vriendin wilt model worden maarrrr.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

vriendin wilt model worden maarrrr.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 14:23

Een goede vriendin van mij wilt graag model worden, ook heefd ze laats op een motorevenement, een kort rokje (ja je kent het wel) aangedaan en zich laten fotograferen. Heel leuk dacht ik, totdat ik mensen hoorde lachen en belachelijke opmerkingen hoorde maken, zoals bah wat een lelijke draak en wat een klein mormel, die meend ook dat ze knap is enz, kortom echt van die pijnlijke opmerkingen. Ik vond dat best kwetsend om te horen. Zelfs fotografen wat daar rond liepen maakte kwetsende opmerkingen
Zei wilt verder proberen te komen. Ook denk ze dat de mensen positief reageren (ze is vaak wat naïef)

Ik zit nu in het dilemma, moet ik gewoon eerlijk tegen haar zeggen wat mensen zeggen. Of moet ik het laten rusten en dat ze er zelf achter moet komen.
Ik kijk meestal wat ik zelf wil horen, maar in haar geval is het wat moeilijker, want ze denk dat ze werkelijk supermooi is, lelijk is ze absoluut niet, maar ook weer niet dat je zegt boh zei moet modellenwerk doen.

Ik vind het moeilijk om het juist over te brengen, en ben bang als ze het nog een keer zou doen dt ze weer word uitgelachen.

Pashon

Re: vriendin wilt model worden maarrrr.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:25

als zij echt model wil worden dan moet ze zich in laten schrijven bij een casting bureau die zal haar dan ook vertellen dat ze het niet kan worden door verschillende redenen.

zou wel gewoon eerlijk tegen der zijn, echte vriendinnen zijn imo eerlijk tegen elkaar ook al kan de waarheid nog zo hard zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:27

Als ze zichzelf mooier inschat dan ze in werkelijkheid is, zal ze denken dat jij jaloers bent als jij haar verteld van de negatieve opmerkingen.

blauw00gje

Ik zou haar haar gang laten gaan, maar wel zeggen wat ik er van vind. Ik vind dat ik dat als vriendin wel moet vertellen. Het is natuurlijk niet leuk, en zou ook wel even 2 keer nadenken hoe ik het zal brengen, maar uiteindelijk zal ze je dankbaar zijn denk ik :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 14:27

ik ben bang dat ik haar zo kwets dat onze vriendschap naar de knoppen gaat. Maar idd zoals jij zegt echte vrienden vertellen elkaar de waarheid, hoe hard het ook kan zijn

@brainless, dat zit er dik in dat ze zo zal redeneren
Laatst bijgewerkt door oOoKellyoOo op 13-05-09 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Echte vrienden moeten alles tegen elkaar kunnen zeggen. :)
Laatst bijgewerkt door blauw00gje op 13-05-09 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:28

Ik zou het wel proberen te zeggen maar eerst eens op een voorzichte manier. Van dat je bijvoorbeeld een opmerking hoorde.. Ook vind ik dat je wel (subtiel hoe moeilijk dit ook is) kan proberen te zeggen dat je denkt dat dit niet geschikt voor haar is.

Wil ze het echt heel graag; heb jij het in ieder geval geprobeert en zal ze er vanzelf wel achter komen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:28

Inderdaad was Pashon zegt inschrijven bij een aantal bureau's en ze zijn dan wel of niet geinteresseerd in je.
Ik heb ook een tijdje modellen werk gedaan maar aangezien ik er geen tijd meer voor heb :Y)
Ik weet eventueel wel een paar betrouwbaare mensen/sites die ze kan bezoeken mocht ze het echt willen worden.

Ik heb het ook tegen mijn vriendin gezegt dat ik haar niet geschikt vond vanwege haar uiterlijk.
Ze was wel boos maar ze weet zelf ook wel dat ze geen topmodel kan worden.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:55

Als ze het echt wilt dan moet ze gewoon haar droom volgen. Ze kan zicht inschrijven zoals al gezegd is en op die manier kan ze aan professionals overlaten om te zeggen wat ze denken.

