Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 09:19

FOTO'S KUNNEN SCHOKKEND ZIJN!

Gisteravond stond de tv aan op Ned 1 en ik zat met een half oor te luisteren (Pauw & Witteman) tot ik iemand hoorde vertellen dat (en hoe) ze haar kat had vermoord en gevild om er een tas van te maken, dit schijnt KUNST te heten. Ze heeft in 2004 een presentatie gegeven, zodat iedereen een tas kan maken van zijn kat.

Haar kat 'Pinkeltje'
http://www.nextnature.net/research/wp-c ... at_bag.jpg

Hier vertelt ze hoe en waarom je een tas maakt van je kat
http://forum.fok.nl/topic/549035/1/25

Nadat ik dit met open mond heb zitten kijken/luisteren, ben ik eens gaan googlen.

Zij schijnt speelgoed en knuffels te maken van dode dieren, dierenactivisten zijn er fel tegen, maar er gebeurt niets. Lang leve NL met z'n rechten voor dieren!

Dood hondje is nu speelgoed:
http://www.planetart.nl/images/tink1.jpg
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/ ... 49484i.jpg

Hond in kat, maar kat kan ook in hond (gebruiksaanwijzing is ook te vinden):
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... ticleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/02_februari/07/binnenland/kunst3.jpg

Nog wat andere dieren:
http://www.planetart.nl/images/tink2.jpg
http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/15/ ... _16602.jpg
http://www.refdag.nl/media/foto/2008/66462-a.jpg
http://bp1.blogger.com/_iMFQDlBkzRc/SIb ... kebell.jpg

Nu kan het uiteraard aan mij liggen, maar ik zie hier geen kunst in. Ik zie hier eerder iemand in met een kronkel in de bovenkamer die geen respect heeft voor dieren!

Oliver

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:22

Wow! Vind dit ook echt gestoord!

Aan de andere kant is ook weer te zeggen dat koeien e.d. ook gewoon geslacht worden voor consumptie, dat is dan eigenlijk net zo gestoord..

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:24

Heb hier wel eens iets van op tv gezien. Vind het zelf ook echt walgelijk :=

Denk trouwens niet dat ze die dieren zelf doodmaakt hoor, ik heb toen in dat programma gezien dat ze de lijken krijgt (Vraag me niet van wie, denk van asielen ofzo?)
*Even een edit aangezien ik vast weer een hoop mensen over me heen krijg met deze opmerking... In asielen worden nog wel dieren ingeslapen, misschien dat ze zo aan die dieren komt. Of bij de Rendac opgehaald ofzo. Je lijkt me nl ook niewt helemaal 100 als je je eigen dier bij haar aflevert om er een tas van te laten maken...)

Maar serieus, met zo'n tas wìl je toch niet lopen :=
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 15-05-09 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:24

ik heb dit verhaal weleens eerder gehoord.
Ik vind het echt ZIEK.
ik walg ervan, hoe weinig respect veel mensen hebben voor dieren,ze lijken wel vergeten dat het net zo goed levende wezens zijn als wij
bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:26

Hier is toch al eerder een topic van geweest? Toen had ze een tentoonstelling oid. :)

Duhelo

als die dieren een natuurlijke dood gestorven zijn zie ik er niet zo geen graten in
alhoewel ik de posities waarin ze de dieren legt wel redelijk misselijkmakend vind, maargoed

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 09:26

Bij haar eigen kat heeft ze de kop eraf gehakt.

Grit

Ik vind het idee walgelijk en vind ze er ook nog eens erg lelijk uitzien.
Kan me niet voorstellen wie er zo'n kat op de bank wil hebben. Maar daar zullen ook wel weer mensen voor zijn :(

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:28

Quellian schreef:

Dan was ie al dood denk ik.
Ik geloof het echt niet, is misschien puur om aandacht te krijgen (want dat bereikt ze er natuurlijk wel mee. Beetje shockeren trekt meer aandacht dan dieren die op een natuurlijke wijze van ouderdom zacht in hun mandje zijn gestorven... helaas.)

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:28

Maar ze heeft ook verteld waarom ze het doet.

Heb je die vrouw uit amerika ook gezien, die een riem om heeft gedaan en tegen haar hond zit te jammeren en te schreeuwen dat hij haar uit moet laten,.... en die ging haar dan weer vertellen dat ze ziek was.

Ooh en ook gehoord waar ze die kat vandaan heeft gehaald en wat de vorige eigenaren er mee gedaan hebben ?
Die gebruikte de kat als bal om mee over te gooien.
Die kat was geestelijk helemaal kapot.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:29

He gatverdamme zeg!! En dan helemaal die laatste 4 links. Ben je echt niet goed bij je hoofd als je dat op je bank legt............................

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:29

Haar eigen kat heeft ze zelf vermoord en in een filmpje laat ze precies zien hoe ze er een tas van heeft gemaakt.
Het beestje was toch ongelukkig :?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:30

Wat ziek, die tas kan ik me enigzins voorstellen als het nep was uiteraard, maar niet mijn smaak, maar de rest, die dieren met die dopogen, daar is niks schattigs of moois aan zeg bah. Zo zou ik mijn hond niet terug willen zien :n

s6801881

Quellian schreef:

Hoe kun je dat nou doen? Dat mens is echt niet wijs!

