Anna14 schreef:Ja het was wel een grote omschakeling, maar ik vind het orkest waar ik nu bij speel veel leuker.
De concerten beginnen bij ons nu eigenlijk weer, in de zomer spelen wij altijd veel meer dan in de winter. En soms hebben we ook een paar maanden helemaal geen concerten, hangt er heel erg vanaf.

Bedankt.

Dat had ik ook hoor!
Van twee kleine kinderorkestjes die georganiseerd waren door de muziekschool en die een keer per jaar een concert gaven, naar een groot orkest met een goede organisatie, die veel concertgerichter speelt met minimaal 4 concerten per jaar, dan moet je opeens heel erg omschakelen! En waar je eerst met twee of drie cello's speelde, speel je opeens met 8 cello's!
En het is wel leuk dat jullie afwisselen tussen klassiek en pop en dergelijke! Wij spelen echt alleen maar klassiek. Dat is ook wel heel erg leuk, maar soms wil je ook weleens iets 'hippers'...
silfie35 schreef:Niet hele grote concerten, maar ik heb wel een paar keer meegedaan in zo'n concert ja! vond het altijd wel leuk, alleen ik moest altijd lachen als ze gingen klappen! Dat vond ik echt vreselijk!
hahaha, inderdaad! Omdat ik de jongste ben moet ik altijd bloemen aan de dirigent en aan eventuele solisten geven.. Sommigen gaan er echt heel goed mee om, maar anderen weten echt niet wat ze ermee aanmoeten en dan moet ik echt heel veel moeite doen om niet in lachen uit te barsten..