Ben ik nou de enige die....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ben ik nou de enige die....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:02

altijd terug smst/ belt/ mailt? Het lijkt de laatste tijd steeds vaker te gebeuren dat mensen nooit meer wat van zich laten horen. Bijvoorbeeld mensen die via marktplaats of EA laten weten dat ze wat van me willen kopen en daarna opeens niks meer laten horen en ook niet even laten weten of ze het ontvangen hebben of niet. En ook klanten voor een fotoshoot wat dan helemaal afgesproken is en dan laten ze opeens niks meer weten. Dat is toch een stukje socialiteit om even wat van je te laten horen? Ben ik nou zo extreem sociaal dat ik me daar aan erger of zijn er meer mensen die dat soort dingen opmerken? Laat je frustraties maar lekker gaan..:))

Destino

Re: Ben ik nou de enige die....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:05

Ik heb hier soms ook wel last van hoor! Zelf soms met vrienden. Wij hebben een hele grote vriendengroep en eigenlijk moeten mn vriend en ik altijd al het voortouw nemen om eens wat af te spreken met zijn allen. Dan wordt er een groepssms rondgestuurd, waar vervolgens door niemand op gereageerd wordt.
De laatste tijd word ik het echt een beetje zat!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:19

Ik vroeg me dit laatst ook af inderdaad. Zelf laat ik altijd wat horen als iemand bij belt/smst/mailt, natuurlijk kan er dan weleens wat tussendoor schieten, maar over het algemeen ben ik hier heel consequent in.
Ook als ik bvb wat later ben of niet op een afspraak kan komen laat ik wat weten, vind ik heel normaal. Maar de laatste tijd lijkt het wel of velen daar heel makkelijk over zijn gaan denken.
Jammer, want het is zo'n kleine moeite en de ander weet waar hij aan toe is.
Gelukkig heb ik vriendinnen die wel heel snel en consequent zijn in sms-en, maar sommige klasgenoten/collega's zijn hier heel laks in...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:22

Ja dat merk ik dus ook!
En dan vooral achteraf altijd; 'maar ik heb toch wat terug gestuurd?' 'Ow, sorry was het echt van plan, maar ben het vergeten.' 'Heb er helemaal niet meer aan gedacht.'
Om moe van te worden gewoon. Terwijl ik zelf altijd gelijk wat terug stuur. Maar blijkbaar is dat niet vanzelfsprekend meer :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:25

Nee, je bent niet alleen. Maar geloof het of niet, ik probeer m'n leven te verslechteren :D en wat MINDER te reageren op alles wat er maar binnenkomt.
Je ontvangt tegenwoordig ook wel echt van élke scheet die iedereen maar moet laten een krabbeltje, sms'je, pb'tje of mailtje...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:38

Sonja schreef:
Nee, je bent niet alleen. Maar geloof het of niet, ik probeer m'n leven te verslechteren :D en wat MINDER te reageren op alles wat er maar binnenkomt.
Je ontvangt tegenwoordig ook wel echt van élke scheet die iedereen maar moet laten een krabbeltje, sms'je, pb'tje of mailtje...

Dat is ook zeker zo! Heb een collegaatje die wel het toppunt is. Ze smst werkelijk van alles naar me toe. (Van 'er stappen militairen bij mij in de trein!' naar 'help ik zie iemand neuspeuteren' naar 'ik heb een toets gehaald!' Dat laatste krijgt ze een reactie op, het overige... :+) Verder ben ik zo nu en dan ook wel laks in snel terug reageren. Sms niet altijd even snel terug, mailen ook niet.

Uitzonderingen zijn dan situaties die echt direct afgehandeld moeten worden. Dingen als 'stappen vanavond?' 'Biosje?' 'Wanneer zien we elkaar weer?' krijgen meestal als ik daar een antwoord op weet een reactie. Moeten vaak nog wat dingetjes vooraf geregeld worden ;)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:57

Wat ook irritant is als je wat vraagt en je krijft daar geen antwoord op zodat je het nog een keer kan vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:59

Dat is dan ook wel het andere uiterste Alette, daar reageer ik ook niet altijd meer op, dat soort onzin dingen. Maar ik bedoel dus de normale dingen. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:03

joke20 schreef:
Wat ook irritant is als je wat vraagt en je krijft daar geen antwoord op zodat je het nog een keer kan vragen.

Ja en dan weer geen antwoord krijgen, waardoor je vervolgens alsnog moet gaan bellen. Met eindeloos smsen is een smsje een stuk voordeliger :Y)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:04

Ja dat dan weer wel

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:07

joke20 schreef:

Om eerlijk te zijn reageer ik als ik twee keer zo'n smsje krijg meestal niet. Bekenden van mij weten wel wanneer ik aan het werk ben of druk ben met studie en dat ik dan niet reageer. Alleen vergeten ze dat wel eens voor het gemak en dan krijg je dus tig smsjes 'waarom reageer je niet?' Sommige mensen zijn niet 24 uur per dag bereikbaar :o

Juul schreef:
Dat is dan ook wel het andere uiterste Alette, daar reageer ik ook niet altijd meer op, dat soort onzin dingen. Maar ik bedoel dus de normale dingen. :)

