Soms dan voel je je gewoon zo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Soms dan voel je je gewoon zo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:18

Pff ik heb weer een bui hoor..

Ouders zijn chagerijnig/moe/in de overgang.
Ik heb examenstress, paard doet onzettend moeilijk met rijden, mijn lijf doet overal pijn..

Vanaf 3uur vanmiddag heb ik geen woord gesproken, voel ik mezelf zielig en zit ik om het kwartier te janken.

En nu bedenk ik me, dat het over 3 weken helemaal voorbij zal zijn (iig mijn examenstress), dat maakt me weer wat opgeluchter. Kan weer iets vrijer ademen.

Maar man, wat kan een mens zich rot voelen terwijl ze niets mankeert..

Moest het even kwijt :o

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:23

zo herkenbaar :+ ik zit ook in de examens en voel mezelf ook zo zielig :(:)

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:26

aaw :(:) 't komt allemaal goed meid. Op een dag. heus :+:

Schuur_

Re: Soms dan voel je je gewoon zo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:28

Iedereen heeft van die dagen, ik uit ze door ofwel zielig in mijn pyama op de bank te liggen ofwel door mij te irriteren aan de stomste dingen en ruzie te zoeken, niet goed maar ach, af en toe sta ik het mij toe

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:29

Ja toch, heb toch het recht om me rot te voelen :=

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:30

Nou dat herken ik ook !! Dan niet met examens maar met veel huiswerk. Ik zit niet naast de deur op school (2 uur reizen) en mijn stage is ook 1½ uur reizen. Ik doe een paardenopleiding dus het zijn lange vermoeiende dagen en dan moet ik rond 6 uur ook nog naar mijn eigen paard, pas rond 8/9 uur thuis en dan nog moeten eten, huiswerk maken en douchen. Relaxen komt er eigenlijk niet van, want ik lig al niet voor 12en in m'n bed en de volgende ochtend moet ik er toch weer om 5/6 uur uit.... Ben blij dat ik die tijd nu gehad heb, want ik heb ook aardig wat depri buien gehad en dan is soms echt het einde zoek... Straks nog 2 weken stage en praktijkexamen en dan is alles achter de rug, in juli nog diploma uitreiking. Het geeft mij iig wel heeeel veel rust dat ik nu tenminste vrijheid heb. Heeeerlijk.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:35

O da had ik ook een beetje vandaag, boss geweest op leraars enz :o
tuurlijk heb je het recht je rot te voelen, waarom nie, anders kun je je later toch geen stuk beter voelen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:32

Warm bad nemen, pyjama dagje inlassen, muziek aan, magazine lezen of een b film kijken.. Werkt bij mij geweldig. :Y)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 05:42

Kop op, zo erg zal het allemaal niet zijn. Gewoon even bikkelen en dan staat je een hele lange vakantie te wachten!

Een warm bad/douche doet meestal goed en als het rijden emt je paard even niet lukt kun je ook met hem gaan wandelen of wat grondwerk doen ter afwisseling. En om jezelf te troosten kun je natuurlijk altijd iets leuks voor jezelf kopen, al is het maar wat kleins zoals een boekje, een leuk shirtje, een make-up rommeltje, enz.

Morgen komt de zon gewoon weer op ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:03

Iedereen heeft wel eens van die dagen. Ik kan mezelf ook wel eens (zonder echte redenen) zielig of ik voel me rot. Soms blijf ik me dan de hele dag op de bank zielig voelen en ruzie zoeken met iedereen maar het beste helpt dat om even lekker naar mijn paardje te gaan. Daar besef ik dan dat het allemaal niet zo erg is en dat ik helemaal niet zielig ben en dan is het over!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:29

Iedereen heeft idd welles van die dagen. Bij mij ligt het iets anders.. Ik heb de afgelopen 2 weken weer werk gehad in de thuiszorg, (daarvoor bijna 2 maanden geen werk gehad), toen vroeger ze of ik voor langere periode beschikbaar was en dat ben ik natuurlijk... Maargoed, geen planning binnengekregen voor deze week. Morgen krijg ik te horen of ik langer mag blijven werken.
In september ga ik weer na 3 jaar naar school (eindelijk, daar heb ik nu echt zin in !!), maar die maanden kunnen dan nog zolang duren...
Geloof mij, je verveeld je kapot elke dag... Vriendinnen zijn naar school of werken, me vriend is ook werken. Zo doe ik dagelijks maar een beetje computeren, tvkijken, het huis opruimen, bij mijn ouders wekelijks poetsen.
Waarom ik niet elke dag opzoek ga naar werk? Omdat ik dat al 3 weken achter elkaar heb gedaan en het is hopeloos..
Overal zeggen ze dat ze geen werk hebben vanwege de kredietcrisis.. overal hebben ze er mensen uitgegooit voor de zekerheid en nemen geen nieuwe meer aan.
Helaas rij ik ook geen paard meer sinds ik mijn paard verkocht heb, dat zou ik eventueel nog kunnen overwegen.. maarja, dan moet het geld er ook voor zijn en dat kan op het moment dus niet.
Ik heb dus het tegenovergestelde van jullie, heb het veelste rustig.. Daarom ben ik blij dat de school weer begint in september !! En hopelijk kan ik volgende week weer werken.

