Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 15:20

Hey bokkers,

Het zit zo; mijn moeder organiseert 6 juni een reunie samen met een oude schoolvriend van haar. Zo komt er ook een vrouwtje wat helemaal alleen is, en alleen een hond heeft en verweg woont. Nou heeft mijn moeder deze beste vrouw verteld dat ze wel bij ons mag logeren. Mijn moeder kwam dus met de mededeling " Marije, kun jij 6 juni bij Wenze (mijn vriend) slapen, want dan komt er een mevrouw en die moet in jou bed slapen". In eerste instantie was ik zo overdonderd dat ik maar toegestemd heb, maar bij nader inzien heb ik helemaal geen zin in een vreemde vrouw in mijn bed. Die vrouw had verteld dat die hond altijd bij d'r slaapt, dat had ik natuurlijk gelijk al verboden, en absoluut geen zin in, en dat begreep m'n moeder wel. Nu is 't zo, dat ik die vrouw gewoon niet in mijn bed wil, en dat ze maar in een matrasje op de grond ergens anders gaat slapen. Ik wil dat mensje niet in mijn mooie, nieuwe, schone bed. Toen ik dit tegen mijn moeder vertelde werd die gelijk onwijs nijdig en zei dat ik me niet aan moest stellen, en dat ik niet zo kinderachtig moet doen blablabla. Mijn vriend is het volledig met mij eens, maar wil zich er niet mee bemoeien (helaas, want alles wat mijn vriend zegt is mijn moeder het mee eens..). Ik zat er al aan te denken om gewoon stug thuis te gaan slapen die avond, maar dan gaat 't echt oorlog worden.
Wat moet ik nou?

Liefs Marije

Ik heb trouwens dat weekend van de 6e en 7e twee wedstrijden (de 6e moet ik 2x een oefencross rijden, en de 7e moet ik ponyrennen rijden)..

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:23

Je kunt je er ook gewoon even overheen zetten en de lakens wassen als ze weer weg is... Je slaapt toch vaker bij je vriend? Wat is nou één nachtje? Die vrouw is vast heel blij dat ze daar mag slapen! Als je nou op jezelf zou wonen zou het wat anders zijn, maar je woont toch bij je moeder?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:25

Persoonlijk zou ik er geen probleem van maken, je verschoond je bed toch gewoon nadat die mevrouw erin heeft geslapen?
Tis niet alsof ze heftig gaan seksen in jou bed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:25

Denk dat je haar er een groter plezier mee doet, dan het voor jou last zal zijn. Idd, gewoon alles lekker wassen daarna.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:26

Naja ik weet niet of je een reservematras hebt, maar koop die anders als je zulke smetvrees van iemand hebt.. Lakens kun je toch wassen? En inderdaad wat Fitch al zei, wat maakt 1 nachtje uit.. ;) Is toch gezellig even met je vriend ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:26

Hmm ik snap eigenlijk niet waar je een probleem van maakt := De lakens kunnen er toch af := ?
Als jij ergens anders een nachtje mag logeren en je moet op een matrasje op de grond slapen terwijl er een bed vrij is, slaap je toch ook liever in een gewoon bed? En als je op vakantie bent slaap je toch ook in een bed waar weet ik hoeveel mensen al in hebben gelegen? Het is maar voor 1 nachtje joh :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:27

Ik zou me er ook niet te druk over maken eerlijk gezegd. Schone lakens erop en dan is het toch weer fris. Als je in de knoop komt met je wedstrijden is het wat anders, maar over het slapen op zich, dat zou ik geen probleem vinden.

romy_b

Tja, ik denk dat je niet zoveel keus hebt. Gewoon 2 keer wassen daarna misschien? :P

Even wat anders. Wat leuk dat je ponyrennen hebt! :D waar heb je dat?

