mannen zijn zielig en vrouwen moeten dat snel weer worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

mannen zijn zielig en vrouwen moeten dat snel weer worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:27

Vandaag had ik een discussie met een (mannelijke) collega: hij vind dat mannen tegenwoordig op alle mogelijke manieren belachelijk gemaakt worden. Bijvoorbeeld alleen al op televisie (als voorbeeld gaf hij de CC-light reclame waarin die bruid gekke bekken trekt enzo). Hij vind dat mannen totaal weggecijferd worden, niet meer voor zichzelf op mogen kom, en dus eigenlijk totaal benadeeld worden.
Hij liet me dan ook het volgende artikel lezen: "De man als dinosaurus"

Mijn reactie hierop was dat hij niet zo moest zeuren, want hoe wij vrouwen de mannen 'behandelen', zo zijn ze jarenlang met ons omgegaan.
Wij vrouwen zijn jaaaarenlang de mindere geweest, en zijn ook duidelijk zo behandeld.

Een paar quotes uit het artikel:
Citaat:
Als we onze blik op een figuur laten vallen, komt die niet van ons af de rest van de avond. 'Ha, slachtoffer!' roepen we dan, weet ie meteen waar ie aan toe is. Je ziet ze verschrompelen en denken: 'Nee, niet ik! Niet ik!'

Is dit niet eigenlijk altijd andersom geweest? En eigenlijk is dit nu nog steeds zo...

Citaat:
Een duidelijk voorbeeld van een situatie waarin vrouwen de macht hebben en mannen gereduceerd zijn tot lustobject.

Zelfs mijn collega was het met me eens dat vrouwen nog steeds een lustobject zijn. Waarom mogen wij vrouwen dan geen man als lustobject nemen?

Citaat:
Of een jonge, knappe vrouw helpt een paar suffe mannen op kantoor verder met haar diepgaande kennis over IT-kwesties in een reclame voor een uitzendbureau.

Tuurlijk nemen ze expres een vrouw voor deze reclame, omdat juist de mannen denken dat vrouwen hier niet goed genoeg voor zijn...

Citaat:
Maar als het zo doorgaat, kan het niet lang meer duren of mannen verenigen zich net zoals vrouwen dat dertig jaar geleden deden, en is de eerste masculinistische golf een feit.

Naar mijn idee zitten ze dus gewoon nogal te zeuren. Ze roepen maar al te hard dat ze het niet aankunnen en dat vrouwen de baas niet horen te zijn. Maar ze moeten er maar gewoon mee leren omgaan. Eeuwenlang zijn zij in alles en over iedereen de baas geweest, vonden zichzelf de allersterkste en machtigste, maar zijn nu juist kleinzielige jongetjes omdat ze niet omkunnen gaan met vrouwen die voor zichzelf opkomen..
Dat vrouwen het sterkste geslacht zijn wisten we natuurlijk allang. Niet om op te scheppen, maar dit bewijst het al des te meer:
Na eeuwen van 'onderdukking' en minderwaardig gevonden worden richten wij eindelijk eens een feministische beweging op (we hebben het dus enorm lang kunnen volhouden (of waren natuurlijk watjes en durfden het nog niet)) en mannen hebben er na 30 jaar al een nodig.

Wat vinden jullie hier nou van? (mannen graag ook reageren natuurlijk!)

RelarDevi

Re: mannen zijn zielig en vrouwen moeten dat snel weer worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:44

Wat een l*lkoek..

Die mag flink terug in de tijd, hij is duidelijk niet op plaats hier in deze tijdperk O:)
Heeft ie eigenlijk wel de reclame gezien van CocaCola Zero waarin de man uitmaakt met een vrouw.. Nou dat vind ik echt vernederend voor vrouwen :D :D

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:48

wat een onzin!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:50

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 13-04-22 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:55

Ik vind altijd dat degene die het meest geschikt is, de leiding moet nemen en deze dan ook verdient. Soms is dat een vrouw en soms is dat een man.

Ook vind ik dat vrouwen heel goed kunnen zijn in mannen-dingen en mannen in vrouwen-dingen. Al hebben beiden mééstal wel aangeboren aanleg. Zo zijn vrouwen over het algemeen communicatief vaardiger en hebben mannen wat meer lef en doorzettingvermogen. Mannen concentreren zich heel erg op 1 taak, terwijl vrouwen multi-tasken.

Dus wie de schoen past...

En daarnaast: Dat ze mannen zijn, wil toch niet zeggen dat ze geen humor hebben?! Als een man mij uit mag lachen als ik weer als een debiel inparkeer, dan mag ik hem ook om dingen uitlachen (en dat doe ik dus ook graag). En inderdaad: vaak vinden ze dat niet echt tof nee! Jammer voor hen dan!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:58

Mijn vriend zegt: De mannen die zo lopen te zeiken zijn ook belachelijk.