Maar inderdaad, voor de mensen die het zo druk hebben:
Probeer wel altijd aan jezelf te denken, neem tijd voor jezelf ook al kan dat haast niet. Na een tijdje krijg je het er anders veelste moeilijk mee (heb een paar jaar geleden ook zo'n drukke periode gehad). Neem sowieso elke avond een lekkere warme douche, of bad.. dat zou al heel veel schelen!!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:33

als ik zo´n dag heb kan ik me nogal eens gaan irriteren aan mezelf... dan denk ik wat zit je nou te zeiken, je hebt een geweldig paard, hond, huis, lief vriendje, leuke baan, nog leukere studie ernaast, wat heb ik nou te zeiken... maar ja soms is het gewoon ff nodig om je poedersuiker te voelen denk ik...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:36

Ja heb ook wel eens van die dagein indd.... Dan zit ik echt niks te doen, en dat geeft echt helemaal geen voldoening!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:38

Ach, af en toe mag dat. Even op jezelf zitten, een zielig muziekje er bij en een goede reep chocola. :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:39

watjes :D in mijn tijd hadden we dat niet gewoon blokken blokken en uren met je vriendinnen kletsen maar janken daar was geen tijd voor

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:18

tita schreef:
watjes :D in mijn tijd hadden we dat niet gewoon blokken blokken en uren met je vriendinnen kletsen maar janken daar was geen tijd voor

Wel voor uren met je vriendinnen kletsen dan?

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje.
Pony heeft echt z'n buien, soms loopt ie heerlijk, soms loopt ie me gewoon te zieken (dan ben ik meestal na 20 minuutjes al klaar met rijden, anders wordt ik alleen maar boos :7).
Moeder in de overgang (vader heb ik niet zoveel last van :P), broer die irritant is (maar wel 6 dagen in de week werkt tot 5 uur :D).
En de examens. Wat tita zegt, blokken blokken blokken. Ik ben 't wel een beetje zat aan het worden hoor. Ik lig ook gerust 's avonds te huilen bij m'n vriend; "Niet vragen wat er is, want er is niks, maar gewoon even knuffelen".
Over een week of wat is 't over gelukkig, maar dan begint de vakantie waar ik veel in wil werken. Probleem; nergens zoeken ze meer mensen en bij de supermarkt kan ik niet zoveel werken als dat ik zou willen.. Iemand nog tips?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:46

:j wij krijgen in onze tijd als advies hooguit 2-3 studeren en hadden 2 weken vooraf vrij soms ging ff naar school voor uitleg.

Nou dus als je om 09.00 begon was je om 12.00 klaar met vriendinnen kletsen en dan om 17.00-19.00 ff lezen en dat was het per dag :D

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:56

JEEH!!! Ik had gisteren ook zo een dag! Heb de hele dag in mijn badjas gelopen! Lag denk ik aan het weer haha :+

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:39

tita schreef:
:j wij krijgen in onze tijd als advies hooguit 2-3 studeren

echt 'blokken blokken blokken' kan je dat dan toch niet noemen he? Het gemiddelde tijdens examens/blok bij mijn vrienden ligt toch echt wel eerder op 8/9uur per dag hoor.

Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem. Ik moet nog twee weken stage (ben al bezig sinds februari), maar ben het echt beu. Binnen twee weken moet ook mijn eindwerk binnen zijn... We moeten ons eindwerk in groep maken, jammer genoeg hebben we momenteel zwaar ruzie in onze eindwerkgroep, en het het eindwerk nog verre van af. Een goeie anderhalve maand heeft mijn vriend me laten zitten, heel onverwachts, maar door die drukte van stage en eindwerk heb ik ook geen tijd om dat een plaats te geven, en blijf ik er dus mee zitten...

