Lekkere/leuke maaltijd voor 8 personen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Lekkere/leuke maaltijd voor 8 personen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 11:42

Zaterdag geef ik een afscheids feestje, en van tevoren ga ik met 4 van mijn beste vrienden, en mijn ouders een hapje eten. De bedoeling was eigenlijk om te gaan BBQen, aangezien het vooruitzicht voor het weer er niet ál te best uit ziet, wil ik voor de zekerheid iets anders achter de hand hebben.

Ons Gourmetstel (en de tafel :+ ) zijn te klein om te gaan gourmetten o.i.d.

Ik ben zelf een hele moeilijke eter :+ . Ik hoef zelf niks met groente erin. Dingen mét groente erin, mogen genoemd worden, maar dan graag een variatie daarop zónder groente.

Als jullie iets weten?? :D

Graag wel iets dat goed vult, 's avonds komen de flessen drank namelijk tevoorschijn :Y)

Kristie

Re: Lekkere/leuke maaltijd voor 8 personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:54

Een wereldgerecht; de taco's of de wraps...
Anders een pan soep maken met stokbrood en salades, of stokbrood met allemaal smeerseltjes.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:58

Allemaal veschillende quiches salade kan je mooi makkelijk apart maken voor de groente liefhebbers. Of een hele grote pan shoarma.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:14

Shoarma ben ik zelf ook niet zo'n hele grote fan van..
Ik zat idd ook wel richting stokbroodjes te denken, maar dan als voorgerecht met een lekker soepje erbij. Mijn moeder zat voor het hoofdgerecht richting kipsaté te denken, maar wat kan je daarbij eten? :=

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:18

Voor een afscheidsfeestje lijkt me een lekkere pan soep en lekker stokbrood met diverse soorten kaasjes en zelfgemaakte salades (eier/tonijn) etc wel een goede :j

Hoef je niet 'aan tafel' en is makkelijk te serveren :j Eventueel kun je mini-worstenbroodjes/saucijsjes kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 13-05-09 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:19

Stokbrood of patatjes :9

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:24

Sizzy schreef:
Voor een afscheidsfeestje lijkt me een lekkere pan soep en lekker stokbrood met diverse soorten kaasjes en zelfgemaakte salades (eier/tonijn) etc wel een goede :j

Hoef je niet 'aan tafel' en is makkelijk te serveren :j Eventueel kun je mini-worstenbroodjes/saucijsjes kunnen maken.

Dat is een hele goede, worstenbroodjes, die ga ik onthouden, en zeker even overleggen met mijn ouders. :)

joplin_1 schreef:
Stokbrood of patatjes :9

Het jammere met patatjes is, dat we dan de hele avond in de frituurlucht zit. := En we hebben 's avonds, als het feest echt aan de gang is ook al bitterballetjes enzo. :9

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:27

Je kunt ook een grote zak patat bij de snackbar halen :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:31

Jaa daar heb je idd wel weer gelijk in. :j Even kijken of dat wat is, eventueel andere ideeën zijn zeer zeker welkom. Al word alles omgegooit, maakt me echt niet uit, zolang we (ik :') ) uiteindelijk maar lekker eten. :)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:33

Je kunt ook een grote pan sate maken met daarin satestukjes en dat bij de soep en stokbrood met kaasjes etc serveren :j

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:34

maak en grote pan nasi (witte rijst ,prei geklutst ei , plakjes ham in stukjes) voor bij de kipsate. Dat vinden de meeste hier wel lekker. En de sate hoe je niet per se aan een sokje te rijgen. Sate marinade recept: kip in blokjes snijden. doe daar een flinke scheut ketjap bij wat knoflookpuree en sap van een citroen en wat kipkruiden . Wel een dag laten marineren dan is het het lekkerst. Succes

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:38

Ik ga toch met de rest mee; een grote pan soep en dan verschillende (stok)broodjes, wraps, miniworstenbroodjes, minipizaatjes en verschillende soorten beleg, warm vlees/gehaktballetjes, koude schotel of aardappelsalade, een lekkere groentensalade. Dan zit er voor iedereen wel iets bij wat hij/zij lust. En dan maak je er een soort buffet ofzo van. Je kunt (bijna) alles van tevoren klaarmaken.

Of een grote pan rijst met 2 of 3 verschilldende sauzen, kroepoek en salade

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:43

Ik krijg honger van dit topic :9 Ik vind alles lekker wat hier voorbij komt.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 14:24

Lotje02 schreef:
Ik ga toch met de rest mee; een grote pan soep en dan verschillende (stok)broodjes, wraps, miniworstenbroodjes, minipizaatjes en verschillende soorten beleg, warm vlees/gehaktballetjes, koude schotel of aardappelsalade, een lekkere groentensalade. Dan zit er voor iedereen wel iets bij wat hij/zij lust. En dan maak je er een soort buffet ofzo van. Je kunt (bijna) alles van tevoren klaarmaken.

Of een grote pan rijst met 2 of 3 verschilldende sauzen, kroepoek en salade

Zeker leuke ideeën. :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:09

makkelijke eenpansgerechten zijn ideaal, doe ik ook met verjaardagen (had onlangs 12 eters).
Even opwarmen van tevoren en klaar. Ik had de volgende 2 pannen gemaakt;
Ik had oa. farfalle (deze wel ff vers gekookt) en een pastasaus van gebakken chorizo met ui, doperwten, tomaatblokjes uit blik, oregano, zout, peper, knoflook.

Of saucijzenworsten in stukken snijden, opbakken met knoflook, tomaatblokjes, kidneybonen, afgegoten witte bonen, tuinbonen, oregano, peper, zout, chilisaus en stoven maar.

Stokbroodje kruidenboter erbij en klaar

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:30

Ik heb laatst met een verjaardag pizza gemaakt.
Had 2 grote bakplaten vol met deeg (lekkerste is wat je zelf moet kneden en rollen ed.) En dan insmeren met tomatenpurree en dan vanalles en nog wat erop. Had wat verschillende dingen, dus voor ieder wel wat!
Is makkelijk voor te bereiden en je hoeft naderhand alleen nog maar de oven aan te zetten :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:56

Dat is ook zeker een leuk idee! :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:51

En heeel maar dan ook heel erg lekker!!!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:09

Drie pakken Knor wereldgerechten halen en flinke schalen met Burrito's in de oven zetten. Dat lust bijna iedereen, vult goed is lekker met saus en sla en makkelijk te maken.