Ten tweede als dit niet goed staat graag verplaatsen.
Ten derde kon geen goede titel vinden.
Dit word een lang verhaal, mocht je geen zin hebben om het te lezen neem dan ook niet de moeite te reageren.
Het gaat niet specifiek over één ding, maar over meerdere dingen, die wel of niet met elkaar te maken hebben.
Laten we beginnen bij het begin, misschien een stukje informatie, zodat je het wat beter kan beoordelen ? Waarom ik zo ben, en waarom ik me zo voel ?
Mijn ouders zijn drie keer gescheiden en zijn terug bij elkaar gekomen omdat mijn moeder zwanger bleek te zijn van mijn broertje, en daarna van mijn zusje.
De derde keer dat ze gescheiden waren heeft mijn moeder een relatie gehad met een vrouw en mijn vader had ook een andere vriendin, eerst leek dit mij niet zo'n probleem maar het heeft me veel gedaan.
Toch zijn mijn ouders weer samen gekomen, niet door liefde, maar door de enomre schulden die 'voornamelijk' mijn vader heeft gemaakt.
Momenteel is de thuissituatie om te snijden, ik loop op mijn tenen, en ben blij dat mijn vader doordeweek op kot is en daarmee alleen de weekeinden thuis is. Maar ook wanneer hij niet thuis is, reageert mijn moeder haar frustaties uit op mij, en ook ik, word moedeloos en voel me kapot.
(Mijn vader was vroeger gokverslaafd, en heeft daardoor schulden gemaakt, maar ook nu koopt hij het liefst alles wat los en vast zit.)
(Mijn moeder heeft reuma, spierreuma, migraine, epilepsie, schildklierafwijking, baarmoeder verwijderd etc. etc. en voelt zich ook niet optimaal)
Zullen we nu maar naar mij gaan, want anders word het zo een heel verhaal over mijn vader, moeder etc. en straks nog over de paus
Mijn probleem (of problemen)
Ten eerste heb ik een moeilijk karakter, of een moeilijke persoonlijkheid, hoe wil je het noemen ?
Ik vind het heel moeilijk me te uiten, als ik heel erg vrolijk ben, of juist heel erg down, ik uit het niet zoals iemand anders het zou doen, ik sluit me af, ik toon weinig tot geen emotie. Zo voel ik me tenminste.
Ik kan zoveel dingen goed, waarvan ik ook weet dat ik het goed kan of goed doe, maar komt er iemand bij, iemand die ik ken of juist niet ken, ik klap dicht verpest het helemaal, krijg een droge mond, ga stotteren, probeer me te exuseren al doe ik helemaal niks verkeerd.
En dan snap ik mezelf niet, want zo ben ik niet, zo ben ik gevormd na veel veranderingen in mijn leven, en dat doet gewoon pijn.
Mijn vader en ik komen ook niet overeen, we botsen zo verschrikkelijk veel, en soms moet ik maar te hoesten of hij vliegt al omhoog, dan word er met sleutels naar mij gegooid, of word ik geschopt of geslagen, dit gaat er niet zacht aan toe, en hij vecht alsof ik een volwassen vent ben.
Ik ben niet lang geleden, (zie zomer 2007) sexueel misbruikt, door iemand die ik vertrouwde, een soort vaderfiguur maar die mijn vertrouwen heeft beschadigd. Vreemd genoeg lijkt die pijn weg te zijn, maar ik weet ook wel dat ik het maar wegstop en dat het met vlagen terug komt.
Momenteel heb ik ook nog eens een vriend, waar ik dus echt niet voor voel, ik heb geen zin om me te binden ? Of we passen totaal niet bij mekaar, hij lijkt me zo jong, praat grote onzin, heeft nergens ervaring mee, en is gewoon echt nog jong.
En ik ben ook niet oud, ben zelf nog een guppie, die nog maar net de grote boze mensen wereld instapt, maar ik voel me een stuk volwassener, terwijl ik ook mijn gekke momenten kan hebben.
Maar hij kan geen gesprekken voeren, het gaat over alles en niets, maar geen serieuze gesprekken, terwijl ik daar juist zoveel behoefte aan heb.
Daarbij denk ik ook nog eens gevoelens te hebben voor iemand anders, alsof het nog niet erg genoeg was ? (waardoor ik volgens mij bi-sexueel ben ?)
En dat vind ik nog afschuwelijker, als iemand anders bijv. homo sexueel is maakt het me niet uit, maar ik ben gewoon bang, ik weet het niet.
Door al deze dingen (ik weet het zwak) ben ik mezelf gaan snijden, soms diep soms niet, en soms vaak en soms ook niet, het maakt me allemaal niet meer uit en ik voel me kapot, en dit moest ik allemaal even kwijt.
Dankjewel dat ik mijn verhaal kwijt kon.
(Ik zal misschien nog dingen toevoegen, maar het is nu wel even genoeg)