Pf :) . Het is me allemaal wat teveel.. Normaal krijg ik mijn 'stress' wel van me af door heel veel te sporten, maar ik zit nu met last in mijn rug, en mag van de sportdokter voorlopig niets doen...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:35

Ik snap je zo goed! Ik zit ook echt over mijn examens in en trek het soms ook niet meer om weer te gaan leren maar aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van; nu er tegenaan en daarna lekker vakantieeeeeee! Maar ik voel me ook eenzaam en rottig. Maar we gaan het halen toch? :)

En trouwens: 2-3 uur leren noem ik ook geen blokken. Ik ben verspreid over de hele dag bezig met leren. Tussendoor even iets anders doen maar verder toch wel veel leren, samenvattingen maken, oefenvragen maken etc.

ManderinoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:53

Zooo herkenbaar

Dan voel je je gewoon jezelf niet meer ofzo?,net of de wereld ook anders is,het is gewoon heel raar :+
Gewoon even lekker een potje lopen janken,en natuurlijk vreetwerk erbij :Y)

Ik voel me nu ook heel zielig,ik heb zowat als enige al zomervakantie,en iedereen ligt al saai in bed,en ik ben nog klaar wakker
(grapje hoor)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:22

tantjeuh schreef:
tita schreef:
:j wij krijgen in onze tijd als advies hooguit 2-3 studeren

echt 'blokken blokken blokken' kan je dat dan toch niet noemen he? Het gemiddelde tijdens examens/blok bij mijn vrienden ligt toch echt wel eerder op 8/9uur per dag hoor.

Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem. Ik moet nog twee weken stage (ben al bezig sinds februari), maar ben het echt beu. Binnen twee weken moet ook mijn eindwerk binnen zijn... We moeten ons eindwerk in groep maken, jammer genoeg hebben we momenteel zwaar ruzie in onze eindwerkgroep, en het het eindwerk nog verre van af. Een goeie anderhalve maand heeft mijn vriend me laten zitten, heel onverwachts, maar door die drukte van stage en eindwerk heb ik ook geen tijd om dat een plaats te geven, en blijf ik er dus mee zitten...

Pf :) . Het is me allemaal wat teveel.. Normaal krijg ik mijn 'stress' wel van me af door heel veel te sporten, maar ik zit nu met last in mijn rug, en mag van de sportdokter voorlopig niets doen...

>;) ik ben toch echt niet super slim hoor maar dit was zowel advies van het VWO als de HAVO, je hebt namelijk 4-5 jaar de tijd gehad om alles te leren en het laatste jaar is de bedoeling om de puntjes op de I te zetten.
Als je nu nog heel hard moet blokken om je examen te halen, ben je toch wel beetje verkeerd bezig geweest.
Maar goed het ligt achter me en ik ben inmiddels aantal diploma's rijker dus hoef me nergens druk om te maken.

In bedrijfsleven heb ik ook goed gescoord ik ben binnen :):)

Boezie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:00

Ach ja ,examens,, gewoon blijven denken: straks is het afgelopen.. en dat voelt zoooo goed, geloof mij ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:23

tita schreef:
tantjeuh schreef:

>;) ik ben toch echt niet super slim hoor maar dit was zowel advies van het VWO als de HAVO, je hebt namelijk 4-5 jaar de tijd gehad om alles te leren en het laatste jaar is de bedoeling om de puntjes op de I te zetten.
Als je nu nog heel hard moet blokken om je examen te halen, ben je toch wel beetje verkeerd bezig geweest.
Maar goed het ligt achter me en ik ben inmiddels aantal diploma's rijker dus hoef me nergens druk om te maken.

Ah, het gaat nog over middelbaar.. Dat maakt het anders, toen leerde ik ook alles op een namiddagje tijd. Hogeschool en unief slorpt toch iets meer tijd op :), en dan zit je al eerder aan 8/9uur per dag.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:59

tantjeuh schreef:
tita schreef:

Ah, het gaat nog over middelbaar.. Dat maakt het anders, toen leerde ik ook alles op een namiddagje tijd. Hogeschool en unief slorpt toch iets meer tijd op :), en dan zit je al eerder aan 8/9uur per dag.

Je moet alles weer ophalen, kijken of je het nog wel kunt (dingen die ik 2 jaar geleden met moeten doen/kennen/kunnen weet ik nu echt bijna niks meer van hoor!)

En tante, leerde jij je examens in een namiddagje? Ruilen :7