Eneige tijd geleden vroeg mijn pc of ik system security wilde downloaden. Dit zou een goede virusscanner zijn. Ik heb deze toen geinstaleerd en wat bleek. Ja, dit was juist een virus, een worm. Een worm waar tegen je beschermt zou worden (zei die dan he
). Na veel zoeken op internet werd ik van mijn draadloze netwerk afgegooit en kwam er niet meer op. Mijn huidige virusscanner was geblokkerd en alles wat je wilde downloaden kon niet worden uitgevoerd. Dit werd namelijk ook geblokkeerd. Na veel moeite al mijn bestanden via een USB over gezet van de ene naar een andere computer. Toen kon ik beginnen met het in zijn geheel opnieuw installeren van mijn pc. Al mijn bestanden zouden weggeweest zijn, maar gelukkig heb ik die op een andere pc kunnen opslaan.
Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor dit virus. Download het niet. Vertrouw op je eigen virusscanner en niet op een waarschuwing die je eigenlijk niet kent. Het enige wat tegen het virus helpt als het eenmaal op je pc zit, is hem opnieuw te installeren vanaf die begin cd. Dus echt weer terug naar nul en vanaf nul opnieuw beginnen.
Er is één virusscanner die er tegen beschermt. Dit heb ik van iemand die als werk ook computers repareerd. Door AVG Free te downloaden kun je scannen op het virus en wordt je ertegen beschermt.
Hoop dat het vele computer redt om te voorkomen van het herprogrameren.
Groetjes