boerderijtje in Drente

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:22

ja hoor, drente heeft voor iedereen werk, Van boeren tot Zakenman enzovoort, alles is er te vinden....En ziekenhuis is ongeveer 10 km ervanaf........

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 19:27

Ja echt? Dat klinkt wel goed. Haha! Nou kijk ik op marktplaats en zie ik daar ook hele gave boerderijtjes! Heel erg...
Tong uitsteken Wat dachten jullie van deze:
Afbeelding

Of deze: Afbeelding

En beide geschikt voor dubbele bewoning...

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:00

En waar is dat?

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:00

Leuk hoor, maar ik sluit me aan bij het advies hiervoor: ga eerst kijken! Valtermond is nu niet echt Drente in die zin dat er veel bos en hei is - het is in het veengebied: akkerbouwgebied, erg vlak. Ik houd daar wel van, maar je moet zeker weten dat je, vooral 's winters als het koud en winderig is, daar wilt wonen.
Verder moet je erg goed kijken naar het huis. Wat moet er allemaal nog aan gebeuren (dak, muren, enz) voordat je er lekker kunt wonen? Soms zit er geen spouw en dubbel glas in en dan stook je je 's winters te pletter of bevriezen de waterleidingen bij het eerste vorstje.
En als laatste moet je gewoon zeker weten dat dit inderdaad is wat je wilt - in de praktijk zijn de grootste huizen juist NIET de duurste, omdat ze veel onderhoud vragen. Dat kost geld, maar ook vooral erg veel tijd. Ik woon sinds jaar en dag op een boerderij, dus ik weet niet beter dan dat we iedere zomer iets aanpakken: dan moeten er een kozijnen worden vervangen, dan moet er worden geverfd, enz. enz
Dan als laatste over werk: er is denk ik wel werk te vinden, alleen zul je dat niet vlakbij vinden en is het openbaar vervoer hier een beetje prut- je zult dus waarschijnlijk twee auto's nodig hebben.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:13

Ik heb de rest van de reacties nog niet gelezen, maar:

wij wonen ook in één boerderij met twee gezinnen, ons huis is idd in tweeën gesplitst. Dit is al enige decennia zo Haha!, mijn ouders wonen hier inmiddels een jaar of 20. Sinds een paar jaar zijn ook water en elektra gesplitst, voorheen ging de rekening gewoon doormidden.
Tsja, over hoe dat in de praktijk is....er zijn wel eens spanningen natuurlijk, en het is anders dan 'alleen' in een huis midden op het platteland, wij horen het geschreeuw van hun kinderen en andersom zal er ook enige geluisoverlast zijn 's zomers.
verder, over gezamenlijk gebruik van de oprit en eventuele bijgebouwen enzo moet je gewoon goede afspraken maken.

Tenslotte zou ik het leven op het platteland toch niet te veel romantiseren, als je een boerderij koopt hier in de buurt voor 3 ton, dan is er volgens mij zeker werk aan.

Nouja, als je meer wilt weten of vragen hebt, dan kun je altijd pb'en/mailen!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:20

Ja we gaan ook van te voren kijken. We zijn nu een beetje aan het rondkijken, wat er allemaal te koop is. Dus we nemen niet de eerste beste boerderij, we willen pas een boerderijtje kopen als die echt aan onze eisen voldoet. En daar valt ook onder dat het onderhoud aan het huis goed is, dus niet eerst een half jaar klussen. Plus dat ik wel graag dubbel glas en dergelijke wil, en ook geen zin heb om al dat soort dingen nog aan te laten leggen. En het is zowiezo een jarenplan denk ik, zoiets beslis je niet binnen een weekje. Moeten toch eerst nog allemaal kijken of we daar ook werk kunnen vinden, niet dat je elke dag van Drenthe naar Utrecht moet reizen voor je werk. Enne Sundancer ik zoek t even voor je op. Haha!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:21


Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:27

de 1e boerderij:

RIETGEDEKTE WOONBOERDERIJ
met ruime deel,
en 3 grote schuren.
Hollandse(vlinder)voortuin,
en fraaie achtertuin met veel privacy.
3km buiten Beilen, goed bereikbaar, centraal in het noorden.
Zeer geschikt voor het houden van paarden, en
vele andere doeleinden.
WOONHUIS:
- entree
- keuken, gang met bad en wc,en
voorraadskamer.
- eetkamer, woonkamer, slaapkamer.
- 2de verdieping, 2 x berging.
- verwarming, met gas en hout.
DEEL:
- showroom (ca. 40m2) met beveiliging,
en eigen ingang.
- kantoor (ca. 60m2) 2 kleine, 1 grote kamer,
2 x ISDN
en eigen ingang.
PAARDENSTAL:
- van binnenuit (via praktische tussenruimte
ca.20m2) bereikbaar.
- met 8 boxen, waarvan 3 grote(veulen/merrie)
er kunnen nog 2 erbij.
WERKHOK:
- aansluitend aan paardenstal
ca.24m2 (evt.zadelkamer).
SCHUUR:
- 22m x 11m (evt.kl. binnenbak)
SCHUUR:
- 25m x 10m. (geisoleerd)
mogelijkheid 2 appartementen te realiseren.
BUITENBOXEN:
- 2 grote (2/3 paards)
met paddocks, en weiland.
RIJBAK:
- 45m x 25m, verlicht(4x500 Watt)
snel droog.
ACHTERTUIN:
- 1200m2, met fruitbomen, vijver,
en veel bloei van voorjaar tot herfst.
veel privacy.
Om de boerderij is een dichte plantensingel aangelegd,
grotendeels met hek.
2 opritten met poort.
De boerderij biedt buiten het houden van paarden vele mogelijkheden,
en ligt in gebied omgeven door diverse
natuurgebieden.
De boerderij is buitenom opgeknapt (dak en rieten kap 3jr oud)
Evt.ook geschikt voor dubbele bewoning,
en 2 appartementen.
Bel of mail voor uitgebreide fotos en info.
Website: http://www.dancing-hills.com