Jester_

Ik snap het eigelijk ook niet.

lakens wassen, en dan is er toch niks aan de hand?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:28

kweenie, je doet haar er een groot plezier mee :)

en als we het feitelijk gaan bekijken.... wie betaald jouw kamer, en wie heeft het bewuste bed ooit gekocht ;)

Dus met andere woorden, van wie is die kamer, en van wie is dat bed nou eigenlijk :) :)

DDW1190

als je in een hotel slaapt, weet je niet wie er van te voren heeft geslapen :+
en nu weet je het wel!
het staat nu al vast dus had ik gewoon alles even lekker gewassen als je het zo vies vind!

francis_f

Ik ben het helemaal eens met de rest! Zet je over je boosheid heen en bedenk hoe blij je iemand maakt door 1 nachtje bij je eigen vent in bed te kruipen (ook geen straf neem ik aan..).

Plus dat je waarschijnlijk zelf niet eens je lakens daarna zal hoeven wassen, dat zal je moeder vast wel voor je doen..

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:29

Ik neem aan dat als zij bij jullie komt slapen, ze zelf al schone lakens krijgt :P . Dan kan jij de dag erna ook gewoon schone lakens nemen.
Ze zal vast niet in bed plassen ofzo :+

Ik kan me wel een klein beetje indenken dat het raar voor jou moet zijn om iemand anders in jouw bed te moeten laten slapen, maar je zal zelf toch ook wel eens in een vreemd bed geslapen hebben (waar ook andere mensen in gelegen hebben), vakanties enz.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:30

Als je reserve matras hebt, of wat anders gewoon die in je bed leggen.

Desnoods met een ander dekbed erop. Zodat je je eigen spullen wel houdt!

Misschien niet de oplossing hoe jij het in gedachten had, maar misschien wel een tussenweg!

Succes!
En anders rustig nog een poging wagen dat je het idee van een 'vreemd' iemand op jou kamer, bed slaapt niet lekker bij voelt en dat je dat niet helemaal lekker zit!

Dan betrek je het puur opjezelf en jou gevoel erbij!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:31

Nou, ik zou er ook niet aan moeten denken. Je bed is van jou en daar hoef je geen wildvreemde in te laten liggen. Daarnaast komt er dus ook een vreemde in je slaapkamer. Iets wat ik ook niet prettig vind. Mijn kamer is van mij en die deel ik niet met onbekenden.

Bij een hotelbed vind ik dat trouwens weer anders aangezien dat bed niet direct van iemand persoonlijk is.

Ik neem aan dat je moeder er zelfs niet over gedacht heeft om haar bed aan die mevrouw aan te bieden?

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:32

Dus jij moet maar weg omdat er een vrouw komt slapen in joun bed?
Nou sorry dat zou ik ook niet zomaar accepteren.
En dan ook nog een dag voor de wedstrijd, dan slaap je natuurlijk het liefst in je eigen huis en eigen bed.
Wat is het voor joun moeder nou voor moeite om voor die vrouw even een matras neer te leggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:33

Ik denk dat je het minder erg had gevonden als je moeder het eerst aan je had gevraagt? Of niet? Ik vind 't ook een beetje raar dat je moeder er zomaar even vanuit gaat dat ze jou bed wel mag uitlenen. Bij mij thuis zou dat dan ook nooit zo gaan.. 't Is niet voor niks je eigen kamer + bed..

nairtje

Re: Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:35

Volgens mij schreef ze dat haar moeder het wel eerst gevraagd heeft en dat ze er mee overvallen werd en daarom ja had gezegd.
Als je er dan mee zit dat het om je kamer gaat, dan zal er verder in het huis toch ook wel een plekje zijn voor een luchtbed ofzo.
Desnoods op de bank...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 15:37

Ik kan mijn eigen bed nou niet vergelijken met een hotel, gelukkig :o.

fjordnina schreef:
Nou, ik zou er ook niet aan moeten denken. Je bed is van jou en daar hoef je geen wildvreemde in te laten liggen. Daarnaast komt er dus ook een vreemde in je slaapkamer. Iets wat ik ook niet prettig vind. Mijn kamer is van mij en die deel ik niet met onbekenden.

