vriend lijkt veel ouder,ik veel jonger. Veel commentaar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

vriend lijkt veel ouder,ik veel jonger. Veel commentaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:59

Hallo,

Beetje raar topic misschien maar het komt zo mijn strot uit en wilde even mijn verhaal doen en weten hoe jullie hier mee om zouden gaan.

Ik heb nu anderhalf jaar een hele lieve vriend waar ik echt dol op ben.. maar..
Ik ben 22 jaar en hij net 27 jaar, dus we schelen 5 jaar.. Ik lijk veel jonger ( qua uiterlijk) dan dat ik ben, wordt vaak 17 geschat. Hij daar in tegen wordt weer rond de 30 geschat en soms zelfs ouder.. Ik krijg dus continu commentaar. Mensen van stal op het begin ook,zo jij hebt een oude vriend ect.
Maar ook onbekenden op straat zie je vaak raar kijken als we hand in hand lopen en ik heb al zoveel opmerkingen gehad van vreemden.

Net zo als laatst, we lopen op straat en er roepen 2 jongens.. gatverdamme pedo!

Ik zit hier echt enorm mee,natuurlijk moet je niet teveel naar anderen luisteren en dat weet ik ook wel,maar leuk is echt anders.. Ik word er gek van! Ook omdat ik het zo vaak hoor, zovaak mensen die hem voor het eerst zien vragen gelijk jeetje,hoe oud is hij wel niet enzo...

Ik ben heel klein, (1.64) en hij heel lang ( 1.90) en daarnaast zien we er eigenlijk allebei niet naar onze leeftijd uit, maar daar kunnen we nou eenmaal ook niks aan doen.

Ik weet dat hij daar ook een beetje mee zit en ik zelf ook.. en ik wil niet dat dit een struikelblok wordt..

Misschien dat jullie tips hebben hoe hier mee om te gaan.. ( onze paspoorten op onze voorhoofden plakken :Y) )

Alvast bedankt!

wwillemijn

Re: vriend lijkt veel ouder,ik veel jonger. Veel commentaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:03

lekker belangrijk wat anderen vinden, toch?
Als jullie gelukkig zijn is het goed!
Mijn vriend en ik schelen ruim 17 jaar, nooit commentaar gehad. En mocht iemand commentaar hebben dan ben ik de laatste die daar mee zit! Wij zijn gelukkig!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:04

Maflinger schreef:
lekker belangrijk wat anderen vinden, toch?
Als jullie gelukkig zijn is het goed!
Mijn vriend en ik schelen ruim 17 jaar, nooit commentaar gehad. En mocht iemand commentaar hebben dan ben ik de laatste die daar mee zit! Wij zijn gelukkig!

Amen!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:06

Mijn vriend en ik schelen 8 jaar en nooit problemen mee gehad. Niks van aantrekken van het commentaar! Als je gelukkig bent is age just a number :D!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:08

Ik snap ook wel dat het zo is dat ik gelukkig moet zijn,maar we hebben echt veel rotopmerkingen gehad.. of scheve gezichten en ik kan daar zo van balen.. Leuk is anders..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:10

Tja, ik ben gekke blikken wel gewend van toen ik nog een vriendin had (relatie). Ik kijk nergens meer van op en trek me al helemaal nergens meer iets van aan.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:14

Wat vervelend Agnes..Ik snap je gevoel helemaal hoor. Kan je bijv niet een ander kapsel nemen..soms kan dat helpen!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:14

Ik snap het wel hoor. 'Officieel' hoor je je niets van al die anderen aan te trekken, maar als je steeds weer dezelfde commentaar krijgt gaat de lol er toch wat af om hem overal te showen zeg maar.
Ik denk het beste om te doen is hierover blijven praten zodat het niet blijft plakken aan je relatie of aan jezelf. En ik denk dat het wel een stuk zal overgaan naarmate je omgeving hem beter leert kennen :).

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:31

Ik heb mijn haar al donkerder geverfd omdat ze zeggen dat je dan ouder lijkt :') ( best triest eigenlijk..)

Mijn omgeving kent hem inmiddels wel, maar als we gezellig in de stad lopen lopen we dus soms na 5min maar niet meer hand in hand.. stom eigenlijk,maar als je die blikken ziet.. ik voel me dan niet meer gemakkelijk. Ik ben echt trots dat hij mijn vriend is en blij,maar durf het niet meer te laten zien.. eigenlijk best dom..

Ik trek me het wel aan,ookal wil ik dat niet. En die knop draai ik niet zo maar om helaas.. Mijn vriend ook,maar minder.

Bedankt voor de tips :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:35

Zoals mijn oma altijd zei :"als dat je grootste probleem is, dam valt het allemaal wel mee". Je hebt een leuke vriend, jullie zijn blij met elkaar. En voor de rest...lekker belangrijk! Over ee paar jaar zie jij er misschien al wat ouder uit, mannen worden minder snel oud (in hun uiterlijk). Dus dam komt het vanzelf naar elkaar toe.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:07

Nessah schreef:
Ik snap ook wel dat het zo is dat ik gelukkig moet zijn,maar we hebben echt veel rotopmerkingen gehad.. of scheve gezichten en ik kan daar zo van balen.. Leuk is anders..

