Hoe email aan manager?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chillaxing

Hoe email aan manager?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:17

Ja, ik moet dus een email schrijven aan m'n manager.. Over mn loon+ werktijden, alleen zou ik niet weten dit netjes te brengen.. Heb al geprobeerd gewoon face to face het erover te hebben, maar die heeft het altijd druk dus komt er nooit van dus moest ik maar mailen :+ Het hoeft niet echt 'supernetjes', praat namelijk irl ook gewoon met 'm. Wie kan me helpen haha?

Stoeptegel

Re: Hoe email aan manager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:42

Je moet per email een afspraak maken om het er vervolgens mondeling over te hebben :j

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:46

Hmm ja zou ook nog mogelijk zijn.. maar bij alles wat ik tegen m zeg, zegtie 'zet maar op de mail anders vegeet ik het'.. ^)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:32

Je kan toch een nette email sturen? Begin met een inleiding (waarom je de mail stuurt) dan het middenstuk: wat je kwijt wilt over je loon + werktijden en vervolgens een net eind met iets erin als: graag een afspraak maken om het eea mondeling toe te lichten.

Probeer het globaal te houden, dat het puur informatief is om daarna een gesprek te hebben met je manager.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:46

Ik zou zoiets van:

Beste Mr....

Zoals eerder besproken zou ik graag mijn loon en werktijden met u willen bespreken.

Momenteel (en dan beschrijf je kort en duidelijk je huidige situatie)

Graag zou ik (en dan beschrijf je wat je graag zou willen).

Ik hoor graag wat hier de mogelijkheden voor zijn/wat zou er moeten gebeuren om dit te realiseren (of iets dergelijks).

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 16:11

Dankje, ga het eens zo proberen..
maar ik kom gelijk altijd zo zakelijk over als ik iets mail, maar zo ben ik helemaal niet haha en dat vind ik dan zo van tsja, euh.. hij weet wel hoe ik ben zegmaar.. :')

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:28

Beter te zakelijk dan te los en te makkelijk vind ik. Ik ontvang liever een zakelijke mail dan een eeejj.. joehoe.. hallootjes mail.. Het blijft toch je manager en je werk :)

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:19

Tsja dat is, al is hij nog maar 23 en best leuk :')

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:21

Kun je niet even een paar minuten van zijn tijd vragen? Dat zou ik eerder doen dan alles via de mail bespreken. Grote kans dat een mail ook nog blijft liggen.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:27

Ja inderdaad, zal die ook wel vergeten te openen + dat de andere mensen die op kantoor zitten dus ook zijn mail kan lezen.. Toch maar even wachten tot donderdag en even proberen face tot face te talken, misschien een beter idee :)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:31

Je weet dat je met een e-mail een betere stok achter de deur heb? Mocht er daarna weer niets van komen dan duurt het alleen maar langer er langer.

Je kan toch gewoon de e-mail sturen en vragen of je dit donderdag kan bespreken met hem?
Dan staat het in iedergeval op papier (nou ja, e-mail dan) ook al leest hij het niet.