Jij als vriendin kunt het misschien beter voor je houden, zo voorkom je een negatieve sfeer. En als zij echt graag model wil wotden, dan zal ze dat ondanks jouw commentaar toch wel doen. En wie weet is er een model waar ze wel in de smaak valt :)

Het is nat dat ze wordt uitgelachen, maar dat zegt meer over de mensen die om haar lachen dan over haar zelf.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:01

Mijn zus zit ook in dat modellenwereldje. Het is een hard, hard wereldje. Dikwijls krijgt ze te horen dat ze te dik is, het is bijna een panlat. Andere keren krijgt ze te horen dat ze geen mooie benen heeft of mooi haar. Andere keren krijgt ze heel lovende kritieken. Dus... waar kan je je op baseren?
Onlangs zei een fotograaf tegen een vriedin van mijn zus, dat ze een lelijke dikke neus had en dat ze niet kon geloven dat zij model was... terwijl het meisje veel gevraagd wordt.
Laat je vriedin haar gang gaan, laat ze naar castings gaan en dan zal ze ofwel meteen uit haar droom worden geholpen of krijgt ze misschien wat opdrachtjes.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:06

Als dit de droom van je vriendin is, dan moet ze die gewoon waar proberen te maken. (Ik droom er ook nog altijd van om een topruiter te worden...Stiekem weet ik dat dat niet zal gebeuren, maar dromen mag toch?)
Ik zou haar adviseren zich in de schrijven bij een modellenbureau, maar wel eerlijk zeggen wat je gehoord hebt op die beurs. Verder zou ik haar gewoon steunen in haar droom en als ze ingeschreven staat dan hoort ze vanzelf wel of ze geschikt is voor modellenwerk.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:50

Ik herken het een beetje, alleen dan anders. Een vriendin van mij denkt dat ze populair is bij bepaalde mensen en dat ze haar mogen, terwijl ik wel eens zie en hoor hoe ze haar belachelijk maken. Ook ik weet niet goed of ik dit moet zeggen..
Maar in jouw geval zal ik je vriendin gewoon aanraden om zich in te laten schrijven. Een meisje wat bij mij in de klas heeft gezeten is ook model, maar ook ik vond haar altijd lelijk. Wat de een vind, hoeft de ander nog niet te vinden ;)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:53

Als het een lelijke draak is haalt ze het toch niet. Ik zou m'n schouders ophalen en me er niet mee bemoeien eigenlijk.. :o

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:59

Ik zou ook mijn schouders erbij ophalen en haar haar gang laten gaan.
Ze zal er zelf wel achterkomen als ze echt lelijk is, en wanneer ze haar geschikt vinden voor modellenwerk is dat toch super!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:07

Ik zou het ook niet zeggen. Ze komt er vanzelf wel achter nadat ze zichzelf ingeschreven heeft, dat het misschien niet werkt.

Er iets over zeggen zal toch alleen maar weerstand oproepen. Bovendien valt ze er niemand lastig mee en ze zal er ook niet slechter op worden. Als het nou echt een hele domme of slechte keuze geweest zou zijn is het anders. Maar in dit geval is het zo onschuldig.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:16

Tsja, als ze echt zo lelijk is als mensen zeggen ..
Het is misschien wel hard om te zeggen dat ze niet echt in het modellen wereldje past ..

Misschien is het inderdaad een goede manier om haar wel ergens in te laten schrijven :j

Zelf lijkt het me ook leuk om model te worden, maar ik weet dat ik daar niet mooi genoeg voor ben. (die dingen krijg ik vaak genoeg naar mijn hoofd geslingerd..)

Succes, ;)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:20

Wie is een ander om te zeggen dat iemand lelijk is :)?

Beauty is in the eye of the beholder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:22

Ik zou haar gewoon laten gaan. Ze krijgt het vanzelf wel te horen en te merken als ze niet geschikt is. Alleen zal haar wel een beetje in de gaten houden op beschermend gebied zeg maar. Dat ze straks niet de fout maakt met foute mensen in zee te gaan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:24

Ik vind heel veel modellen alles behalve mooi hoor. Het gaat er maar net om of iemand fotogeniek is of niet.