Eh ja, wat wil je dan? :+ Je zal ermee moeten leren leven denk ik. Niemand hier
heeft de tip om jou 5 jaar ouder te laten lijken of je vriend 10 jaar jonger.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:36

Mijn vriend ís een stuk ouder als mij, wij krijgen ook vaak scheven gezichten of rare opmerkingen. Je kunt er niets aan doen. Maar als jullie van elkaar houden is het toch totaal onbelangrijk wat anderen ervan vinden? Als je dat uitstraalt zullen andere ook minder snel opmerkingen maken of scheef kijken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:46

Ik zou zeggen: boeiend :P

Mijn vent is én 8 jaar ouder dan ik, én ook nog eens nét een stukje kleiner dan ik.. Dus dat zijn dubbel zoveel rare blikken..

Ik hou echter van 'm, en dat vind ik veel belangrijker dan wat mijn omgeving ervan vindt :D

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:49

Nou als ik in je profiel kijk, lijk je echt geen 17 hoor!

En dan nog, laat ze maar banketstaaf...
Jij bent tenminste niet snel oud straks (qua gezicht) lekker toch?
En jullie weten toch zelf wel beter?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:05

heb je geen foto zodat we kunnen oordelen?

Celeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:12

Tussen mijn vriend en mij zit 6,5 jaar, ook wel commentaar, maar het boeit mij niet echt.
We zijn samen heel gelukkig en ook al wordt hij uitgescholden voor pedofiel, wij worden er niet anders.
Maar inderdaad anders ander kapsel of make/up? Hakken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:16

Ik wil best ruilen: ik ben de oudste van de 2 (scheelt 2 jaar) maar word altijd veeeeel jonger geschat dan mijn vriend :+
De laatste keer werd ik zelfs aangezien als het jongere zusje... en bedankt! (waarop ik zei: goh, als broer en zus zouden doen wat wij doen, heet dat geloof ik incest... )
Gelukkig ben ik in de loop der jaren toch wat veranderd en zie er wat ouder uit (hoera ik word eindelijk in de 20 geschat!) en dan vragen ze eindelijk niet meer in welke klas ik zit! :+

Gewoon negeren of een leuke bijdehandte opmerking terug geven! Dat werkt altijd! :D
Laat ze maar lekker l*llen, het gaat om jullie geluk ;) en dat hangt niet af van flauwe opmerkingen.

Zolang jij je druk maakt om wat anderen denken, trek je ook onbewust de aandacht naar je toe. Denk daar wel om :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:47

tsja hier hebben we hetzelfde, vriendlief is 10 jaar ouder en ik zie er vreselijk jong uit voor mijn leeftijd, dat levert erg grappige situaties op: Hoi meisje is je vader thuis *proest*

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:59

Zolang jullie maar gelukkig zijn toch?? Laat de rest toch lekker banketstaaf, gewoon erboven staan....

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:32

Zolang je gelukkig met elkaar bent is het goed toch? Laat die mensen maar lekker kijken, jij hebt een lieve vriend waar je gelukkig mee bent en dat kunnen sommige van hen waarschijnlijk niet zeggen ;)
Probeer er boven te staan en wie weet kun je er dan samen met je vriend wel om lachen achteraf :D En qua hand in hand lopen, gewoon doen joh!!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:39

Laat ze maar lekker kijken.
Waarschijnlijk gewoon jarloers?

Meid. Jij vind hem leuk. :) Jij moet met hem door je leven gaan.
Laat die anderen maar lekker. Jij hebt tenminste een leuke vriend waar je gek op bent. :)

Ik snap dat het wel klote is als mensen je raar aan kijken.
Maar probeer daar maar over heen te groeien.
Ze moeten maar fijn aan het idee wennen. :)

Zolang jij maar gelukkig bent, toch?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:45

Zolang jij gelukkig bent, dat is het belangrijkste, laat ze dan maar lekker kijken!
Ik moet zelf toegeven dat ik ook wel eens commentaar heb gegeven op 2 relaties. Maar daarbij ging het beide om meisjes van 22-23 en een vaste relatie van 55-58 jaar :s Die meisjes zaten toen bij mij in de klas en werden weleens opgehaald door hun partners en denk dat heel de school wel raar keek als ze elkaar een kus gaven ofzo.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:51

Het is jouw leven. ;)

Niet echt een troost, maar mensen kijken nou eenmaal raar bij de gekste dingen. Als je een been mist, of een verminkt gezicht hebt, of wat (vul hier een geringe afwijking van 'normaal' in), moet je je hele leven naar dat soort blikken kijken en krijg je ook opmerkingen te verduren...

Nou eenmaal veel bekrompen lui op planeet aarde. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:46

Meid,
la gaan la gaan.
Ik ben 18 en mijn vriend is 27 en ik ben dol gelukkig. (Deze maand hebben we 3 jaar dus reken maar uit hihih :D ;) )
Als je maar gelukkig bent dat telt wat anderen zeggen telt niet. Ze zeggen niets voor niets in de ogen van een ander doe je het nooit goed ;)

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:58

Eerlijk gezegd kan ik me helemaal voorstellen dat je dat niet leuk vind hoor. Tuurlijk moet je 'er boven staan' maar je merkt het toch lijkt me. Leuk is anders...
Ik scheel ook niet idioot veel met mijn man, maar word ook vrij jong geschat. Afgelopen winter was ik in de binnenbak van onze rijvereniging aan het oefenen en mijn man en onze dochter (van 5 jaar) zaten in de kantine. Als ze wat te drinken bestellen zegt de mevrouw achter de bar: "zoooo, er zit een flink leeftijdsverschil tussen je dochters zeg" Dacht ze dat hij m'n vader was en mijn dochter mijn zusje.... :+ tsja.......