Meiden met buitenlandse partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Meiden met buitenlandse partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:25

N.A.V van het topic,hoe je ouders zullen reageren als je met een buitenlandse partner thuis komt.. nu de vraag wie heeft er een buitenlandse partner?

Krijgen jullie veel negatief commentaar van de buitenwereld?
Zoja,hoe gaan jullie daarmee om?

Even een topic,om de meiden met een buitenlandse partner een hart onder de riem te steken..en wie weet..succes verhalen zijn natuurlijk altijd leuk om te horen!!

juline

Re: Meiden met buitenlandse partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:28

ik ga met een antiliaanse jongen, echter is hij wel vanaf zijn 4de in nl gekomen en woont er nu dus al weer bijna 32 jaar.
merk in die zin weinig van zijn afkomst enkel het kleurtje.

echter waren ze er thuis wel erg op tegen maar dat is een verhaal apart wat ik ook liever niet open en bloot op i-net zet.

van vrienden heb ik er nooit wat over te horen gekregen.

voor mijn huidige vriend heb ik een paar maandjes "verkering" gehad met een afrikaanse man maar dit botste echt te erg. hij was moslims en was daar ook erg streng gelovig in.
bij deze jongen stond echt het cultuur verschil te veel tussen ons in.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:42

Is je antiliaanse vriend opgegroeid in een nederlands gezin? (dus geadopteerd) of bij een antiliaanse familie?
En merk je eigenlijk helemaal geen verschil in cultuur of iets dergelijks?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:50

Mijn ouders zjn het gewend, ik ga met alles en nog wat om, dus jah. Ik vind (net als mijn ouders) dat je niet iemand moet veroordelen op de afkomst, maar op het innerlijk. Ik zou nooit van me leven voor iemand gaan die mij slaat etc (die zal in elk geval geen kids meer kunnen krijgen :+ ) en ben erg kieskeurig, maar afkomst zal nooit een probleem worden. Zolang je elkaar respecteerd komt het goed :P ben zelf ook een maand in Aruba geweest, en 2 x in Egypte, en ik heb nooit ergens een probleem mee gehad, alleen ben ik superblij dat de egyptenaren hier in NL lekker verwesterd zijn :+

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:57

hij is tot zijn 13de bij zijn familie geweest daarna pleeggezinnen van allerlei afkomsten, geloof de eerste nederlands en de 2de spaans/joods/nederlands. later weer bij familie tercht gekomen.

ja wat ik merk is dat ie verschrikkelijk lekker kan koken en ja de antiliaanse kenmerken, vrolijk, uitbundig, snel aangebrand, sociaal.

nee verder kan ik eigenlijk niet veel bedenken wat echt kenmerken zijn van zijn afkomst.
bij het nederlandse gast/pleeg gezin is ie op het boerenland opgegroeid dus voor mij is het een echte bruine boer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:00

Mijn vriend is in Nederland geboren maar zijn ouders allebei op Curacao en die zijn ook pas op wat latere leeftijd naar Nederland gekomen. Hij heeft wat moeite met Nederlands omdat er thuis vaak papjaments gesproken wordt maarja dat krijg je dan, verder nergens 'last' van hoor. :))

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:01

Ik heb een marokaanse vriend. We zijn 2,5 jaar samen en wonen sinds een half jaar samen.
Zijn vader is hier geboren en zijn moeder is van Marokko. Beide moslims en mijn vriend ook, maar minder praktiserend dan zijn ouders. Ik geloof in god en mijn ouders zijn protestants (geloven, maar meer ook niet), maar daar houdt het ook op.
Ik ken zijn ouders nog niet, zijn staan er niet zo voor open.
Mijn ouders vinden het een goede jongen en ik ben gelukkig met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:05

Charr_x schreef:
Ik heb een marokaanse vriend. We zijn 2,5 jaar samen en wonen sinds een half jaar samen.
Zijn vader is hier geboren en zijn moeder is van Marokko. Beide moslims en mijn vriend ook, maar minder praktiserend dan zijn ouders. Ik geloof in god en mijn ouders zijn protestants (geloven, maar meer ook niet), maar daar houdt het ook op.
Ik ken zijn ouders nog niet, zijn staan er niet zo voor open.
Mijn ouders vinden het een goede jongen en ik ben gelukkig met hem!

Het kan nog komen hoor dat zijn ouders het gaan accepteren en je willen leren kennen. Ze hebben wss gewoon wat meer tijd nodig en willen eerst er zeker van zijn dat het goed gaat tussen jullie. Mijn nichtje had ook een Turkse (Moslim) vriend en dat duurde ook even voor ze bij hem uitgenodigd werd. :)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:08

lifaya schreef:
Mijn ouders zjn het gewend, ik ga met alles en nog wat om, dus jah. Ik vind (net als mijn ouders) dat je niet iemand moet veroordelen op de afkomst, maar op het innerlijk. Ik zou nooit van me leven voor iemand gaan die mij slaat etc (die zal in elk geval geen kids meer kunnen krijgen :+ ) en ben erg kieskeurig, maar afkomst zal nooit een probleem worden. Zolang je elkaar respecteerd komt het goed :P ben zelf ook een maand in Aruba geweest, en 2 x in Egypte, en ik heb nooit ergens een probleem mee gehad, alleen ben ik superblij dat de egyptenaren hier in NL lekker verwesterd zijn :+

Ben ik mee eens ;) dat je niet moet veroordelen op afkomst,kleur maar op innerlijk..

