Mag je dingen in je GR hebben staan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yv0nnee

Mag je dingen in je GR hebben staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 09:15

Hoi!
Ik vroeg me af of je formules/tekst in je grafische rekenmachine mag zetten...
Want als dat mag, dan weet ik het wel *D
Groetjes Yvonne

Liezel1

Re: Mag je dingen in je GR hebben staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:17

DAcht mochten wij niet...
Krijgen steeksproefgewijze controle...

Chesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:17

Ja, dat mag. Maar alleen de vakken waar je ook daad werkelijk je rekenmachine voor nodig hebt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:18

Wij mochten dat niet :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:18

Toen ik eindexamen deed mocht dat toch echt niet... Dat is 3 jaar geleden zoiets.
Ook de rest van de middelbare school mocht het niet.

Chesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:21

Wij mochten het vorig jaar wel, omdat ze het toch niet konden controleren. Maar het was ook niet de bedoeling dat je bij geschiedenis aan kwam met je rekenmachine. Maar voor vakken als wiskunde, economie, M&O etc wel.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:22

Toen ik examen had stond mijn hele rekenmachine vol :') Of het mocht weet ik niet, maar er werd niet gecontroleerd :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:25

Toen ik examen deed werd voor het examen je rekenmachiene gecontroleerd. Was hier dus echt niet toegestaan.

Alhoewel, bij gewone proefwerken viel de controle wel weer mee :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:27

Bij vakken waarbij je je rekenmachine nodig hebt, kun je er bij ons gewoon vanalles inzetten... Maar of dat ook mag met examens enzo?

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:27

Bij ons mag dit wel. Tenminste, er staat niets over in het examenregelement over, dus zeggen ze dat ze er niets aan mogen doen als wij er tekst in zetten. Mijn rekenmachine is ook mijn 2e geheugen O:)

edit: met tentamens/SE's mocht het niet en hadden we ook controle.. lekker krom dus!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:28

Hmmm nu je dat zegt Anouk. Dat zeiden ze bij ons ook ja. Er stond niks over in 't regelement...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:29

Het mag officieel gezien :j
Ze mogen je rekenmachine dus níét controleren voor een examen

http://www.eindexamen.nu/actueel/nieuws/1592/ schreef:
[LAKS] Er komen bij het LAKS erg veel vragen binnen over de grafische rekenmachine. Deze is sinds dit jaar ook toegestaan bij de economische vakken op havo en vwo.
Sinds dit jaar is de grafische rekenmachine ook toegestaan bij de economische vakken (economie en M&O) op havo en vwo. Eerder was dit vanaf de invoering van de Tweede Fase toegestaan bij wiskunde en enkele andere exacte vakken op deze onderwijsniveaus. Er zijn echter veel onduidelijkheden over wat er allemaal wel en niet is toegestaan met betrekking tot het geheugen van de machines. Het examenbesluit zegt hierover dat het geheugen niet hoeft te worden gewist. Dat betekent dat je ook gebruik mag maken van het geheugen, je mag er dus dingen inzetten. Pas daarmee alleen op dat je niet eindeloos aan het zoeken bent, want dat kost veel kostbare tijd. En het blijft daarmee altijd beter om te leren. Wat een verdere beperking is dat niet uit de antwoorden op het examen mag blijken dat je programma's die je zelf hebt toegevoegd op de grafische rekenmachine. Als je bijvoorbeeld een programma hebt dat de ABC-formule automatisch voor je uitrekent mag je niet als antwoord geven 'gegevens in programma in GR ingevoerd en dit is het antwoord'. Je moet altijd de berekening erbij geven.

Dit is een antwoord uit 2004 overigens, maar er daarin niets veranderd volgens mij.
Voor een schoolexamen mag het niet he! Hou daar rekening mee.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:35

Klopt, CE mag het! Maar met SE niet!!
Al controleren ze niet vaak, heb er eigenlijk altijd al gebruik van gemaakt!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:39

Mijn leraren raden het vorig jaar zelfs aan..:P

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:00

Ik heb op school te horen gekregen dat het niet mag. Alleen mijn lerares zei dat je het gerust kan doen. Dat het een kleine kans is dat ze komen controleren.
'Zie je iemand die niet van onze school is, dan kan je altijd nog je rekenmachine snel resetten' :Y)

Ik heb er ook heel wat formules in staan trouwens.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:03

Formules? Ik had van economie H1 t/m 21, en van m&o H1 t/m16 er in staan :D En die worden nu dankbaar hergebruikt door mijn zusje :D

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:14

SIEMxFUNNY schreef:
Ik heb op school te horen gekregen dat het niet mag. Alleen mijn lerares zei dat je het gerust kan doen. Dat het een kleine kans is dat ze komen controleren.
'Zie je iemand die niet van onze school is, dan kan je altijd nog je rekenmachine snel resetten' :Y)

Ik heb er ook heel wat formules in staan trouwens.

En volgens het examenregelement is dat dus onzin, het mag wel. Regelement uitprinten en meenemen :Y)

x_elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:21

Gewoon hele samenvattingen inzetten hoor. :Y)
Ze mogen de inhoud van je rekenmachine namelijk niet controleren }>

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:21

Ze mogen wel controleren, maar je hoeft t vervolgens niet te resetten ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:24

Ik had met mijn examens en toetsen van het examenjaar me hele economie boek samen gevat en in me grafische rekenmachine gezet :P
Op me examen zelf heb ik het niet gebruikt (durfde ik niet :o ) Mar tijdens toetsen heb ik er veeeeel profijt van gehad :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:33

Zowel op het centraal examen als schoolexamen mag het gewoon :) Je mag gebruik maken van je GR dus ook van het geheugen :)*

Ik heb er destijds dankbaar gebruik van gemaakt. Onze docent maakte zelfs hele samenvattingen en stuurde die naar onze GR door :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:35

Ik had ook een berg examenstof en formules in mijn GR toen ik mijn Centraal schriftelijk wiskunde deed. Er werd niks gecontroleerd, dankzij mijn GR heb ik toen mijn wiskunde gehaald :D (was zó bizar slecht in dat vak...)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:36

Ik heb het geheugen nooit kunnen vinden, maar heb wel de hele binnenkant van het klepje volgeschreven met grijs potlood :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:37

Lyonesse schreef:
Ik heb het geheugen nooit kunnen vinden, maar heb wel de hele binnenkant van het klepje volgeschreven met grijs potlood :+

staat gewoon in de gebruiksaanwijzing hoor _O- Ik had hem iig snel gevonden :Y) ideaaaaal :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:40

Nou, mijn examen is alweer 9 jaar geleden geleden, dus ik kan het me niet meer herinneren, maar ik hoor voor het eerst dat die dingen een geheugen hebben _O- Nu lees ik ook nooit gebruiksaanwijzingen hoor O:) Afgelopen week vond ik hem terug en zag al die dingen met potlood geschreven op de hoes staan :D