Hij liet me dan ook het volgende artikel lezen: "De man als dinosaurus"
Mijn reactie hierop was dat hij niet zo moest zeuren, want hoe wij vrouwen de mannen 'behandelen', zo zijn ze jarenlang met ons omgegaan.
Wij vrouwen zijn jaaaarenlang de mindere geweest, en zijn ook duidelijk zo behandeld.
Een paar quotes uit het artikel:
Citaat:Als we onze blik op een figuur laten vallen, komt die niet van ons af de rest van de avond. 'Ha, slachtoffer!' roepen we dan, weet ie meteen waar ie aan toe is. Je ziet ze verschrompelen en denken: 'Nee, niet ik! Niet ik!'
Is dit niet eigenlijk altijd andersom geweest? En eigenlijk is dit nu nog steeds zo...
Citaat:Een duidelijk voorbeeld van een situatie waarin vrouwen de macht hebben en mannen gereduceerd zijn tot lustobject.
Zelfs mijn collega was het met me eens dat vrouwen nog steeds een lustobject zijn. Waarom mogen wij vrouwen dan geen man als lustobject nemen?
Citaat:Of een jonge, knappe vrouw helpt een paar suffe mannen op kantoor verder met haar diepgaande kennis over IT-kwesties in een reclame voor een uitzendbureau.
Tuurlijk nemen ze expres een vrouw voor deze reclame, omdat juist de mannen denken dat vrouwen hier niet goed genoeg voor zijn...
Citaat:Maar als het zo doorgaat, kan het niet lang meer duren of mannen verenigen zich net zoals vrouwen dat dertig jaar geleden deden, en is de eerste masculinistische golf een feit.
Naar mijn idee zitten ze dus gewoon nogal te zeuren. Ze roepen maar al te hard dat ze het niet aankunnen en dat vrouwen de baas niet horen te zijn. Maar ze moeten er maar gewoon mee leren omgaan. Eeuwenlang zijn zij in alles en over iedereen de baas geweest, vonden zichzelf de allersterkste en machtigste, maar zijn nu juist kleinzielige jongetjes omdat ze niet omkunnen gaan met vrouwen die voor zichzelf opkomen..
Dat vrouwen het sterkste geslacht zijn wisten we natuurlijk allang. Niet om op te scheppen, maar dit bewijst het al des te meer:
Na eeuwen van 'onderdukking' en minderwaardig gevonden worden richten wij eindelijk eens een feministische beweging op (we hebben het dus enorm lang kunnen volhouden (of waren natuurlijk watjes en durfden het nog niet)) en mannen hebben er na 30 jaar al een nodig.
Wat vinden jullie hier nou van? (mannen graag ook reageren natuurlijk!)