de 2e:
Te Koop aangeboden nostalgische woonboerderiij met een nieuwe dubbele garage.
Deze woonboerderij is in de afgelopen jaren gerenoveerd alle kozijnen en ramen zijn nieuw en voorzien van isolatieglas.
Indeling: Begane grond met een ruime hal met plavuizen, 4 slaapkamers allen voorzien van laminaat, badkamer, keuken (nieuwe inbouwkeuken), toilet, wasruimte en grote woonkamer met houten vloer.
Op de begane grond is er nog 65m2 inpandig vloeroppervlak die zeer eenvoudig om te bouwen is t.b.v. woonkamer, kantoor, atelier etc. Momenteel in gebruik als grote speelkamer voor de kinderen.
Deze vrij gelegen boerderij is omgeven door oude eikenbomen en heeft een zeer fraai aangelegde tuin met veel groen, sierbestrating en diverse terassen.
Paardenliefhebbers hebben hier zeker mogelijkheden.
Dit unieke object ligt net over de grens in Duitsland bij de plaats Emlicheim en wel tussen Coevorden en Schoonebeek.
Totaal grondoppervlak 3977 m2.
Foto's kunnen wij u op verzoek per email doen toekomen.
VRAAGPRIJS 285.000 EURO K.K. GEEN MAKELAARSKOSTEN !!!

zo goed sundancer? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:29

Op die 0,6 hectare staat dus ook het huis en de opstallen, ik denk dat je dan niet al te veel grond overhoud, vooral niet als die vrienden ook nog paarden willen gaan houden.
Hoe wil je het gaan doen met je werk?
Elke dag op en neer rijden wordt snel vervelend (heb 3 jaar op en neer gereisd naar Schiphol vanaf de Veluwe en was het reizen naar een maand al zat) of wil je daar een baan gaan zoeken?

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:34

De bedoeling is om daar een baan te zoeken. Maar dat lukt waarschijnlijk niet meteen, ga ik maar vanuit. Daroom gaan we ook nog niks kopen hoor. Eerst alles op een rijtje zetten, en gaan praten met een bank of adviseur.
Die vrienden gaan geen paarden houden, want ze rijden niet. En er staan nog geen stallen, dus die moeten er dan nog komen. We zijn ook op zoek naar een huis waar ook stal(len) bij zijn, anders moet je die ook nog laten aanleggen.

No een vraag aan Kendra: is er ook werk te vinden voor een automonteur en een microbiologisch laborant?

Rieja: bedankt voor je aanbod, als het eenmaal zover is zal ik er zeker gebruik van maken! Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:49

Informeer nu eerst bij een hypotheker of iets dergelijks, want ik kan je verzekeren dat je teleurstelling alleen maar groter wordt zo !

Wij hebben ook heel wat leuke huisjes gezien en moeten slikken dat het afgeketst werd op het geld. Huilen

En werk ligt er niet voor het oprapen hoor in het Noorden, zeker niet in deze onzekere tijden en vast werk is (weer) een vereiste voor de banken.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:59

Vast werk hoeft toch niet? We hebben vorig jaar ook een hypotheek op 2 salarissen gekregen, terwijl ik op dat moment nog op school zat, wel al een baan maar ik begon er pas te werken een paar maanden nadat de hypotheek was goed gekeurt! En ik had (heb nog steeds) een jaarcontract!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:06

Banken willen toch wel graag garanties, het ligt er natuurlijk ook aan wat voor bedrag je gaat lenen en wat je zelf meeneemt. Meeste banken beginnen in elk geval niet meer aan salarissen van een uitzendburo.