Bij normale dingen probeer ik binnen 24 uur te reageren, wat gelukkig meestal ook wel lukt ;)
En als het niet lukt is het jammer dan. Gebeurd mij ook wel eens dat mensen niet terugreageren.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:10

Ik heb heel vaak geen beltegoed := Maar meestal bel ik dan wel met de huistelefoon zodra ik tijd heb. :)

Edit: Domme fout :+
Laatst bijgewerkt door wake_up op 12-05-09 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:11

Nou je bent niet de enige!
Heb dat ook regelmatig.
Maar ik krijg hierdoor ook soms van: hmmm laat maar, reageer later wel of, heb nu geen zin om terug te reageren. Zij zijn ook nooit zo snel.

joke20 schreef:

Dat vind ik uiterst irri. Dan kan ik echt mega geirriteerd raken. Sms toch niet voor nix.
Grom grom

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:11

Ik ken dat wel.
Ik krijg ook een steeds grotere hekel aan marktplaats, vaak wordt er geboden en dan willen ze het toch niet of ze gaan allemaal eisen stellen rondom het verzenden enz.
Mensen weten dat ze er toch niet aan vast zitten, plaatsen een bod en halen het weer weg.
En dan mag je toch minimaal verwachten dat ze nog even wat laten weten, maar meestal gebeurd dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:12

Terug smsen kost me teveel geld, moeten ze zelf maar bellen. :)

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:13

nou nee, je bent echt niet de enige hoor. Ik probeerde ook altijd zsm te reageren op mailtjes/sms-jes/pb's. Als iemand iets stuur vind ik het ook leuk om een reactie te krijge, dus ga ervan uit dat een ander dat ook vind. Alleen, kreeg ik vaak niets terug, of pas een paar weken later.... :( Andere mensen kun je niet veranderen, ga ik ook niet proberen. Ik ga me er niet druk meer om maken, ben inmiddels ben ik wat selectiever geworden met reageren... ;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:16

Herkenbare irritatie.
Maar ook ik ben van mening dat ik me helemaal suf antwoord, krabbel, mail, sms ga maar door.
Soms blijf je bezig.
Maar sms probeer ik altijd wel te antwoorden...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:18

Yolien schreef:
Herkenbare irritatie.
Maar ook ik ben van mening dat ik me helemaal suf antwoord, krabbel, mail, sms ga maar door.
Soms blijf je bezig.
Maar sms probeer ik altijd wel te antwoorden...

Hier ook!
Ik probeer altijd zo snel mogelijk te reageren!
Het gebeurt hier ook bij ''vrienden''.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:23

jesito schreef:
Ik ken dat wel.
Ik krijg ook een steeds grotere hekel aan marktplaats, vaak wordt er geboden en dan willen ze het toch niet of ze gaan allemaal eisen stellen rondom het verzenden enz.
Mensen weten dat ze er toch niet aan vast zitten, plaatsen een bod en halen het weer weg.
En dan mag je toch minimaal verwachten dat ze nog even wat laten weten, maar meestal gebeurd dat niet.

Of als je mail-contact heb, ze willen het graag hebben.
Ok, prima: KOMEN ZE HET NIET OPHALEN!!!!! terwijl je dag en tijd heb afgesproken :( :(
ook zo mega irri

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:28

idd zit je thuis tewachten op afhalers en dan komen ze bniet.
echt heel zwaar irritant :(

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:32

heb ik ook wel.. heb nou een topic met wat spullen voor paarden en dan vraagt iemand iets of dan heb je de verkoop rond.. laten ze niets meer van zich horen, terwijl je wel het rekeningnummer en alles hebt gemailt en spullen al hebt ingepakt.. nu meerdere keren gemailt naar diegene, hoor niets meer van.. of vragen ze dus dingen over spullen en dan heb je stille hoop dat ze interesse hebben.. hoor je ook niets meer van. Of als mensen bieden op iets en dan zeg je; oke.. is nu voor jou en dan trekken ze het toch terug na een paar dagen.. echt vervelend!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:34

alja schreef:
idd zit je thuis tewachten op afhalers en dan komen ze bniet.
echt heel zwaar irritant :(

Dat vind ik weer een heel ander verhaal. Dan is het echt op afspraak dat het afgehaald zou worden. In zulke gevallen kan ik ook behoorlijk chagrijnig worden.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:47

Meestal sms of mail of bel ik wel terug. :j Als ik druk ben of iets anders aan m'n hoofd heb niet, maar dan meestal een paar dagen later wel.
Ik vind het zelf ook fijn als mensen het doen, dus waarom zelf niet?
Tegenwoordig is iedereen zo druk he...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:50

Ik herken het!
Ik sms ook altijd binnen een uur terug, vind het vreselijk vervelend als je 's ochtends sms en je krijgt pas de volgende dag iets terug ofzo.
Of iemand 's ochtends smst of diegene af kan spreken en die laat dan niets horen, pas die avond ofzo.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:54

ja heb ook wel eens last van.
ikzelf probeer altijd op tijd terug te bellen/smssen/mailen.
meestal via mail omdat ik dan weer ns geen beltegoed meer heb maar dat weten de meeste wel van me :P

laatst ook kreeg ik mailtje van iemand of ik haar paard bij wilde rijden.

dus ik mailde terug dat ik daar wel intresse voor had en graag een keer af wilde spreken om te kijken of het klikt.
nooit meer wat van haar gehoord :\