Er zijn zoveel modellenbureaus dus wie weet is er wel 1 die haar wel wil hebben. Ik zou het voor me houden als ik jou was, zij wil het graag dus wie ben jij om haar droom te verpesten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:25

een echte vriendin verteld haar dat het misschien toch beter is om ergens anders op te focussen..........

ik vraag me ook altijd ernstig af bij de voorrondes van xfactor, idols en dat soort dingen of sommige mensen nou echt helemaal niemand hebben die van ze houd............

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:25

Ik vind promofotografie persoonlijk niet de meest smaakvolle manier van fotografie, vooral niet als het wordt gedaan zoals ik in mijn gedachten heb: veel bloot en in de meest vreemde poses kronkelend over een motorkap.. :+ Bovendien zijn zulke foto's in 90% van de gevallen ook niet geschikt voor het portfolio, dus ik heb het idee dat ze niet helemaal goed begonnen is..

Mede om deze reden zou ik het wel aankaarten..Er wordt nu immers al respectloos en kwetsend over haar gepraat! Dit weet ze echter niet, dus waarschijnlijk bevalt dit haar wel en gaat ze door in deze tak van fotografie, die haar niet verder zal helpen in haar modellen carriere :n

Als ik jou was, zou ik het dus eerlijk aan haar vertellen, maar ik zou er ook bij zeggen dat ze het misschien eens bij een bureau zou moeten proberen..Die mensen hebben er meer verstand van en hoewel hun oordeel misschien hard aan zal komen, heeft je vriendin er toch veel aan om een eerlijk advies te krijgen..Succes!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:32

Niet ieder model is knap ;) Ik zou haar wel vertellen over de opmerkingen die je gehoord hebt, maar dan wel in gepaste vorm. En haar proberen naar een castingbureau te gaan... Die korte rokjes in combi met auto's is geen goed begin vind ik...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:33

KiWiKo schreef:
een echte vriendin verteld haar dat het misschien toch beter is om ergens anders op te focussen..........

ik vraag me ook altijd ernstig af bij de voorrondes van xfactor, idols en dat soort dingen of sommige mensen nou echt helemaal niemand hebben die van ze houd............

dat vraag ik me ook vaak af.

Maar goed, lastige situatie. Aan de ene kant moet je eerlijk zijn als vriendin zijnde. Aan de andere kant accepteerd ze het misschien niet en heb je straks knallende ruzie. Als ze zich publiekelijk voor gek wil zetten dan zou ik haar wel proberen (subtiel) tegen te houden. Maar het is wel een goed idee dat ze zich in zou schrijven bij een castingbureau, als dat niks wordt gaat ze tenminste niet publiekelijk voor bijl.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:34

vertel haar dat ze er volgens jou niet zo geschikt voor is ofzo..

wel lastig zeg! :(:)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:42

KiWiKo schreef:

Inderdaad, ik erger me er echt rot aan.. Mensen die totaal niet kunnen zingen, en hélemaal geen gevoel voor ritme of melodie hebben, maken zichzelf toch belachelijk op televisie? Dat doe je een vriend(in) toch niet aan?
Maar het is weer anders dan het geval van de TS. Als dit meisje niet geschikt is als model zal ze ook niet ver komen, en dus ook niet belachelijk gemaakt worden ;)
Het heeft allebij zijn voor-en nadelen:
Je zegt je mening: ze zal het misschien kwetsend vinden dat haar (beste?) vriendin dat van haar vindt. Langs de andere kant kan ze je dankbaar zijn dat je eerlijk bent. Het hangt er maar vanaf hoe je vriendin is.
Je zegt je mening niet: ze zal zelf wel ondervinden dat het niets voor haar is. Als ze afgekraakt wordt kàn ze je verwijten dat je haar nooit iets gezegd hebt.
Moeilijke situatie, maar ik denk dat jij de enige bent die ècht kan beslissen wat je gaat doen :)