Want ben zelf ook buitenlander ( jaa en jongen :+) Heb 2 buitenlandse ouders( Turks) Maar ik ben niet Turks/ Moslim opgegroeid.. Dus bidden enz ook niet :)

Terwijl ik ook nederlanders ( vrouwen) ken die Moslim zijn geworden en helemaal in god geloven enz. ( maar denk dat dat ook komt omdat ze met een 'moslim' man zijn getrouwd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:12

Haha roodje jij bent dan echt zo'n goed voorbeeld voor mensen die oordelen op uiterlijk en afkomst ipv innerlijk! Leuk dat je reageert. :j Reageer ook ff in dat andere topic. :Y)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:13

Juul schreef:
Haha roodje jij bent dan echt zo'n goed voorbeeld voor mensen die oordelen op uiterlijk en afkomst ipv innerlijk! Leuk dat je reageert. :j Reageer ook ff in dat andere topic. :Y)

is goedd ga ik doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:14

:D Dat zal ze leren. :')

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:24

Ik heb 1x een relatie gehad van 3 jaar met een turkse jongen gehad, waarom dit uit gegaan was was meer de reden dat we uit elkaar groeiden, we hadden toen het nog wel willen proberen om het te verbeteren en om het gevoel weer terug te krijgen maar dat heeft niet geholpen, en zijn we als enorme goeie vrienden uit elkaar gegaan. En zijn ouders zijn beiden geboren in Turkije en hij in nederland dus hij is zeg maar half turks/nederlands of hoe je het ook wilt bekijken...In ieder geval hebben we erg veel aan mekaar gehad. En het mooiste en fijnste vind en vind ik nog steeds dat deze jongen mij ook ontmaagd heeft, dus echt op een intiem en goed gevoel..

En toen daarna was wel een jaar later kreeg ik een relatie met een marrokaanse jongen alleen deze relatie had niet zo´n goede afloop en klikten we toch niet zo goed bij elkaar we liepen continu om mekaar heen te draaien, want ik moest altijd voor hem elke dag tijd maken omdat ie bij me wilde zijn, en ik hield daar niet van omdat ik ook andere dingen te doen had enzo...En op gegeven moment zei ik dus alleen maar van ja sorry maar dan en dan ben ik daar en kan het laat worden, dan zie ik je in het weekend wel zoiets zeg maar...En daar werd hij boos om!!
Heb met hem anderhalf jaar gehad...

En nu nu ben ik al bijna (18 juni 2009) 5 jaar samen met een echte hollander :D Had ik zelf niet gedacht van mezelf dat ik met een echte hollander uiteindelijk zou belanden en het heel goed mee heb, ivm ik vroeger en nu misschien ook nog wel beetje turkse en marrokaanse jongens onwijs lekker vind en van dat soort cultuur gewoon van houd.

Misschien daarom dat ik zo vaak turks of marrokaans kook hihi :D

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:28

__Possie__ schreef:
Ik heb 1x een relatie gehad van 3 jaar met een turkse jongen gehad, waarom dit uit gegaan was was meer de reden dat we uit elkaar groeiden, we hadden toen het nog wel willen proberen om het te verbeteren en om het gevoel weer terug te krijgen maar dat heeft niet geholpen, en zijn we als enorme goeie vrienden uit elkaar gegaan. En zijn ouders zijn beiden geboren in Turkije en hij in nederland dus hij is zeg maar half turks/nederlands of hoe je het ook wilt bekijken...In ieder geval hebben we erg veel aan mekaar gehad. En het mooiste en fijnste vind en vind ik nog steeds dat deze jongen mij ook ontmaagd heeft, dus echt op een intiem en goed gevoel..

En toen daarna was wel een jaar later kreeg ik een relatie met een marrokaanse jongen alleen deze relatie had niet zo´n goede afloop en klikten we toch niet zo goed bij elkaar we liepen continu om mekaar heen te draaien, want ik moest altijd voor hem elke dag tijd maken omdat ie bij me wilde zijn, en ik hield daar niet van omdat ik ook andere dingen te doen had enzo...En op gegeven moment zei ik dus alleen maar van ja sorry maar dan en dan ben ik daar en kan het laat worden, dan zie ik je in het weekend wel zoiets zeg maar...En daar werd hij boos om!!
Heb met hem anderhalf jaar gehad...

