik.
Heb geen systemen bij de hand, dus ik kan niks nakijken, maar dit zit in je belstatus.
Deze is zeer storingsgevoelig en loopt regelmatig vast. Als hij vast loopt registreert hij elk gesprek die je maakt als overige kosten.
De belstatus is dus puur indicatief en kan afwijken van de daadwerkelijke situatie.
Het heeft dus niks met je grenzeloos te maken (dit halveert je kosten van en naar het buitenland, echter wel 70 cnt starttarief)
Klantenservice kan je bellen, maar heeft geen nut, die zien precies hetzelfde als jou nl en hebben geen inzage in de opbouw van de overige kosten over de lopende periode.
Het enige wat ik je kan adviseren is je volgende factuur af te wachten. Als je daar vreemde kosten op ziet kan je altijd even bellen. Maar ik denk dat dit puur een storing in je belstatus is (en je factuur staat daar los van)

Gr. Stef (klantenservice T-mobile ;) )

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:16

Hah dit is nou handig, je hoeft niet eens te bellen, het is allemaal aanwezig op bokt.

Ontopic; wat Stef zegt klinkt zeer aannemelijk!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 21:19

Heel erg bedankt voor je antwoord. Het rare is dat als ik 1202 bel dezelfde kosten door krijg.
Ik moet zeggen dat de site ook steeds vastloopt vanavond, kan ook niet op het forum of mijn tmobile punten inwisselen.
In ieder geval heel erg bedankt voor je antwoord, ik kan weer rustig gaan slapen :-D haha

@ Inga, wat een service idd :D nu maar hopen dat er een normale factuur aan komt. Ik werk zelf ook op een klantenservice en weet hoe lastig het is om een factuur aan te laten passen |(

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 07:13

1202 en de site, is de zelfde storing. Alsm ik nu voor mijn eigen status bel zit ik er ook overheen.

T/Mobile Grenzeloos is indd een gratis dienst. En in combinatie met Relax alleen maar goed, aangezien je je minuten alleen in nederland kan gebruiken.

Maak je geen zorgen, ik zie dat een collega ook al gereageerd heeft, wij hebben hetzelfde haha.

Groetjes Rana (medewerker shop)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:11

hallo collega :P

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:20

Ik heb vanmorgen toch nog even gebeld :o , en ben zelfs daarnet nog even gebeld (handig als je op de wc zit haha)
Ik moet zoals eerder aangegeven is even de factuur afwachten.
Thanx again!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 06:56

stef schreef:
hallo collega :P

haaaaaai :o