van een mug geen olifant maken, makkelijker gezegd dan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

van een mug geen olifant maken, makkelijker gezegd dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 09:28

Hey allemaal,

Ik merk de laatste tijd dat ik echt van alles een big issue maak (zelfs van de meest kleine dingen). Nou is het wel een vrouwentrekje maar dit is zowel voor mij als mijn partner onwijs irritant en ook vermoeiend.

Wie herkent dit en hebben mensen misschien tips om jezelf aan te pakken voor als je weer drama maakt?

Ik ben benieuwd!

zwieke

Re: van een mug geen olifant maken, makkelijker gezegd dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:31

Ik heb daar eerlijk gezegd ook last van... Daarom heb ik voor m'n verjaardag een t-shirt gekregen met daarop "dramaqueen". Nou ik weet niet vanwaar ze dat halen? :Y)

Natuurlijk is het makkelijker om te zeggen, ja ik ga gewoon alles relativeren, doen is een andere zaak... Ik denk dat het zeker goed is, vooral met je partner/vrienden, om goed te babbelen en open te zijn met elkaar. Zoiets moet groeien. Kan ook niet op één, twee, drie denk ik :n

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:33

hormonen.....

ik ben er ook heel goed in... Slaat compleet helemaal nergens op en als ik mezelf hoor, denk ik Jezus Raan shut the hell up ! :x Ik denk dat het ook te maken heeft met een enorme flapuit zijn...
Flapuits, denken meestal niet genoeg eer ze reageren... Als we dat namelijk wel deden, wisten we dat we lopen te zeiken haha! :P

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:36

Zodra je zo'n issue hebt kun je jezelf afvragen:
1. is het iets waar ik nu iets aan kan doen --> zoja, dan doe er dan nu iets aan, dan ben je ervan af.
2. is het iets waar je nu niks aan kan doen --> zet het dan in de ijskast tot een tijdstip dat je er wel iets aan kan doen, het heeft geen nut je er druk om te maken en iedereen mee lastig te vallen als het er NU toch niks aan kan doen.
3. is het iets waar je niks aan kan doen, waar je toch niks aan kan veranderen --> dan heeft het al helemaal geen zin om er eindeloos op voort te borduren.

Eerst even goed erover nadenken voordag je er een "Big issue" van maakt. Misschien is het wel niet de moeite waard om dat te doen.
Ik weet natuurlijk niet waarover je je druk maakt, maar misschien heb je iets aan bovenstaand, geeft een hoop rust in je leven. Al zijn er natuurlijk zat dingen waarvoor die simpele regeltjes niet werken.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:45

Rana schreef:
hormonen.....

ik ben er ook heel goed in... Slaat compleet helemaal nergens op en als ik mezelf hoor, denk ik Jezus Raan shut the hell up ! :x Ik denk dat het ook te maken heeft met een enorme flapuit zijn...
Flapuits, denken meestal niet genoeg eer ze reageren... Als we dat namelijk wel deden, wisten we dat we lopen te zeiken haha! :P

Haha, dit ken ik :') Ik hoor me vaak nog denken, Stéphanie doe eens normaal en zwijg. Maar m'n lippen hebben een eigen leven precies :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:46

Blijf tot 10 tellen, en vooral verplaats je in de ander reageer zoals jij zou willen dat er tegen jou gereageert zou worden. Leer jezelf aan, moeilijke punten van meerdere kanten te bekijken. Niet alleen jou kant bekijken, maar vraag je af waarom iets zo is gegaan. Dat helpt bij mij altijd suc6

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:53

Ik kan dat ook, bij mij is het dan me heeeeel druk maken om dingen die achteraf best wel meevallen.
Gelukkig kan ik hier goed met mijn vriendje over praten en die zet me dan weer met beide benen op de grond. Maar helemaal verdwijnen zal het wel nooit, zo ben ik nou eenmaal :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:27

Hier heb ik ook last van... Maak mezelf dan in mn hoofd helemaal gek om niks. Die 3 dingen zijn wel goed om me aan vast te houden al is t soms zo lastig om iets wat in je hoofd zit los te laten.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 10:37

wow wat een reacties al! Die van die 3 dingen is inderdaad een goed idee. Het probleem is dat ik er vaak vooraf geen controle over heb en daarna baal ik als een stekker. Het heeft ook te maken met hoe goed je in je vel zit denk ik.
Ik zit niet met een specifiek iets, het komt gewoon een beetje te vaak voor :P Ik kreeg ook heel toepasselijk van mijn vriend een boekje met als titel: maak van een mug geen olifant....
Wel fijn om te lezen dat ik lang niet de enige ben

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:45

Ik denk dat t bij mij vooral te maken heeft met loslaten. Niet overal iets achter zoeken. Denk dat veel trouwens hier wel last van hebben eigenlijk.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:47

Onvoldoende zelfvertrouwen zeggen sommigen...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:19

of te veel haha

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:54

Nou ik maak van een mug geen olifant, maar ik ben wel een ontzettende kenau...
Vraag me ook altijd af hoe vriendje zo lief kan blijven.
Ik kan zo ontzettend hard uit de bocht komen en op het moment heb ik het helemaal niet door, en ik bedoel het ook helemaal niet verkeerd..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:59

Ik meld me ook maar even.. :o

Ik ben niet continu van alles aan het omvormen van een mug tot een olifant, maar vooral op het gebied van sociale contacten kan ik er wat van.. :))
Hoe dat komt?
Gooi lichte bindingsangst, pessimisme, onnadenkendheid en spontaniteit bij elkaar en je hebt mij.. :Y)

Hoewel het tegenwoordig een stuk beter gaat dan vroeger.
Mede doordat ik een stuk meer zelfvertrouwen heb gekregen en een stuk volwassener ben geworden. :)
Ik hoop zelf dat het nog wat beter zal gaan, maar er zit al een hele hoop vooruitgang in. :j