En nu nu ben ik al bijna (18 juni 2009) 5 jaar samen met een echte hollander :D Had ik zelf niet gedacht van mezelf dat ik met een echte hollander uiteindelijk zou belanden en het heel goed mee heb, ivm ik vroeger en nu misschien ook nog wel beetje turkse en marrokaanse jongens onwijs lekker vind en van dat soort cultuur gewoon van houd.

Misschien daarom dat ik zo vaak turks of marrokaans kook hihi :D

haha je onderschrift is zelfs turks xD

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:17

Zo zie je maar weer,dat ook kruising relaties :Y) op een normale manier uit elkaar gaan.. fijn dat dat ook even neergezet word!
Vele mensen denken meteen dat je geslagen werd,en dat je niks mocht..
Maar vergeten dat je ook gewoon uit elkaar kunt groeien..zonder dat het geloof,of de cultuur er iets mee te maken heeft!!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:24

Bah moet er niet aan denken een relatie met een Marokkaan.

Geef mij maar een Italiaan!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:26

Ik heb wel een succesverhaal hoor. :j

Wij zijn alweer 4 jaar samen, mijn Turkse vriend & ik!
Hij is geboren in Turkije, opgegroeit in Turkije en sinds 1,5 jaar woont hij in Nederland. (hij is nu 26)
Ik heb ook 2,5 jaar in Turkije gewoont. Ik merk dat dit voor ons best wel veel scheelt, we begrijpen elkaar. We weten hoe het is om je familie te missen, om in een land te zijn waar je de taal niet kent, de cultuur anders is etc. Hierdoor kunnen we elkaar veel beter helpen en steunen. :j
Overigens is hij ook moslim en ik ook, maar ik ben absoluut niet bekeerd voor hem. :n
Dat zal hij ook nooit van me hebben gevraagt.

Mijn schoonfamilie accepteert me trouwens, ook toen ik nog katholiek was, zij zijn echt mijn 2e familie. En mijn familie accepteert mijn vriend ook perfect, zij zijn ook echt zijn 2e familie. :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:28

Nathalie schreef:
Overigens is hij ook moslim en ik ook, maar ik ben absoluut niet bekeerd voor hem. :n

Maar wel door hem?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:30

Ehm, wat bedoel je?

Als je bedoelt dat hij er voor gezorgt heeft, nee ook niet.
Voordat ik hem leerde kennen was ik al erg geinteresseerde in verschillende geloven en de Islam had op dat moment al de meeste interesse.
Door hem ben ik er wel sneller uit gekomen, dat wel. Als ik hem nooit had leren kennen, had het me nog een paar jaar verdiepen gekost waarschijnlijk, maar het resultaat zal hetzelfde geweest zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:31

Dat vindt ik erg knap van je Nathalie,dat jij 2,5 jaar daar gewoond hebt!
Ik zou het niet kunnen denk ik..
Ik weet niet in wat voor situatie je daar zat in turkije..
denk aan rijke buurt? meer verwesterde turken?

Als ik eraan denk om in de stad te moeten wonen waar A woont,dan zeg ik nee..die zijn echt TE ouderwets,daar zou ik me niet aan kunnen passen..
Gelukkig vraagt hij dat ook niet van me..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:32

Het dorp waar mijn vriend vandaan komt, dat gaat me ook niet lukken hoor. ;) Daar hield ik het een maandje vol, daarna zijn we verhuisd naar Marmaris, dus gewoon een toeristische plaats. ;)
Ook niet altijd even makkelijk hoor, vooral in de winter...

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:34

Als je in een wat rijkere/verwesterde buurt woont in turkije kan je daar makkelijk leven ;)

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:35

Mijn vriend is half Moluks, voelt zich meer Nederlander als Molukker maar is wel tweetalig opgevoed en onze kinderen zullen ook tweetalig opgevoed worden. Hij is wel benieuwd naar wat er daar allemaal nog te doen is dus ooit gaan we de Molukse eilanden eens bekijken.
Qua cultuur zijn er geen verschillen, dus ik merk er eigenlijk weinig van.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:36

Nathalie schreef:
Ehm, wat bedoel je?

Als je bedoelt dat hij er voor gezorgt heeft, nee ook niet.
Voordat ik hem leerde kennen was ik al erg geinteresseerde in verschillende geloven en de Islam had op dat moment al de meeste interesse.
Door hem ben ik er wel sneller uit gekomen, dat wel. Als ik hem nooit had leren kennen, had het me nog een paar jaar verdiepen gekost waarschijnlijk, maar het resultaat zal hetzelfde geweest zijn.

Dat snap ik :). Hoewel ik het een de ene kant ook voorspelbaar vind.
Ga je ook naar de moskee enzo?

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:37

ik heb een vriend hij is half marrokkaans en half yamenikaans is in nl opgegroeid bij zijn ouders
ik val eigenlijk ook alleen op buitenlanders