huismiddeltjes/tips tegen menstruatieklachten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:19

Boris schreef:
het hebben van een orgasme...Tja, hoe je dat regelt moet je zelf weten...

werkt voor geen meter want het komt na het orgasme gewoon weer terug, net als bij hoofdpijn! en zo'n orgasme duurt maar eventjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:27

Lekker een warm bad nemen en een Panadol tegen de pijn.
Daarna op de bank met een kruik op je buik.....
En dan maar wachten tot het weer over gaat...... Lips are sealed

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:42

Ja, dat is heel persoonlijk natuurlijk. Bij mij helpt vooral goed warmhouden omdat dan die spieren die verkrampen en daardoor die pijn veroorzaken, kunnen ontspannen. Maar inderdaad, paardrijden, waardoor je je onderrug goed moet gebruiken en bewegen, ondertussen de boel natuurlijk goed warm houdend, wil de pijn ook wel verlichten.

=^.,.^=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:39

Ik moet vooral blijven bewegen, anders heb ik echt vreselijke krampen. En dan 's avonds lekker warm douchen en in bed een kruikje tegen je buik, dat verlicht.
En verder moet en zal ik absoluut chocolade hebben als ik ongesteld ben, anders breekt de pleuris uit Haha!

Pijnstillers helpen bij mij trouwens niet en de pil doorslikken ook niet, dan voel ik me die week dat ik ongesteld had moeten zijn net zo beroerd als anders.
Ik heb trouwens ook altijd erg zere borsten, vooral draven is dan niet grappig. Terwijl ik helemaal niet van die hele grote heb, en goede sportbh's heb voor het rijden Verward

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:51

Femerital.. Ik verkoop het aan veel meisjes. Anders aanraden de pil.
En mensen ibuprofen is meer ontstekingsremmend en tegen de koorts Lachen

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:54

Ik heb van mijn huisarts begrepen dat ontstekingsremmers ook pijnstillend werken op de baarmoeder. In Femmex, het middel dat de artsen voorschrijven zit ook een ontstekingsremmer.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:05

paardrijden!
als ik dan buikpijn heb zoek meestal helemaal niet te rijden, maar als ik er dan eenmaal opzit heb ik er helemaal geen last meer van. en daarna ook niet meer.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:58

Warme douche, warme kruik, tijdschrift en chocola, bed vol met dekens en het liefst een leuk vriendje, kortom je zelf heerlijk verwennen Knipoog
Ongesteld zijn vind ik tegenwoordig niet meer zo'n ramp als ik mezelf niet goed voel ga ik ook gewoon naar huis (van school) en leg ik mezelf in de watten Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:28

Soraya"]
Femerital.. Ik verkoop het aan veel meisjes. Anders aanraden de pil.
En mensen ibuprofen is meer ontstekingsremmend en tegen de koorts Lachen
[/quote]
maar vermindert ook de baarmoederkrampen.

Niet dat het mij ook maar een reet helpt

Eigenlijk helpt niks en dan is er een troost ... chocola!

[quote="Desiree"]
[quote="Boris schreef:
het hebben van een orgasme...Tja, hoe je dat regelt moet je zelf weten...

werkt voor geen meter want het komt na het orgasme gewoon weer terug, net als bij hoofdpijn! en zo'n orgasme duurt maar eventjes.
[/quote]

ik moet er niet aan denken, seks als je ongesteld bent! Auw auw auw.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:36

Ibuprofen schijnt erg slecht te zijn voor je maag, maar het helpt wel erg goed tegen menstruatiepijn.
Inderdaad, lekker met een kruik in bed gaan liggen helpt ook goed. Een warme douche (of bad, maar die hebben wij niet...) is ook erg lekker!

Ik heb zelf erg last van menstruatiepijn. Ik heb krampen van mijn tenen tot buik en onderrug. Veel afleiding helpt ook, dus als de pijn niet te erg is, gewoon druk bezig zijn, bijvoorbeeld lekker gaan paardrijden!