Voor werk kun je eens rondkijken op www.werk.nl , moet je alleen wel een postcode van die buurt intikken.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:49

Die boerderij bij Beilen is hier vlakbij, mooi huis hoor, goed onderhouden lijkt me. Staat aan de Beilervaart, toch?
Alleen om paarden te houden zit er wat weinig grond bij.
Het is trouwens niet zo dat je vanaf daar direct met je paard het bos inrijdt, dan moet je of een stuk langs de weg, of hem even op de trailer zetten. Maar ja, dat heb je toch veel denk ik.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:00

Doe zoals ik en ga lekker in duitsland zitten, veeeeeel goedkoper, en je kan natuurlijk aan de grens blijven. Daar heb je voor een 1,5 ton al een leuk boerderijtje.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:28

Wat jullie willen doen is niet echt samenwonen met dat andere stel, dus moet toch probleemloos lukken , mits er een aantal afspraken gemaakt worden, niet? Is in feite maar hetzelfde als wanneer je buren bent in aaneengesloten huizen.

Meer info over samenhuizen (in al zijn vormen, gaande van wat jullie willen doen tot echt samenleven, d.w.z. met gemeenschappelijke keuken & woonkamer & samen koken & aankopen van eten e.d., zoals bijv ih Luchtkasteel gebeurt, een ecologische woongemeenschap in een voormalig slotklooster in Doornik in België - zijn allemaal gewoon leuke, jonge gezinnen hoor, de meeste met kinderen - www.luchtkasteel.be) vind je op www.samenhuizen.be. Missch leuk om 's een kijkje te nemen, 't is wel Belgisch?

Zelf woon ik ook in een gemeenschapshuis, met dat verschil dat wij ons huisje alleen maar huren & dus niets gemeenschappelijk aangekocht hebben. Wij hebben een gemeenschappelijke keuken, badkamer e.d., iedereen heeft natuurlijk wel een eigen kamer, & proberen zo goed als het kan samen te leven, maar moet zeggen dt het niet altijd even goed lukt & al tot heel wat conflicten geleid heeft.

Wat ik onthouden heb vd goede raad vd mensen vh Luchtkasteel: begin aan zoiets nooit met je beste vrienden, want voor je het weet loopt het uit op een kletterende ruzie, het is beter om met een schone lei & zonder al te veel hooggespannen verwachtingen t.o.v. elkaar eraan te beginnen. & Dat merk ik zelfs bij ons, terwijl het bij ons helemaal niet zo lange termijn gericht is dan wanneer je bijv een huis koopt: sommige mensen z helemaal anders dan het beeld dat je van hen had toen je gewoon samen dingen ondernam, sommige in positieve zin, maar sommige ook in hééééél negatieve zin, jammer genoeg...

& een andere goede raad: afspraken maken natuurlijk, & je daar ook aan houden!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 13:32

Ja Sherwood daar heb ik ook al aan gedacht, net over de grens in Duitsland. Het tweede huis waar ik hierboven een foto van heb geplaatst is net over de grens. En het xiet er op de foto echt super uit!

Eilandje: De bedoeling is dat het huis echt wordt opgedeeld in 2en, dus 2 keukens en 2 woonkamers en dergelijke. En een echte afscheiding tussen de huizen in, en 2 voordeuren. Wat jij bedoelt lijkt me niks, een beetje een studentenhuis idee?

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:38

Lijkt me juist een goed idee joh, je leeft toch apart! (offtopic: damn zelfde avater:jij was eerder, dus ik zoek een ander!)

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 16:23

Ja eindelijk iemand die het echt een goed idee vindt!!! Haha! Maar negatieve reacties zijn natuurlijk ook welkom! Ik wacht ook nog steeds op bokkers die hetzelfde hebben gedaan, en hun ervaring(en) ermee, positief of negatief.
Enne, die avator, ik heb hem hier al vaker gezien op bokt, dus maakt niet uit. Haha!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:42

Ja idd er zijn meer mensen die um gebruiken ja!
Maar ik vind het echt een goed idee om met vrienden 'samen te gaan wonen' Het zou namelijk ook kunnen zijn dat je in een boerderij met andere onbekende komt te wonen. En jullie kennen elkaar vast goed dus dat is geen probleem. en volgens mij als jullie er eenmaal wonen kan het best voorkomen dat je elkaar een dag of wat niet spreekt omdat iedereen werkt en andere verplichtingen heeft...dat maakt het juist weer leuk.
Misschien wel een idee om het er eens goed over te hebben, wat jullie gaan doen als er eens problemen zouden ontstaan, dat zal vast wel goed gaan!
succes ik ben benieuwd!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 20:49

Ja, het is ook niet echt samen wonen. Je komt allebei via een andere deur in een 'ander' huis. Maar ik denk wel dat we in het begin moeten voorkomen dat we teveel bij elkaar over de vloer gaan komen, dus elke dag ofzo. Want dan ben je het ook sneller zat. Dus elk je eigen dingen houden zeg maar. En gewoon net als andere buren een schutting zetten, daar voorkom je ook weer ruzies mee van 'dat is mijn stuk tuin of mijn stuk'. Ieder z'n helft!
En natuurlijk als het zover komt, wordt alles doorgesproken. Ook hoe om te gaan met conflicten onderling.
En ik heb hem aangepast hoor Haha!