Bij een hotelbed vind ik dat trouwens weer anders aangezien dat bed niet direct van iemand persoonlijk is.

Ik neem aan dat je moeder er zelfs niet over gedacht heeft om haar bed aan die mevrouw aan te bieden?

Dat laatste zei ik ook al, maar dan moet mijn vader in mijn bed en mijn moeder en die vrouw in mijn ouders bed, en daar hadden ze ook geen in in.
Wie weet gaat dat mens wel in m'n kamer neuzen of iets dergelijks. Die kamer is mijn plekje.

Misschien moet ik me er maar overheen zetten en die vrouw gewoon in m'n bed laten en de boel laten wassen.

Ik heb overigens echt absoluut geen smetvrees hoor :roll:

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:38

Ik zou het ook niet fijn vinden en zou ook niemand in mijn bed laten slapen die ik niet ken. En ik zou er zeker niet voor weg gaan!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:38

Ik denk dat het meer om het principe gaat, is het niet? Jij weet ook wel dat je lakens kunt wassen... Maar een onbekende, die zomaar in jouw kamer, jouw privé-ruimte komt en dan ook nog in zoiets 'privé-iets' als je bed...
Ik kan me wel voorstellen dat je je daar niet lekker bij voelt... :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 15:39

Juul schreef:
Ik denk dat je het minder erg had gevonden als je moeder het eerst aan je had gevraagt? Of niet? Ik vind 't ook een beetje raar dat je moeder er zomaar even vanuit gaat dat ze jou bed wel mag uitlenen. Bij mij thuis zou dat dan ook nooit zo gaan.. 't Is niet voor niks je eigen kamer + bed..

nairtje schreef:
Volgens mij schreef ze dat haar moeder het wel eerst gevraagd heeft en dat ze er mee overvallen werd en daarom ja had gezegd.
Als je er dan mee zit dat het om je kamer gaat, dan zal er verder in het huis toch ook wel een plekje zijn voor een luchtbed ofzo.
Desnoods op de bank...

M'n moeder vroeg het wel, maar ze ging er al vanuit dat het wel kon (ze had het de desbetreffende mevrouw ook al laten weten dat het kon).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:42

Marije112 schreef:
Juul schreef:

nairtje schreef:
Desnoods op de bank...

M'n moeder vroeg het wel, maar ze ging er al vanuit dat het wel kon (ze had het de desbetreffende mevrouw ook al laten weten dat het kon).

Joh kom op zeg :D :D gun je moeder dat :)

beeeeeetje flexibiliteit mag best, je moeder doet ook genoeg voor jou :) en ook vaak niet omdat het voor haar een feessie is, maar gewoon omdat ze dat voor je over heeft :) ....... nou is het effe jouw beurt joh!!

Mooie ava heb je trouwens

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 15:45

KiWiKo schreef:
Marije112 schreef:

Joh kom op zeg :D :D gun je moeder dat :)

beeeeeetje flexibiliteit mag best, je moeder doet ook genoeg voor jou :) en ook vaak niet omdat het voor haar een feessie is, maar gewoon omdat ze dat voor je over heeft :) ....... nou is het effe jouw beurt joh!!

Mooie ava heb je trouwens

Ik probeer me zo flexibel mogelijk op te stellen, mede doordat ik al vaak ruzie heb met m'n mam, maar dit vind ik eigenlijk te ver gaan. :o

Dankjewel, dat was van een foto van het ponyrennen 3 jaar geleden :D!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:46

Ik zou het zelf ook nooit doen.. Mijn kamer is mijn kamer en mijn bed is mijn bed en niet zomaar even die van iemand anders.

Ik lees het ook op de manier dat je moeder er zomaar vanuit ging dat ze je bed wel kon lenen en dat zou ik al helemaaal niet leuk vinden.

Ik zou zelf dus wel gewoon die nacht in mn eigen bedje slapen (en helemaal omdat je dus ook nog wedstrijden hebt.)