Vraag over scooterverzekering.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraag over scooterverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:53

Stel; je verkoopt je scooter.
Overgeschreven op naam van nieuwe eigenaar. Maar het nieuwe jaar van de verzekering gaat net in. De nieuwe eigenaar wil de verzekering niet overnemen.
Dan kunnen ze het toch niet maken dat je 100 euro (of meer zelfs) betaalt voor een verzekering voor een scooter die je niet hebt???

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:04

Die kun je terug vragen bij je verzekeringsmaatschappij.

zonnebloem18

Re: Vraag over scooterverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:26

Als het goed is krijgt diegene aan wie je je scooter verkoopt een vrijwaringsbewijs die moet jij dan weer opsturen naar je verzekering en dan krijg je de resterende premie gewoon terug.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:33

Verzekeringen sluit je meestal per jaar af en kun je inderdaad niet te allen tijde opzeggen. Alleen aan het eind van de termijn, maar ook bij verkoop van je scooter.

Heb je sowieso al de moeite genomen om eens in de polisvoorwaarden van je verzekering te kijken of ze te bellen voor inlichtingen?
Bel even, leg uit dat je je scooter hebt verkocht en vraag hoe je je verzekering kan opzeggen. Waarschijnlijk moet je iets van een kopie van een vrijwaringsbewijs opsturen ofzo en krijg je de rest van je premie terug ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:37

Ik heb gebeld ja.... 15 minuten in de wacht voor 25 cent pm en dan nog je mob kosten... op het laatst heb ik de hoop opgegeven (en mijn pauze was om ;) )
Ik heb in ieder geval dit gevonden:

Citaat:
Resttijd nog circa 7 maanden, restant premie kregen wij niet terug wat ons eigenlijk niet interesseerde WIJ WILDEN weg bij deze verzekeraar.

een vriendin van mij zegt dat je bij unive het restant idd terugkrijgt maar ik heb een gevoel dat dat bij orion niet zo is...
Ik ga nog even verder googlen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:41

Citaat:
5. De verzekering eindigt automatisch:
a. op het tijdstip van totaal verlies van het motorrijtuig;
b. op het moment van eigendomsoverdracht van het motorrijtuig,
tenzij de vorige eigenaar daarna nog de beschikking over het
motorrijtuig houdt
;

maar of dat ook inhoudt dat je niet meer hoeft te betalen.....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:45

Het eerste citaat is denk ik niet van iemand die zijn motorrijtuig heeft verkocht, maar iemand die tussentijds zijn verzekering wil afzeggen om deze bij een andere aanbieder onder te brengen.

Dat is niet te vergelijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:53

Ja klopt. DIe wilden er onder uit......
Hoezo, bij providers maakt het ook niet uit of je nou weg wil of ergens geen gebruik meer van maakt, je hebt je te houden aan je contractsperiode.
Maar bij sommige verzekeraars is dit weer niet zo.
Kan het niet vinden :n
dat wordt vanmiddag overnieuw bellen... pff

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:13

Succes, ik weet niet beter (met auto) dat dan je verzekering verder vervalt. Maar ligt inderdaad misschien aan de verzekeraar. Als dit bij Orion in jouw geval niet zo zou zijn, dan heb je daar zelf met afsluiten van je verzekering mee in gestemd en kunnen ze je daar dus wel aan houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:21

Ja ik lees niet al te beste dingen over ze... helaas. Maargoed, ik ga er wel weer achteraan bellen.... helaas voor mijn telefoonrekening :')