Of te wel onzin. Ken zat vrouwen die van een MAN houden. Hoekig en lekker mannelijk... hmm ken er in ieder geval eentje :D en toevallig heb ik er eentje met een soft gezicht :D

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:59

Wat een onzin. In hoéveel televisie programma's wordt de vrouw wel niet belachelijk gemaakt qua slimheid? Beauty en de nerd, lekker slim..
Ik vind het wel vet dat vrouwen hun slag in slaan. Waarom zou de man overal beter in zijn? Tuurlijk, in bepaalde dingen is de man beter en in andere dingen de vrouw, maar onze kennis en vaardigheden zullen dusdanig worden bijgespijkerd dat wij ook hun rollen kunnen vervullen. En andersom natuurlijk.
Ze moeten gewoon niet zeuren.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:59

je moet hem gewoon eens behandelen zoals vrouwen af en toe worden behandeld. Als hij je komt helpen met je pc of een klusje, vragen of hij dat wel kan want ja, hij is toch een man.
Hem naroepen: eeeh lekker chickie!
Kijken of hij zichzelf nog zo zielig vindt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:02

En of die man in de cocacola reclame het erg vind dat 10 vrouwen verlekkerd naar hem kijken?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:03

gelukkig heb ik wat vrouwen achter me staan, haha. zal ik mn collega morgen eens laten lezen...

het meeste kromme van dat artikel vind ik trouwens nog wel dat het geschreven is door een vrouw :+

en wat Ronne zegt ben ik het volledig mee eens, iedereen heeft zo zn pluspunten en iedereen weet ze ergens anders voor te gebruiken :D

maarja ik als 1 van de 2 vrouwen tussen 50 mannen heb het soms wel zwaar met zulke discussies :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:05

wat een zinloze discussie... laat die man een paar afleveringen 'Lekker Slim' kijken, en hij weet weer hoe het zit.. mannen zijn slimmer dan vrouwen

duh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:08

vroegah waren er matriarchale samenlevingen, we nemen gewoon de macht terug :+
mag mannetje komen, kindje maken, en op jacht voor eten :evaw:

:D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:08

Ze willen gewoon aandacht ;)

De media zet nu gewoon wat meer de vrouw op de voorgrond is dat erg? Ik zie nog steeds veel mannen op de reclame.

En veel mannen vinden one-night stands helemaal niet erg, maar wel dat ze nu ook moeten geven ipv alleen maar nemen?

Ik denk dat ze alleen bang zijn dat ze overbodig worden terwijl ze vroeger de broodwinnaar waren. Maar ze zullen nooit overbodig worden. Er moet alleen een evenwicht gevonden worden en omdat vroeger Mars sterk stond is Venus nu aan het genieten van de sterkte. Uiteindelijk komt dat helemaal goed in evenwicht.

Ik weet hoe je je voelt, zit ook vaak als enige of één van de weinige tussen de mannen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:14

MoonChloe schreef:
Wat een l*lkoek..

Die mag flink terug in de tijd, hij is duidelijk niet op plaats hier in deze tijdperk O:)
Heeft ie eigenlijk wel de reclame gezien van CocaCola Zero waarin de man uitmaakt met een vrouw.. Nou dat vind ik echt vernederend voor vrouwen :D :D

dat vind ik dus inderdaad ook een vernederende reclame voor vrouwen..

en verder, die mannen moet niet zo miepen..
ze willen toch niet zeggen dat ze 'ons, vrouwen' niet kunnen handlen hea? :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:38

juval schreef:
mannen zijn slimmer dan vrouwen

daar ben ik het nou totaaaaaal niet mee eens.
niet dat vrouwen slimmer zijn hoor. maar ik weet wel dat er genoeg vrouwen slimmer zijn dan sommige mannen. dat hangt helemaal van de persoon af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:43

ieder is slim op zijn eigen manier :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:59

nou....
die meiden van lekker slim ook?

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:15

En dat is dus in scene gezet. Schijnt. En de vrouw wordt belachelijk gemaakt..

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:08

cijsalover schreef:
En dat is dus in scene gezet. Schijnt. En de vrouw wordt belachelijk gemaakt..

Mag hopen van wel, kan me niet voorstellen dat er mensen zijn ZO dom als die vrouwen bij lekker slim...

Vind inderdaad dat mannen niet zo moeten zeuren, bij programma's als temptation island werd de vrouw altijd als slet aangezien, bij lekker slim een vrouw als dom en dan heb je nog wel meer van die leuke programma's...

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:29

Wat maakt het nou uit of er dat soort programma's op tv zijn?! Vrouwen kunnen toch gewoon alles worden en doen wat ze willen? Als ze er maar voor werken, maar dat moeten mannen ook!

Ik vind dat iedereen gewoon op moet houden met zeuren en zich moet ontwikkelen op de gebieden waar hij/zij goed in is. En daar moet je voor werken, ja, man of vrouw!