Rinoa

kavama schreef:
Maar ze heeft ook verteld waarom ze het doet.

Heb je die vrouw uit amerika ook gezien, die een riem om heeft gedaan en tegen haar hond zit te jammeren en te schreeuwen dat hij haar uit moet laten,.... en die ging haar dan weer vertellen dat ze ziek was.

Ooh en ook gehoord waar ze die kat vandaan heeft gehaald en wat de vorige eigenaren er mee gedaan hebben ?
Die gebruikte de kat als bal om mee over te gooien.
Die kat was geestelijk helemaal kapot.

Geen reden om zijn kop er af te hakken lijkt me zo. Er zijn ook andere manieren ;)
Maar nogmaals, ik denk dat ze gewoon aandacht wil trekken met het feit dat ze die kop er af heeft gehakt.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:31

:r Gatverdrek zeg.. :n
Ik heb hier inderdaad al eerder een topic van gezien, maar ik word hier echt goed onpasselijk van... Dit zit nog veel dieper dan geen respect hebben naar mijn inziens... Bah :n

kavama

puma schreef:
Haar eigen kat heeft ze zelf vermoord en in een filmpje laat ze precies zien hoe ze er een tas van heeft gemaakt.
Het beestje was toch ongelukkig :?

Ik heb geen mening gegeven, alleen maar wat feiten op een rijtje hoor.

ikkemetwikke

ik heb ook een keer een intervieuw van haar gezien,hoe en wat weet ik niet meer precies,maar zij doet dit ook juist om een statement te maken.
een beetje in de strekking van Oliver:

Oliver schreef:

Aan de andere kant is ook weer te zeggen dat koeien e.d. ook gewoon geslacht worden voor consumptie, dat is dan eigenlijk net zo gestoord..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:33

Dat ze dode dieren aangeleverd krijgt van bv een asiel vind ik al op het randje..... Maar zelf dieren doodmaken? Als iemand een oude pony van 30 in de wei heeft staan die schraal is en moeilijk weer op gewicht kan komen staat de dierenbescherming binnen no time voor je deur... of als je wei te modderig is... Dan zijn ze al door 10 penny's gebeld.
Waar blijft de dierenbescherming in dit geval? Waarom heeft Thieme hier dan geen kamerkwestie van gemaakt, als een van je speerpunten is dat ronde vissenkommen verboden moeten worden, dan kan hier ook vást wel wat aan gedaan worden!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:33

Nogmaals, ik zeg niet maak die kat maar af want hij is ziek.
Ik heb alleen maar even geschreven wat HAAR woorden waren.
Mijn mening staat er nog niet bij.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:34

ik vind het ook echt ZIEK.
foto's van het vermoorden, villen etc van de kat waren gisteren te zien.
het waarom? de kat zou ziek zijn, depressief werd er verteld...

als ze het daarmee recht praat, dan is het voor haar maar niet te hopen dat zij ooit depressief wordt. denk dat er activisten voor haar in de rij staan :o

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:35

Liezel1 schreef:
Dat ze dode dieren aangeleverd krijgt van bv een asiel vind ik al op het randje..... Maar zelf dieren doodmaken? Als iemand een oude pony van 30 in de wei heeft staan die schraal is en moeilijk weer op gewicht kan komen staat de dierenbescherming binnen no time voor je deur... of als je wei te modderig is... Dan zijn ze al door 10 penny's gebeld.
Waar blijft de dierenbescherming in dit geval? Waarom heeft Thieme hier dan geen kamerkwestie van gemaakt, als een van je speerpunten is dat ronde vissenkommen verboden moeten worden, dan kan hier ook vást wel wat aan gedaan worden!

je mag als inwoner van nederland je eigen huisdier vermoorden, mits het op humane wijze gebeurt........ ik vind dat deze wet maar eens aangepast moet worden..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:35

Ik heb het gisteravond ook gezien.
Ik heb met open mond zitten kijken! Niet eens zozeer vanwege wat ze gedaan heeft (en dat is natuurlijk walgelijk), maar de manier hoe ze er voor uit kwam alsof het niets was en er nog trots op was ook!

Ze zat daar met een attitude van heb ik jou daar.
Ongelooflijk dat mensen dit kunnen doen!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:36

Ariebombarie schreef:
ik vind het ook echt ZIEK.
foto's van het vermoorden, villen etc van de kat waren gisteren te zien.
het waarom? de kat zou ziek zijn, depressief werd er verteld...

als ze het daarmee recht praat, dan is het voor haar maar niet te hopen dat zij ooit depressief wordt. denk dat er activisten voor haar in de rij staan :o

Whahaha, als we alle depressieve mensen euthanaseren wordt de bevolkingsdichtheid in Nederland behoorlijk beperkt (net als de wachtlijsten bij de GGZ :Y) )

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:37

ikkemetwikke schreef:
ik heb ook een keer een intervieuw van haar gezien,hoe en wat weet ik niet meer precies,maar zij doet dit ook juist om een statement te maken.
een beetje in de strekking van Oliver:

Oliver schreef:

een koe wordt gefokt voor consumptie. een kat niet echt zeg maar :\
daarom zit er alsnog een verschil in vind ik, gevoelskwestie bij velen ook.