PC herkent Camera niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

PC herkent Camera niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:27

Via mijn werk heb ik momenteel de EOS10D van Canon te leen, een al wat ouder model digitale spiegelreflex camera, hij heeft het tot nu toe altijd prima gedaan op mijn werk pc, maar nu dus niet meer. Heb al vanalles geprobeerd, software update, opnieuw installeren.. niets helpt. De Camera wordt ook niet meer als dusdanig door de pc herkend..

Een cardreader is niet aanwezig, en ik heb de foto's die ik net gemaakt heb eigenlijk vandaag nog nodig. Heeft er hier iemand een oplossing?

Anoniem

Re: PC herkent Camera niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:22

Pakt de PC op andere USB-poorten de camera ook niet? Heb je al een ander USB-apparaat geprobeerd in te pluggen op diezelfde USB-poort? Kan zijn dat de USB-poort in kwestie gewoon een herinstallatie nodig heeft. Even uit m'n hoofd (lang geleden dat ik 't voor het laatst heb gedaan...): rechtermuisknop op Deze computer, Eigenschappen, Apparaten, Geavanceerd, daar USB-poorten opzoeken, verwijderen en herinstalleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:25

USBpoorten werken gewoon.. iPod en andere apparaten pakt hij wel. Rare is dat de camera op elk van de USBpoorten niet herkend wordt waardoor ik ook niet de wizard scanner & camera kan gebruiken..

Af en toe baal ik zo van windows, op mn Mac heb ik nooit problemen gehad met de 10D :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:33

Klinkt wel echt als Windows-eigenwijsheid inderdaad :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:34

Denk dat ik maar een serieuze aanvraag ga indienen voor een Mac op mn werk.. ontdek net dat mn videokaart in deze pc ook los zit := gelijk maar melding van gemaakt :j

rare is nog wel dat ik op de pc van mn collega zonder problemen de foto's er af kon halen.. maar ik kan natuurlijk niet voor iedere keer als ik foto's nodig heb voor designs mijn collega lastig vallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:28

Hmmm toch maar een kaartlezer aan (laten) schaffen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:29

Terug laten vinden :j

En anders mijn eigen cardreader maar meenemen, als ik weet waar ik die gelaten heb :+

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:27

Heb je het met déze kabel op die andere pc geprobeerd? Of kan hert dus aan de kabel liggen?
Welke versie van windows heb je?
Wélke software heb je geupdate?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:56

Was dezelfde kabel :) moet dus toch in mijn pc zitten.. De iter is op de hoogte aangezien er nog wel meer aan mankeert :)